آیا شما را زودتر از خواب بیدار می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این جمله می تواند حفظ شود؟ آیا افراد صبحگاهی شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید زمان بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم درباره بیدار شدن زودتر می گوید

به تازگی مطالعه 2021 ، چاپ شده در Cave Psychiatry دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند نور خورشید بیشتری دریافت می کنند و آفتاب طبیعی به تنظیم مجدد و تعادل ما کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، مزایایی را هم در خواب و هم در خلق و خوی خود مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و در نتیجه شادتر خواهید بود!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند احساس می کنند سریعتر و استرس ندارند تمام صبح. به هر حال ، بیدار شدن زودتر به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبح خود را در آرامش و ساکت (امیدوارم) میل کنید ، ناهار را آماده کنید و حتی شاید سریع عرق کنید. مهم نیست که چگونه وقت خود را صرف می کنید ، این یک ساعت اضافی سعادت محض است! علاوه بر این ، از احساس تأخیر و عدم آمادگی که باعث اضطراب می شود ، اجتناب می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ فقط بر اساس این عوامل شما بله رای می دهید! با این حال ، ارزش این را دارد که ببینید آیا زودتر بیدار شدن به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید یا خیر. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن آنچه برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این ترفندها برای تنظیم بدن خود در برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه بفهمید زودتر بیدار می شوید!

شماره 1 با آن قهوه بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، به این معنی که قهوه باید در اواخر بعد از ظهر از بین برود. اگر در طول روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 13 یا 2 بعد از ظهر بنوشید! در حالت ایده آل ، زمان بسته شدن باید ظهر باشد! به این ترتیب ، وقتی از ساعت 8 صبح تا 10 شب می چرخید ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب آرام قرار دارد.

اگر در اواسط بعد از ظهر به انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی بخورید یا برای یک تمرین سبک وقت بگذارید!

شماره 2 برای شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلیدی است! هر چیزی را که برای بیدار شدن زود هنگام در شب قبل نیاز دارید آماده کنید ، که به شما کمک می کند آرام تر بخوابید.

  • زنگ ساعت را تنظیم کن
  • لباس های خود را کنار بگذارید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان خاصی برای بیدار شدن آماده باشد
  • زود بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

با خود ببرید؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای داشتن یک خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، با رعایت این ترفندهای ساده ، صبح زود راحت تر و راحت تر از خواب بیدار خواهید شد!

شماره 3 اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم می خوابید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. پیاده روی را هر شب شروع کنید و هر روز صبح همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، بدن شما راحت تر تنظیم می شود. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر خواهید بود!

و آیا بهترین راه برای هماهنگی با زمان خواب تنظیم شده است؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن ، چند نفس عمیق و واقعاً تلاش برای جلب توجه قبل از خواب به رختخواب شروع کنید.

شاید مدیتیشن ، نوشتن دفتر خاطرات یا نوشیدن چای آرامش بخش – آنچه را که به شما پاسخ می دهد پیدا کنید. برنامه عصرانه نه تنها باعث خواب زودهنگام می شود ، بلکه به شما کمک می کند سریعتر بخوابید!

مربوط: یک متخصص خواب لیست آنچه شما می توانید و نمی توانید برای بهترین خواب انجام دهید ، ذکر کرده است

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود بیدار شدن را شروع کنید. در حقیقت ، کمک به بدن برای تنظیم برنامه خواب متفاوت آسان تر از بیدار شدن فوری یک ساعت زودتر است. به عنوان مثال ، شما فقط می توانید فردا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. به آرامی و پیوسته برنده مسابقه می شود! ما می خواهیم بیداری را در دراز مدت انجام دهیم تا واقعاً از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ اغلب ، پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آنها کمک می کند تا برای روز موفقیت آماده شوند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی پر از چیزهایی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین حالت را داشته باشید ، به عنوان مثال:

  • تغذیه با صبحانه مقوی
  • مزایای سلامت روحی و جسمی با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده
  • با مدیتیشن آرامش بخش ، تمرکز حواس را تمرین کنید
  • خواندن یا نوشتن یک دفتر خاطرات برای آرام کردن افکار شما
  • در حالی که چند قدم صبح را برداشته اید ، سگ خود را در هوای تازه پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: صبح را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و در اینجا این کار برای سلامتی من انجام می شود

شماره 6 بر روحیه و انرژی خود نظارت کنید

حتی اگر مردم صبح ها شادتر باشند ، آیا شما هم صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! معمولاً هنگام بیدار شدن ، روحیه و سطح انرژی خود را بنویسید. به این ترتیب ، می توانید کنترل کنید که آیا زودتر بیدار شدن به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر! علاوه بر این ، همیشه خوب است که فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

آیا مردم صبح شادتر هستند؟؟ زودتر از خواب بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

بالاخره هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که در آن بهترین احساس را داشته باشید. با این اوصاف ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – ممکن است هنوز یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید