حمله چندباره نکونام به خطیر: شاگرد اول کلاس بودید، اما با تقلب! /از روز اول گفتم اورونوف را می‌خواهم


به من گفتند حرف نزن و برای همین به نشست‌های خبری نمی‌رفتم

حمله چندباره نکونام به خطیر: شاگرد اول کلاس بودید، اما با تقلب!  از روز اول گفتم اورونوف را می‌خواهم

سرمربی تیم فوتبال استقلال مدیریت این باشگاه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در گفت و گویی که با شبکه خبر داشت اظهار کرد: مدیران در زمانی که نباید بیانیه می‌دهند و زمانی که نیاز به حمایت از داریم  بیانیه صادر نمی‌کنند و سکوت می کنند.

وی افزود: در بالاترین سطح فوتبال دنیا که هیچ، حتی در لیگ ایران یا حتی لیگ یک هم ایران هم این اتفاق نمی‌افتد، تیم‌هایی که مسابقه را برنده خارج می‌شوند بیانیه می‌دهند و از داوری گلایه می‌کنند، اما ما گل سالم می‌زنیم ولی باشگاه اقدامی‌ نمی کند. در بازی امروز یکی از تیم‌ها در بین دو نیمه بیانیه داد، روز گذشته هم یک تیم پیروز شد و بیانیه داد. شاید بیانیه‌ها تاثیری روی نتیجه  نداشته باشد اما در تکرار اشتباهات و حواس جمع شدن تاثیر دارد.آقایان زمانی که علیه باشگاه اتفاقی رخ می‌دهد واکنشی نمی‌دهند، اما اگر کسی علیه آنها صحبت کند تا نام و شماره شناسنامه را در بیانیه می‌آورند و سریعا اقدام می‌کنند.

سرمربی تیم استقلال ضمن انتقاد از مدیریت  این باشگاه گفت: در روز‌های اول حضورم در استقلال گفتم که آنها به دنبال دشمنی با من هستند و حالا ثابت شد و مردم هم شاهد آن هستند، آنها برای دشمنی با من به استقلال ضربه می‌زنند، استقلال یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا است ولی به دلیل اینکه من سرمربی آن هستم علیه من فعالیت می‌کنند و دشمنی می‌کنند.

وی تاکید کرد: شما تازه آمدید و بلد نیستید کار انجام دهید بروید و کار یاد بگیرید، ۱۶ تیم در لیگ حضور دارند و فقط یک تیم قهرمان می‌شود، شما ببینید تیم‌هایی که سقف بودجه را رد کردند و بیشترین هزینه را انجام دادند از مسیر قهرمانی دور شدند، اما مشکلات ما را ندارند، آنها باید یاد بگیرند از مربی و بازیکنان تیم حمایت کنند، اما فقط به دنبال این هستند که به تیم ضربه بزنند و تیم را خراب کنند تا نتیجه نگیریم. می‌گویند ما شاگرد اول بودیم، اگر شاگرد اول هم بودید با تقلب بودید، باید بروید و کار را یاد بگیرید.

نکونام  در خصوص رقم دریافتی بازیکنان تیمش گفت: بازیکنان تیم ما از سال گذشته ۴۰ درصد طلب دارند و به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و نمی‌دانم باید چکار کنم، من با بازیکنان صحبت کردم و باید دید چطور می‌توان این مشکل را حل کرد، دریافتی آخری که داشتند نزدیک به ۵ درصد بوده است.

وی درباره غیبت های خود در نشست های های خبری گفت: من از خبرنگاران و رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم. اولاً فوتبال دنیا را مثال می زنم که دیده‌ایم و شنیده‌ایم نشست قبل و بعد از بازی هر مربی در محل استادیوم برگزار می‌شود. هر تیم نشست قبل از بازی را پس از تمرین و در استادیوم خودشان برگزار می‌کنند. کنفرانس‌های مطبوعاتی من باید در امحل تمرین خودمان برگزار شود. من نمی‌توانم در این ترافیک تهران به سازمان لیگ بروم. این قانونی است که سازمان لیگ گذاشته و آن را برای خودش اجرا می‌کند. هر موقع که تیمم تمرین نداشته باشد و بتوانم، به نشست خبری می‌روم.این یک طرف قضیه است. طرف دیگر نیز این است اگر من به کنفرانس‌های مطبوعاتی نمی‌رفتم، دلیلش این است که به من گفتند برای آرامش و شرایط تیم، مشکلات را بازگو نکنید.

سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه چه کسی این دستور را داده، پاسخ داد: نمی‌توانم بگویم چه کسی گفته است و من سکوت کردم. آقایان از سکوت من سوءاستفاده کردند. شما ببینید چه کار می‌کنند، تمام رسانه‌ها را علیه من کردند و همه چیز می‌نویسند. اصلاً این‌گونه نیست و من از این به بعد حرف می‌زنم. در کنفرانس‌های قبل و بعد از بازی  حضور پیدا می کنم و حرف می‌زنم، دوست دارم ببینم کسی می‌تواند به من چیزی بگوید؟!من به خاطر آرامش استقلال سکوت کردم. شما ببینید چه هجمه‌هایی از خودی و ناخودی وارد شد. من تا الان سکوت کرده‌ام، مهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی و کسانی که در این فوتبال زحمت کشیده‌اند، آدم‌های بزرگی هستند. ولی داشتند از سکوت من سوءاستفاده می‌کردند، من سکوت نمی‌کنم و هر جا حق باشد می‌گویم.

نکونام در  خصوص اینکه می‌تواند در خصوص این سوءاستفاده‌ها مثال هم بزند، گفت: بروید روزنامه‌ها و سایت‌هایی که با آقایان هستند را ببینید که چقدر علیه من مطلب می‌نویسند، کاری ندارد، آنها را چک کنید. می‌توانم یک مثال بزنم که رسانه‌ای همین امروز چه تیتری علیه من زده بود. من بالا و پایین فوتبال را دیده‌ام، زمانی که تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد یا به جام جهانی نمی‌رود یا حذف می‌شود، فشار بیشتر است. ما این فشار‌ها را گذرانده‌ایم ولی من می‌خواهم فقط دشمنی‌ها را بگویم.

وی تاکید کرد: مگر اول فصل نگفتند که تیم باید چهارم یا پنجم شود؟ ما امسال کارمان را انجام داده‌ایم. چه اتفاقی افتاده که تیم صدر جدول است و فشار را به روی بازیکن افزایش می‌دهند؟ سال گذشته، استقلال ۲۰ بازیکن بزرگسال، سه بازیکن زیر ۲۵ سال و شش بازیکن زیر ۲۳ سال داشته است. بعد آن تیم سوم شده است. این بازیکنان بدون دریافتی حق پارسال و امسالشان آمدند این کار را انجام دادند که تاکنون نیز شاهکار بوده است.

سرمربی استقلال افزود: مطمئن باشید از این به بعد نیز ما به خاطر هوادارانمان تلاش می‌کنیم و برای اینکه آنها را سربلند کنیم، تا روز آخر می‌جنگیم. اما قرار نیست که کسی به ما بیاید و بگوید چه کار کن و چه کار نکن! وقتی اتفاقی می‌افتد، برای اینکه خودشان را از فشار خارج کنند، می‌روند کار دیگری انجام می‌دهند. از اول فصل در استقلال خرابکاری انجام شده و با وجود اینکه تا به الان هم همه چیز خوب بوده، اما همه ناراضی هستند. هوادار، بازیکن و… ناراضی هستند. 

نکونام در خصوص جذب نشدن اورونوف گفت: فکر می کنم روز 16 آبان تیم اورنوف و تیمش با نساجی در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشت که من به باشگاه نامه زدم و گفتم این بازیکن را می خواهم. نامه و تاریخ آن موجود است، خودم شخصا در واتس آپ این نامه را به مدیر باشگاه ارسال کردم و او هم به من جواب داده است.اینکه برای خودشان راهفرار درست می کنند را نمی دانم.من حتی تاریخ و مبلغ قرارداد او را هم گفته ام. در مورد ماشاریپوف هم گفتند می شوند و نمی شود که من یکی از دوستانم را پیدا کردم و گفتم می توانید او را جذب کنید یا خیر. در مورد بازیکن هم بگویم این همه بازیکن را اعلام کردیم که بگیرند کدامشان را جذب کردند؟چه مسی باشد چه رونالدو فرقی ندارد چون شما که نمی گرفتید.

وی در خصوص بازی تیمش با آلومینیوم اراک گفت: من باید اول به دو مربی خوب لیگ تبریک بگویم. مهدی تارتار و مجتبی حسینی امسال با توجه به شرایط لیگ فوق العاده کار کردند. بازی تراکتور با آلومینیوم را دیدم که تیم واقعا قابل احترامی است. من روی تیم خودم تمرکز می کنم و اینگونه نیست که دعا کنم دیگران نتیجه نگیرند.

 

sitemap