یاد بگیرید چیزی جدید از رژیم کتوژنیک آنلاین این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید!

رژیم کتوژنیک یک ماهه در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. البته ما به افرادی که قصد دارن رژیم اتکینز رو اجرا کنن، پیشنهاد میکنیم به جای استفاده از این رژیم، از رژیم کتوژنیک استفاده کنن. این روزها رژیم کتوژنیک به شدت محبوب شده است و تحقیقات نشان میدهد که این رژیم کم کربوهیدراتِ پر چرب برای کاهش وزن و همچنین درمان دیابت و صرع موثر است. این کاربر برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک را رعایت کرده و غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب را در برنامۀ غذایی خود گنجانده است. ​Da​ta h᠎as been c re at ed by G​SA Content Ge​nerato r DE​MO!

صرع پس از سکته مغزی یکی از شایعترین اختلالات مغزی-عصبی است و در حدود ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان، از آن رنج میبرند. یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای فرآورینشده، سرشار از میوهها و سبزیجات رنگارنگ، گوشت بدون چربی، ماهی، غلات کامل، آجیل، دانهها، روغن زیتون و آب فراوان (مانند رژیم مدیترانهای) بهترین نتیجه را در رسیدن به یک زندگی طولانی، سالم و پر جنب و جوش دارد. در تبلیغات، از رژیم کتو به عنوان یک معجزه برای لاغری نام برده میشود. بدن ما در حالت عادی برای تامین انرژی مورد نیاز خود، سراغ گلوکز میرود.

حبوبات در رژیم کتوژنیک

روش اصلی این رژیم غذایی اینه که مقدار کربوهیدارت رو کم کنه و مقدار مصرف چربی و پروتئین رو بالا ببره و بهترین وضعیت چربی سوزی در این حالت برای بدن رخ میده. زیرا گوشت این حیوانات نسبت به گوشت حیواناتی که از دانهها تغذیه میکنند، امگا 3، اسید لینولئیک در هم آمیخته و آنتیاکسیدان بیشتری دارند. پیش از آمدن به بیمارستان غذای روزانه کودک در سه روز متوالی ثبت میشود که این امر به پزشک این امکان را می دهد تا میانگین دریافت انرژی روزانه کودک را جهت طراحی رژیمی برای تامین نیازهای رشد کودک ارزیابی نماید. در این رژیم لاغری، مصرف چربیها و کربوهیدرات، به حداقل خود رسیده، و بیشتر وعدههای غذایی را پروتئین تشکیل میدهد.

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. علاوه بر این، گیاههای خانواده کاهو مثل کلم پیچ، بروکلی و گل کلم در درمان سرطان و کاهش بیماریهای قلبی موثر هستند. مصرف به اندازه نمک علائم اولیه رژیم مثل سر درد و گرفتگی عضلات را کاهش میدهد. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

مشکلات کبدی: به دلیل وجود چربی زیاد برای متابولیزه کردن، این رژیم میتواند بیماریهای قبلی کبد را تشدید کند. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. در اولین نوع این رژیم که استاندارد است، ما با مصرف ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و در نهایت ۵% کربوهیدرات در طول دوره مشخص به وزن ایده آل خود میرسیم. این کتاب و نویسنده در آن زمان با انبوهی از انتقادات مواجه شد، بهویژه از سوی صنعت شکر، تولیدکنندگان مواد غذایی فرآوریشده، و آنسل کیز، فیزیولوژیست آمریکایی که به نفع محدود کردن چربیهای غذایی، نه قند، بحث میکرد و تلاش میکرد کار یودکین را به سخره بگیرد.

انواع رژیم های کتوژنیک همچنین طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند که رژیم کتو میتواند در بهبود بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، صرع و حتی آلزایمر عملکردی موثر از خود نشان دهد. سبزیجات و دیگر گیاهها حاوی فیبر هستند که بدن توانایی هضم آنها را ندارد؛ به همین خاطر در زمان محاسبه کربوهیدرات آنها باید کربوهیدرات خالص یا قابل هضم را اندازهگیری کنید. همچنین یک منبع خیلی خوب پروتئین هستند که ثابت شده است میتواند در حفظ حجم عضله در طول رژیمهای کم کربوهیدرات موثر باشند.

این مواد با کاهش التهاب رگها و بهبود کارایی آنها به حفظ سلامتی قلب شما کمک میکنند. خوشبختانه این رژیم میتواند سرشار از مواد مغذی و خوشمزهای باشد که کمک میکنند محدودیت کربوهیدرات خودتان را حفظ کنید. دریافت پتاسیم بالا میتواند باعث شود که شروع رژیم کتوژنیک آسانتر باشد و خود آووکادو نیز توانایی این را دارد که سطح کلسترول و تریگلیسرید بدن را تنظیم کند. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. به طور مثال، در طی یک هفته، پس از 5 روز رژیم کتوژنیک، 2 روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست. حتی این بو را به هنگام ورزش کردن نیز می توان از طریق عرق کردن استشمام کرد. این می تواند باعث بهبود تمرکز و یادگیری شود.مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت اسیدهای چرب می تواند از مزایای عملکرد مغز ما باشد. پنیر سرشار از چربیهای اشباع است اما طبق تحقیقات نقشی در افزایش بیماریهای قلبی ندارد و حتی برخی تحقیقات ثابت کردهاند که پنیر ممکن است احتمال این بیماریها را نیز کاهش دهد. بهتر است در انتخاب گوشت، گوشت حیواناتی را انتخاب کنید که از گیاه تغذیه کردهاند.

امگا 3 به کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به آن در افراد چاق و یا دچار اضافه وزن کمک میکند. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص، هیچگونه کربوهیدراتی ندارد و به عنوان یک پایه موثر برای تولید سس سالاد و مایونز سالم شناخته میشود. به خاطر اینکه این روغن در دماهای بالا به اندازه روغنهای اشباع پایدار نیست، بهتر است از آن برای پخت و پز با دمای پایین استفاده کنید و یا پس از پخته شدن مواد غذایی، روغن زیتون را به آنها اضافه کنید. بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود .

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

اما بهتر است این حقیقت را بدانید که این برنامه غذایی در واقع یک رژیم غذایی پزشکی است که با خطرات جدی هم همراه است. در این رژیم نسبت به حالت استاندارد کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. گوشت و مرغ به عنوان یک غذای سالم و یکی از پایههای رژیم کتوژنیک شناخته میشوند. این رژیم بر این فرض استوار است که مصرف کربوهیدرات قبل یا بعد از تمرین فیزیکی باعث پردازش بهتر آن میشود. رژیم های Paleo, ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار دارند. علاوه بر این، سبزیجات حاوی آنتیاکسیدان هم هستند که برای محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد ضروری هستند.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

علاوه بر این موارد خوردن پنیر به صورت منظم ممکن است به آهسته کردن روند کاهش حجم عضله و انرژی در افراد مسن کمک زیادی کند. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن باید تغذیه اصولی داشت و شما نیازی به کم غذا خوردن ندارید. البته فقط در صورتی که اصولی و تحت نظر گرفته شود می تواند با حداقل عوارض و برگشت وزن باشد. اما در صورتی که نتوانستید در برابر تقلب مقاومت کنید ممکن است که عوارض جانبی ابتدای رژیم کتو دوباره در شما ایجاد شود. صدها نوع پنیر مختلف در سطح جهان وجود دارد. یک تخم مرغ بزرگ کمتر از یک گرم کربوهیدرات و حدودا 6 گرم پروتئین دارد.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

باید غذا خوردن را قبل از اینکه خیلی گرسنه شوید شروع کنید و پیش از اینکه سیر شوید، دست از غذا خوردن بکشید. بیشتر بخوانید:برای شروع رژیم کتوژنیک چه کارهایی باید انجام دهم؟ این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات. با اینکه زرده تخم مرغ کلسترول زیادی دارد اما مقدار کلسترول خون بدن را افزایش نمیدهد و در مقابل، حجم LDL را به گونهای تنظیم میکند که باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی میشود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر.

این رژیم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است؛ با این تفاوت که در مصرف کالری محدودیت وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این رژیم، ادعاهای نادرستی را در مورد سلامتی ترویج میکند و شما را به خرید محصولات مارکدار تشویق مینماید. آیا در این رژیم مجاز به مصرف چای و قهوه هستم؟ نتایج دراز مدت این دو رژیم تفاوتی با رژیم های استاندارد کالری شماری ندارد. بعد از دو الی سه ماه، میتوانید در موقعیتهای خاصی کربوهیدرات بخورید؛ اما پس از مصرف آن، باید سریعاً رژیم خود را ادامه دهید.

سه راه برای اختراع مجدد رژیم کتوژنیک آنلاین خود

کتون زدگی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی به صورت ناشتا یا مصرف زیاد چربی در رژیم غذایی به وجود می آید. بیش از حد محدود کننده به این معنی است که کالری کافی یا مواد مغذی خاصی مانند کربوهیدرات ها را تامین نمی کند. نوع دیگری از این رژیم وجود دارد که به شکل ویژه برای بدنسازان است. رژیم کتوژنیک آنلاین دکتر روشن ضمیر “رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

شرکت در مسابقات؟ خب همهی این اهداف بهنوعی با ورزش منظم گره خوردهاند. به عبارتی مطالعات و تحقیقات در میان افراد زیادی که این رژیم را رعایت میکنند نشاندهنده نتیجه خارقالعاده این رژیم است. کافئین: کافئین فوایدی برای انرژی، چربی سوزی و عملکرد به همراه دارد. 8. نصف سینه مرغ و با آب نسبتا زیاد آب پز می کنیم، بهش 1 سیب زمینی خیلی کوچیک، 1 هویج کوچیک و 1 پیاز کوچیک که ریز خرد کردیم و 1 مشت نخود فرنگی به مرغمون اضافه میکنیم به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و بذارید خوب جا بیوفته و یه سوپ خوشمزه بخورید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا لطفا از سایت ما دیدن کنید.

sitemap