رژیم غذایی و تغذیه: مزایای انگور برای سلامتی


انگور چه خوبه

انگور یک میان وعده عالی برای پیک نیک و ناهار است ، اما آن را مسلم نگیرید. آنها هزاران سال است که در برخی فرهنگ ها به عنوان دارو استفاده می شوند. هر یک از این میوه های کوچک دارای بیش از 1600 ترکیب است – بسیاری از آنها می توانند به شما در سالم ماندن کمک کنند.

کمک قلب

انگور سرشار از پتاسیم است و به کاهش فشار خون کمک می کند.

انگور منبع خوبی از پتاسیم است ، ماده معدنی که به تعادل مایعات در بدن کمک می کند. پتاسیم می تواند فشار خون بالا را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. اکثر مردم به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نمی کنند ، بنابراین خوردن انگور می تواند این فاصله را پر کند.

پوست و موی سالم

انگور و دانه های انگور سرشار از ویتامین E و سایر ترکیبات مفید برای پوست و مو هستند.

دانه های انگور سرشار از ویتامین E است که به صاف و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. ترکیبات دیگر موجود در انگور می تواند به جلوگیری از آکنه و افزایش جریان خون در پوست سر برای موهای سالم کمک کند.

کاهش وزن

خوردن انگور می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

شما فکر نمی کنید که چنین میوه شیرینی می تواند به شما در از دست دادن چند پوند ناخواسته کمک کند ، اما انگور می تواند این کار را انجام دهد. به نظر می رسد ترکیب طبیعی آنها ذخیره چربی در سلول ها را مشکل می کند. همچنین می تواند به تجزیه سریعتر سلول های چربی در بدن کمک کند. فقط مراقب باشید زیاد غذا نخورید. یک وعده غذایی 1/2 فنجان یا حدود 16 انگور است.

محافظت از چشم

انگور حاوی مواد شیمیایی است که التهاب را کاهش می دهد و از چشم شما در برابر آب مروارید و آب سیاه محافظت می کند.

مواد شیمیایی طبیعی موجود در انگور التهاب را در بدن برطرف کرده و از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند. این خبر خوبی برای چشم شماست. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی انگور می تواند از بیماری های شایع چشم مانند آب مروارید و آب سیاه جلوگیری یا کند کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رزوراترول موجود در انگور ایمنی بدن را تقویت می کند و به التیام زخم ها و جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند.

ترکیبی در انگور به نام رزوراترول می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن – دفاع بدن شما در برابر میکروب ها – کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمید دقیقاً چگونه می تواند کمک کند ، اما روزی ممکن است رسوراترول را در محصولاتی مشاهده کنید که به التیام زخم ها یا جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند.

برای مغز شما مفید است

انگور حاوی ترکیباتی است که از شکست سلول جلوگیری می کند و می تواند از تشکیل پلاک در مغز جلوگیری کند.

رسوراترول موجود در انگور تجزیه سلول ها را که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد ، کند می کند. این می تواند از تشکیل پلاک های مضر در مغز جلوگیری کرده و عملکرد آنها را کند کند.

یبوست را تسهیل کنید

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

محتوای بالای آب در انگور می تواند به عملکرد روان تر سیستم گوارش کمک کند. انگور همچنین مملو از فیبر نامحلول است که می تواند باعث نرم شدن مدفوع شود.

خواب بهتر

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

پوست انگور حاوی مقدار زیادی ملاتونین است ، یک ماده شیمیایی که می تواند خواب شما را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد ملاتونین جت لگ و بی خوابی را تسکین می دهد و می تواند به آرامش روحیه شما کمک کند.

قند خون خود را پایین نگه دارید

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

انگور دارای “شاخص گلیسمی پایین” است ، به این معنی که قند خون را به سرعت بالا نمی برد. به همین دلیل ، اگر دیابت دارید ، آنها میوه مناسبی هستند. پلی فنول های موجود در انگور بنفش – ترکیباتی که به آنها رنگ می دهد – همچنین می تواند از دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

دفاع در برابر سرطان

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در انگور می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده یا آن را کند کنند. برخی از سرطان هایی که می توانند شما را در برابر آن محافظت کنند شامل دهان ، ریه ، گلو ، لوزالمعده ، پروستات و روده بزرگ است.

میوه تازه در برابر آب میوه

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

برخی از مکمل ها دارای مواد مغذی مشابه انگور هستند ، اما به نظر می رسد خوردن میوه تازه بیشترین مزایای سلامتی را دارد. و در حالی که آب انگور برای شما نیز مفید است ، آن را زیاد نخورید. آب میوه حاوی مقدار زیادی شکر است و شما فیبر غذایی موجود در انگور کامل را از دست خواهید داد.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

انگور قرمز تیره و بنفش بیشتر از انواع سفید یا سبز حاوی آنتی اکسیدان است.

میزان آنتی اکسیدان های موجود در انگور بستگی به تنوع ، محل تولید و روش برداشت و فرآوری دارد. با این حال ، واضح است که انگور قرمز تیره و بنفش بیشتر از سفید یا سبز حاوی آنتی اکسیدان است.

شراب چطور؟

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

شراب قرمز همچنین می تواند مزایای سلامتی داشته باشد. اما زیاده روی نکنید مردان نباید بیش از 2 وعده الکل در روز بنوشند. زنان باید به یکی پایبند باشند. و اگر الکل نمی نوشید ، از همین حالا شروع نکنید. شما به راحتی می توانید از انگور تازه لذت ببرید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید