دکتر تغذیه دکتر رژیم انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از کارکنان در ساعات کاری از رژیم غذایی پیروی نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، آنها در زمان غیر معمول با همکاران خود صبحانه می خورند یا از ناهار صرف نظر می کنند. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و حتی ناهار نیز خورده نمی شود و هیچ میان وعده عصرگاهی نمی تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و کمبود زمان برای هضم غذای مصرفی باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که کارکنان وقت کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمتر از همه ، ما باید به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن خودداری کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و مشاغل مصرف می شود ، پرهیز کنند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. به برای مراقبت از بدن. مصرف لبنیات و دریافت کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز بیش از حد به آرامی غذا بخورند و حداقل باید 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید