اجتماع سراسری شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد


همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی برگزار شد و مادران نوزارادان شیرخوار خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از ظهر امروز و در اولین جمعه ماه محرم اجتماع شیرخوارگان حسینی در قط مختلف کشور با حضور جمع زیادی از مادران عزادار و نوزادان و فرزندان خردسال آنها برگزار شد.

آیین شیرخوارگان حسینی هرسال در اولین روز جمعه ماه محرم برگزار می شود؛ آن گونه مکه داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) چند روزپیش و در نشست خبر یاین روداد اعلام کرد، امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و در ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. این همایش از سال ۸۲ برگزار می‌شود که در سال نخست تنها یک مراسم در مهدیه تهران برگزار شد.

امسال در شهر تهران علاوه بر مجالس کوچک‌تر هیأت‌ها و حسینیه‌ها، سه تجمع بزرگ در مصلی امام خمینی(ره)، مهدیه تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  برگزار شد.

این مراسم در مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۸ صبح با مرثیه‌خوانی سید محمود علوی و شعرخوانی احمد بابایی آغاز شده است. در مهدیه تهران هم همایش شیرخوارگان حسینی  با سخنرانی آیت‌الله سید مجید بنی‌هاشمی و مداحی رضا طاهری و محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح آغاز شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)  نیزبا سخنرانی حجت‌الاسلام حائری زاده، مداحی علی مهدوی‌نژاد و شعرخوانی امیر رضا رشیدی از  ساعت۹:۳۰ صبح  در مصلای امام علی(ع) حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) برگزارشد.

 این خبر در حال تکمیل است….

 

sitemap