فکر می کنید نمی توانید مدیتیشن کنید؟ چرا مدیتیشن پیاده روی متفاوت است


اگر ایده بی حرکت نشستن و مدیتیشن دلهره آور است، مطمئن باشید، شما تنها نیستید که این احساس را دارید! علیرغم بسیاری از مزایای علمی مدیتیشن (مانند بهبود خواب، کاهش استرس، و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، فقط به نام چند مورد)، بسیاری از افراد برای یافتن احساس راحتی و راحتی در این تمرین ذهن و بدن تلاش می کنند. با این حال، همه مراقبه ها نیاز به سکون ندارند! بنابراین، اگر آرام نشستن با افکارتان مانند یک مبارزه به نظر می رسد، یک خبر خوب وجود دارد – شما همچنان می توانید از تمام مزایای تمرکز حواس از طریق تمرین های فعال تر، مانند مدیتیشن پیاده روی، لذت ببرید.

پیشاپیش، یاد بگیرید که مدیتیشن پیاده روی چیست، فواید آن چیست و چگونه می توانید سفر آگاهانه خود را شروع کنید.

مربوط: آنچه باید در مورد پیاده روی برای تناسب اندام بدانید

مدیتیشن پیاده روی چیست؟

درست همانطور که به نظر می رسد، مدیتیشن پیاده روی یک شکل متحرک و متحرک از مدیتیشن است که جایگزینی برای تمرکز حواس برای کسانی است که احساس می کنند نمی توانند به معنای سنتی مدیتیشن کنند. بر خلاف مدیتیشن نشسته، که نیاز به سکون و سکوت دارد، مدیتیشن پیاده روی از حرکت بدن به عنوان وسیله ای برای پرورش ذهن آگاهی استفاده می کند. این را می توان تقریباً در هر جایی تمرین کرد، مانند پارک، ساحل، محله یا در واقع، هر محیطی که آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد!

و در حالی که هیچ «راه درستی» برای انجام مدیتیشن پیاده روی وجود ندارد، نکته کلیدی این است که در هر مرحله کاملاً هوشیار باشید. این می تواند شامل توجه به ریتم تنفس، توجه به احساسات بدن، توجه به محیط اطراف، ارتباط با طبیعت و به طور کلی، حضور کامل در هنگام راه رفتن باشد.

بهترین قسمت؟ با درگیر کردن حواس خود و غوطه ور شدن در محیط طبیعی، نه تنها می توانید سکون درونی را پرورش دهید، بلکه می توانید ارتباط خود را با دنیای بیرون عمیق تر کنید و لحظه حال را در آغوش بگیرید.

فواید مدیتیشن پیاده روی

در اینجا برخی از مزایای علمی مدیتیشن پیاده روی که توسط تحقیقات به دلیل تأثیرات مثبت فراوان آن بر سلامت ذهنی، عاطفی و جسمی پشتیبانی می شود، آورده شده است:

# 1 کاهش استرس

درست مانند مدیتیشن سنتی، مدیتیشن پیاده روی نیز نشان داده شده است کاهش کورتیزول سطح و حس آرامش و آرامش را ترویج می کند. به علاوه، ادغام نفس و حرکت، یک هم افزایی هماهنگ ایجاد می کند که به آرامش ذهن و تقویت حس آرامش درونی کمک می کند. طبق تحقیقات نشان داده شده است که این کار افکار مضطرب را تسکین می دهد و بهزیستی روانی کلی را بهبود می بخشد!

#2 بهبود خواب

می خواهید خواب شبانه بهتری داشته باشید؟ مدیتیشن پیاده روی ممکن است کمک کند. مدیتیشن پیاده‌روی می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند، که می‌تواند به خواب بهتر کمک کند، و به طور کلی نشان داده شده است که پیاده‌روی برای کیفیت خواب مفید است. وقتی این دو را با هم ترکیب می کنید، پژوهش نشان می دهد که ممکن است به بهبود خواب کمک کند.

#3 بهبود خلق و خو و رفاه عاطفی

وقتی نوبت به رفاه ذهنی و عاطفی می رسد، مدیتیشن پیاده روی مشخص شده است تقویت خلق و خو و افزایش احساسات مثبت به لطف اندورفین ها در حین حرکت آزاد می شود.

به علاوه، به تسهیل ارتباط عمیق‌تر بین ذهن و بدن کمک می‌کند. تحقیقات به سادگی با تنظیم بدن و تمرکز بر احساسات راه رفتن، ارتباط ذهن و بدن را با چیزهایی مانند افزایش نشان می دهد. خودآگاهی و قدردانی از بدن

مربوط: ترکیب ذهن آگاهی با ورزش: آنچه باید بدانید

#4 افزایش سلامت قلب و عروق

صحبت از حرکت، به عنوان شکلی از فعالیت بدنی، مدیتیشن پیاده روی فواید ورزش را ارائه می دهد، از جمله بهبود سلامت قلب و عروق. این تمرین هوازی ملایم به تقویت قلب و بهبود کارایی آن در طول زمان کمک می کند. نشان داده شده است افزایش گردش خون، کاهش التهاب و کاهش فشار خون و کلسترول بالا.

شماره 5 بهبود خواب و انرژی

درگیر شدن در مدیتیشن پیاده روی، به خصوص زمانی که در طبیعت انجام می شودنشان داده شده است که تأثیر مثبتی بر خواب دارد. ترکیبی از حرکت، ذهن آگاهی و قرار گرفتن در معرض طبیعت (با چیزهایی مانند هوای تازه و آفتاب) اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی ایجاد می کند، به تقویت آرامش کمک می کند و به خوابی آرام تر کمک می کند. در نتیجه کمک می کند بهبود انرژی!

شروع با مدیتیشن پیاده روی

بهتر از همه، شروع با مدیتیشن پیاده روی ساده است.

مرحله 1 پیدا کردن مکان: برای شروع، یک مکان را انتخاب کنید. در حالت ایده آل، باید به دنبال محیطی آرام باشید که بتوانید بدون حواس پرتی راه بروید. این می تواند یک پارک نزدیک، یک مسیر طبیعی یا حتی یک مسیر پیاده روی در محله شما باشد.

مرحله شماره 2 راحت باشید: مطمئن شوید که کفش و وسایل پیاده روی راحت دارید! و اگر قصد پیاده روی در طبیعت را دارید، SPF خود را فراموش نکنید.

مرحله 3 هدف خود را تنظیم کنید: قبل از شروع، بدن خود را تنظیم کنید و لحظه ای را برای تعیین هدف خود برای تمرین اختصاص دهید. شاید برای ایجاد آرامش چند نفس عمیق بکشید، با اسکن سریع بدن، تمرکز حواس را افزایش دهید، یا به سادگی یک لحظه سکون را پیدا کنید.

مرحله چهارم شروع به راه رفتن آگاهانه کنید: مدیتیشن پیاده روی خود را با سرعت آرام و راحت شروع کنید. با هر قدم، توجه خود را روی احساسات فیزیکی پیاده روی متمرکز کنید – این می تواند حرکت پاها، جابجایی وزن، درگیر شدن ماهیچه ها، تاب خوردن بازوها یا تماس با زمین باشد. در هر مرحله حاضر بمانید و افکار یا حواس پرتی را رها کنید.

مرحله پنجم حواس خود را درگیر کنید: در حین راه رفتن، تمام حواس خود را به طور کامل درگیر کنید. به صداهای اطراف خود (مانند وزش باد یا صدای جیر جیر پرندگان)، احساس نسیم یا آفتاب بر روی پوست، مناظر طبیعت و اطراف خود (توجه به چیزهایی مانند گل ها، ابرها، درختان و سایه ها) و عطرها توجه کنید. مانند علف های تازه بریده شده یا بوی گل های معطر. با نفس خود چک کنید و خود را در لحظه حال غرق کنید.

مرحله 6 حفظ ذهن آگاهی و آگاهی: به بررسی با ذهن و بدن خود ادامه دهید. اگر ذهن شما شروع به سرگردانی کرد، به آرامی توجه خود را به عمل راه رفتن برگردانید. و به یاد داشته باشید که با خودتان صبور باشید – هر فکر یا احساسی را که بدون قضاوت به وجود می آید در آغوش بگیرید.

مرحله شماره 7 پیاده روی خود را کامل کنید: وقتی پیاده روی شما به پایان می رسد، چند دقیقه وقت بگذارید و با بدن خود تماس بگیرید. توجه داشته باشید که اکنون در مقایسه با زمانی که مدیتیشن پیاده روی خود را شروع کردید، چه احساسی دارید! در مورد هر تغییری در ذهن یا بدن خود فکر کنید و لحظاتی را برای ابراز قدردانی و اذعان به مزایایی که این عمل برای شما به ارمغان آورده است اختصاص دهید.

ذهن آگاهی و حرکت را در زندگی روزمره خود ادغام کنید

اگر تا به حال احساس کرده اید که مدیتیشن سنتی برای شما مناسب نیست، مدیتیشن پیاده روی ممکن است جایگزین مناسبی باشد. با اذعان به ناراحتی ناشی از یک جا نشستن، این تمرین آسان و قابل دسترس، از قدرت حرکت برای پرورش حس آرامش و وضوح استفاده می کند.

مانند هر تمرین دیگری، ثبات کلیدی برای بهره مندی از مزایای کامل مدیتیشن پیاده روی است. هر روز یا هفته زمان اختصاص داده شده را کنار بگذارید تا زمانی که بخشی از روال شما شود!

sitemap