قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند


قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با تأکید بر نقش و جایگاه استادان زن در دانشگاه عنوان کرد: استادان باید در هویت‌سازی، فرهنگ‌سازی و تربیت نسل جدید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

sitemap