پنج کاری که برای موفقیت رژیم غذایی کتوژنیک باید انجام دهید

عملکرد رژیم کتوژنیک اما آیا رژیم کتوژنیک برای بقیهی ما نیز مناسب است؟ از آنجایی که این رژیم میتواند به تغییر دیابت نوع ۲ کمک کند، احتمالا بتوان از آن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز استفاده کرد. از آنجایی که این رژیم پروتئین بالاتر و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر رژیم کتوژنیک دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. حتی از آنجایی که فرد به نیاز بدن خود واقف نیست، حتی ممکن است، به برخی از منابع کمبود پیدا کند.

اگرچه همانند بسیاری از رژیمها، افرادی که آن را بهدرستی رعایت نمیکنند ممکن است هنگامیکه نتایج خوبی مشاهده نمیکنند، ناامید شوند. بروز میگرن با اختلال اضطراب پس از سانحه در ارتباط بوده و همچنین احتمال وقوع سردردهای میگرنی در دوران قاعدگی بیشتر است. مطالعه دیگری نشان داد که گرفتن رژیمهای سختگیرانه با علائم اضطراب و یک نوع اختلال خوردن مرتبط است. به طور کلی، این رژیم بی خطر است، اما سه گروه زیر بهتر است قبل از گرفتن این رژیم با پزشک خود مشورت کنند. ​Th​is article was w ri tt᠎en by G​SA C​on​tent Gen erat᠎or Demov ersion!

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

یکی از ویژگیهای اغلب سلولهای سرطانی این است که گلوکز خون را برای رشد خود تغذیه میکنند. هنگامی که کتون در خون جمع می شوند، به این حالت کتوز می گویند. در طی کتواسیدوز، کلیه ها شروع به دفع کتون به همراه آب بدن از طریق ادرار می کنند که باعث کاهش وزن مرتبط با مایعات میشود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. در صورتی که به دیابت یا فشار خون بالا مبتلا هستید نباید بدون مشورت با پزشک از این رژیم غذایی استفاده کنید.

طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتوژنیک به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود. امروزه دیگر رژیمهای کم کربوهیدرات از جمله رژیمهای پالئو، ساوت بیچ و دوکان همگی سرشار از پروتئین هستند اما چربی متوسطی دارند. نسخههای زیادی از رژیمهای کتوژنیک وجود دارد، اما همه غذاهای غنی از کربوهیدرات را ممنوع میکنند. سالتر هشدار میدهد که با وجود اینکه این رژیم میتواند مؤثر باشد، اما برای همه مناسب نیست. بنابراین فراموش نکنید که با نوشیدن یک فنجان دمنوش وزن شما به سرعت پایین نمیآید؛ اما اگر پشتکار داشته باشید، برنامه مناسبی برای مصرف مواد غذایی و تمرینات ورزشی خود تهیه کنید میتوانید در بلند مدت و به صورتی تدریجی میزان چربی و وزن بدن خود را کاهش دهید که در ضمن سطح سلامت بدنتان افزایش مییابد.

از این رو بر روی سلامت بدن تاثیر زیادی را به همراه خواهد داشت. وبسایت من و رژیم بر اساس مطالعات فراوانی در زمینه تغذیه و سلامت جامعه به وجود آمده است. مقدار پروتئین در رژیم کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات با پروتئین بالا در حد متوسط است، زیرا خوردن بیش از حد پروتئین میتواند از کتوز جلوگیری کند. قبل از اینکه همهچیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد.

اگر دوباره خوردن همان غذاهایی که قبل از رژیم مصرف میکردید را شروع کنید، وزنی که کم کردهاید دوباره باز خواهد گشت. فرضیه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن این است که اگر بدن را از گلوکز محروم کنید، که منبع اصلی انرژی برای تمام سلول های بدن است و با خوردن غذاهای کربوهیدرات به دست می آید، یک سوخت جایگزین به نام کتون از چربی ذخیره شده تولید می شود. برای بیشتر افراد، خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز جهت تحریک کتوز کافی است.

رژیم کتو مستلزم مصرف کربوهیدرات کمتری است، اما با ایجاد امکان خوردن چربی بیشتر و پروتئین کافی برای افراد، آن را جبران میکند. هنوز برای متخصصان مشخص نیست که چرا این روش کمک کننده است، اما در حال حاضر نتیجهبخش است. در حقیقت، این رژیم در میان افرادی که هم فعال و هم دارای اضافهوزن هستند، در حال افزایش محبوبیت است. کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم باعث تولید مولکولهای کوچک سوختی به نام “کتون” میشود. اینکه چه زمانی کتوز اتفاق می افتد مقدار کتون خون از فردی به فرد دیگر متغیر است و به عواملی مانند درصد چربی بدن و میزان متابولیسم بستگی دارد.

درنهایت، این به خودتان بستگی دارد. کنترل قند خون و تغییر یا پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲: رژیم غذایی کتوژنیک باعث کنترل میزان قند خون شده و این امر برای تغییر دیابت نوع ۲ بسیار مناسب است. بنابراین این امر باعث میشود که کمتر غذا خورده و وزن اضافی خود را از دست بدهید. 1. یک یا دوتا سینه مرغ و آب پز کنید و با ادویه و ا تخم مرغ چرخ کنید، بعد مایع به دست اومده رو به شکل همبرگر در بیارید، هر چند تا که شد، یعنی دایره ای به اندازه ی یک کف دست و قطر 1 سانتی متر؛ بعد هر کدوم جدا بسته بندی کنید و تو فریزر بزارید، تا چند نوبت داشته باشید، هر بار برای پختش 1 دونه رو در داخل تابه تفلون یا با نصف لیوان آب و شعله ی کم بخار پز کنید؛ یا با 1 قاشق روغن زیتون بزارید سرخ شه و یا بزاریدش تو ماکروفر و یا فر، بعد تو بشقابتون کمی کلم بنفش یا کلم سفید و یا کاهو خرد کنید به همراه 1 گوجه ی خرد شده و 1 خیار شور کوچیک و همبرگر مرغ و کنارش بذارید و با لذت نوش جان کنید.

روغن زیتون تازه و اصل، روغن نارگیل و روغن آووکادو. شام: ماهی سفید ، تخم مرغ و اسفناج که در روغن نارگیل پخته شده است. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. برنامه لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند.

برخی از این غذاها مشخص اند: نشاسته و غلات مانند نان، ماکارونی، برنج، سیب زمینی، ذرت و سایر سبزیجات نشاسته ای؛ و آب میوه ها برخی که ممکن است چندان واضح نباشند حبوبات و بیشتر میوه ها هستند. بسته به نوع رژیم شما، لیستهای مواد غذایی کتوژنیک ممکن است متفاوت و حتی در تضاد باشند. بههرحال غذاهای پر از کربوهیدرات کاملاً حذف میشوند، پس با غلات، سیبزمینی، لوبیاها، شربتها، شیرینیها، میوه و حتی شیر خداحافظی کنید. اما برخی مربیهای شخصی مثل سارهوف فکر میکنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید.

اسیدهای آمینه موجود در پروتئین را می توان به گلوکز تبدیل کرد، بنابراین یک رژیم کتوژنیک پروتئین کافی برای حفظ توده بدون چربی بدن از جمله عضلات را مشخص می کند، اما همچنان باعث کتوز میشود. در صورتی که هدف این رژیم تامین انرژی از چربی ها است. در رژیم کتوژنیک از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟ درمان بیماری شامل استفاده از داروهای ضد صرع، تحریک عصب واگ و استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک است. تحریک مغناطیسی مغز نویدبخش نشان میدهد. ایجاد انرژی ثابت و عملکرد ذهنی: کتوز باعث میشود که جریان سوخت (کتون) به مغز ثابت بوده و از تغییرات قند خون در بدن جلوگیری میکند.

از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. پس حتماً همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید، و مطمئن شوید که در طول روز به مقدار کافی آب مصرف میکنید. نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در کوتاه مدت تغییرات متابولیکی مفیدی ایجاد می کند. برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم کالری از جمله برنامه های تغذیه ایِ موثر برای لاغری هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می کند.

به خصوص اگر میزان دریافت پروتئین و سبزیجات را متعادل نگه دارید، چربیهای شکمی ایجاد شده بر اثر مصرف کربوهیدرات و چربی را به زودی از بین خواهید برد. بدن شما از بودن در چرخه لذت می برد. در خارج از دنیای ورزش طراح وب و گرافیک هستم. شما می توانید ۱۲ عدد بادام (۸۵ کالری) یا ٧ نصف گردو (۹۵ کالری) یا ۲۰ عدد پسته (۸۰ کالری) را برای کنترل گرسنگی در عصر بخورید. سپس سبزیجات و پیازچه رو بهش اضافه کنید.رژیم لاغری کتوژنیک اگر از گوشت گاو استقبال نمی کنید میتونید به جای اون مرغ یا ماهی قزل آلا رو جایگزین کنید.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

This article has been done  with the ​help of GSA Conte​nt G​enerat or Demoversi on!

جواب دادن به این سوالات کمک میکنه تا بفهمیم که آیا استفاده از اون برنامه غذایی، برای کاهش وزن انتخاب درستی هست یا نه! کتوزیس در نتیجه استفاده بدن از چربی ها و تبدیل آنها به اجسام کتونی برای تولید انرژی لازم برای مغز بوجود می آید. در این میان، رژیم کتوژنیک، با تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی سوز، بطوری موثر به کاهش وزن کمک خواهد کرد. 7 راه بسیار موثر و سریع . این شاخصهای سلامتی که به آنها سندرم متابولیک گفته میشود، در بهبود وزن، دور کمر، تغییر دیابت نوع ۲ و موارد دیگر موثر هستند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

کتواسیدوز اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در زمان عدم کنترل قند خون رخ می دهد زیرا آنها انسولین تولید نمیکنند، انسولین هورمونی است که از تولید بیش از حد کتون ها جلوگیری میکند. مزایای این رژیم غذایی همانند دیگر رژیمهای کم کربوهیدرات بوده، اما قویتر از آنها است. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کم کردن وزن و کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران استفاده میشود، اما در ابتدا برای این منظورها نبود. این میتواند انرژی شما را افزایش دهد – اما نیاز به تلاش زیادی دارد.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک نی نی سایت

این رژیم چه تفاوتی با سایر برنامههای تغذیه دارد؟ بنابراین ، این یک ابزار عالی برای رژیم های غذایی است. این امر بههمراه افزایش کتونها فواید بیشماری برای سلامتی دارد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات همانطور که از نام آن مشخص است، کربوهیدرات دریافتی را محدود میکند و روی غذاهای سرشار از پروتئین و چربی تمرکز دارد. وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل میگوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وزن کم کند. و این یکی از نکات منفی در خصوص این شاخص است که تمایزی بین چربی و ماهیچه قائل نیست.

قند رژیم کتوژنیک

در طول کتوزیس تغذیه ای، غلظت کتون موجود در خون بین ۰٫۵ تا ۳ میلی مول در لیتراست که طبیعی میباشد. کتون های اسید هستند و اگر بیش از حد در خون تولید شوند اثرات سمی دارند که به این حالت که کتواسیدوز میگویند. در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. در این شرایط، بسیاری از افراد تنها به دو وعده یا حتی یک وعده غذایی نیاز پیدا میکنند. 4. در زمان های آزاد خود، وعده های غذایی رژیم کتوژنیک را که قابل فریز شدن هستند، آماده کنید و فریز کنید تا در زمان هایی که وقتتان کم است، از غذاهای کتو منجمد استفاده کنید.

اگر سعی در کاهش وزن سریعتر از آن دارید با پزشک خود در مورد میزان بیخطر کاهش کالری صحبت کنید. رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کل کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش میدهد. چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟ تحقیقات در مورد تاثیرات بلند مدت رژیم کتو بسیار کم است؛ بنابراین، بهتر است پیروی از این رژیم حداکثر به چند ماه محدود شود. کتونها در کبد و از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار میگیرند. در این رژیم، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین میکند.

sitemap