تلاش برای بهره‌مندی همه ذی‌نفعان از فرآیند‌های اجرایی کریدور شمال – جنوب


تلاش برای بهره‌مندی همه ذی‌نفعان از فرآیند‌های اجرایی کریدور شمال - جنوب

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به کریدور شمال – جنوب با بیان اینکه بخش خصوصی برای اینکه بتواند حداکثر ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند تلاش‌هایش را به عمل آورده، گفت: با ورود همه‌جانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریتی و اجرایی، قابلیت لازم را برای بهره‌مندی کلیه ذی‌نفعان از فرآیند‌های اجرایی کریدور شمال – جنوب در نظر داشته است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پل‌مه در مراسم افتتاح همایش اقتصاد دریامحور ایران که امروز دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه انجمن کشتیرانی یک سازمان مردم‌نهاد با قدمت ۷۰ ساله است، گفت: هدف ما از برگزاری این همایش معرفی راهکار‌های توسعه واقعی، هم‌افزایی و اجرایی کردن منافع کریدور شمال جنوب است. این همایش چهارمین دوره خود را به کریدور شمال – جنوب اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بعد از ۲۲ سال، هنوز نتوانستیم ظرفیت و تسهیلات لازم برای بهره‌مندی کشور‌های عضو کریدور و کشور‌های ذی‌نفع در منافع اقتصادی کریدور را تامین کنیم. بررسی‌های میدانی زیادی صورت گرفته تا عوامل ایستایی در عدم استفاده از ظرفیت‌های کریدور شناسایی شود.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: از این رو همکاران ما اقدامات کارشناسی را در قالب‌های مختلف به‌خصوص با حضور در میدان عمل به دست آوردند و امیدواریم خروجی این همایش، معرفی نقاط قوت برای به اشتراک گذاشتن با کشور‌های ذی‌نفع از منافع کریدور همچنین معرفی نقاط ضعف و ایجاد هم‌افزایی برای رفع این مشکلات باشد.

پل‌مه بیان کرد: یک بخش از نقیصه‌ها و نقاط قوت به مجموعه اقتصادی دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد که با اراده ریاست جمهوری، در این خصوص و توجه ویژه برای اصلاح ساختار‌های حاکمیتی برای تسریع در حوزه ترانزیت که از محوری‌ترین موضوعات کریدور شمال – جنوب است، به عمل آورده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیز برای اینکه بتواند حداکثر ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند تلاش‌هایش را به عمل آورده و با ورود همه‌جانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریتی و اجرایی، قابلیت لازم را برای بهره‌مندی کلیه ذی‌نفعان از فرآیند‌های اجرایی کریدور شمال – جنوب در نظر داشته است.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در پایان گفت: امیدواریم مهمانان خارجی در خصوص موضوعاتی که می‌تواند تسریع‌کننده اقدامات برای اینکه فعالیت‌ها تبدیل به یک فرآیند برد – برد با هدف توسعه لجستیک دراین زمینه باشیم، در نظر داشته باشند. در پایان این همایش ارتباط بهینه با کلیه هم‌ترازان دولتی و خصوصی در سایر کشور‌ها و دولت‌های دیگر برگزاری کنیم تا از امکان تبادل اطلاعات، ایجاد ارتباط بی‌واسطه، سرمایه‌گذاری‌های موثر و هم‌افزایی حداکثری بهره‌مند شویم.

sitemap