کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات ، زنانی که کاهش وزن را انتخاب می کنند ، از افزایش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم و چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. به طور خلاصه ، ما می توانیم با مشکل عدم تعادل در چهار هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. امروز ما در مورد عدم تعادل استروژن صحبت می کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با عمل بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع مشخص شده است که نوعی چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. حال این سال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و محصولاتی مانند تخم کتان و چیا که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀

خوب! برای زنان ، یک هدف خوب بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز است (توجه: توجه داشته باشید که در صورت استفاده از کپسول کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این مورد ، سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود!)

برای تحقق بخشیدن به این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت فرنگی یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید