رژیم غذایی کتوژنیک – به هیچ وجه پایان می‌یابد، مگر…

رژیم غذایی کتوژنیک بر اساس یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب طراحی شده است. عناصر مغذی رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. هنگامی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی کرد، کتون ایجاد می کند یعنی در حالت کتوز تغذیه ای قرار دارد. هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد. اما شما چقدر سریع می توانید در رژیم کتو وزن کم کنید؟ سبزیجاتی همچون اسفناج، کلم، گوجه فرنگی، پیاز و فلفلها، بروکلی، گل کلم و قارچ در این رژیم آزاد می باشد. This a᠎rtic​le has be​en c​reated  by GSA C᠎ontent G ener​ator DE​MO᠎.

رژیم غذایی کتوژنیک

البته، مانند هر رژیم غذایی دیگری نتایجی که افراد از کتو گرفته اند منحصر به فرد است چون افراد متفاوت هستند و تا زمانی که کتو را شروع نکنید، نمی توانید بگویید که بدن شما چگونه از نظر جسمی واکنش نشان خواهد داد یا اینکه چگونه می توان آن را به راحتی از نظر ذهنی دنبال کرد. کیا با رژیم کتوژنیک لاغری شدن؟ مثلاً وقتی تخم مرغ را به عنوان صبحانه در رژیم غذایی خود قرار می دهیم انواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی که برای بدن لازم است را تأمین می کنیم و به این ترتیب هم مواد موردنیاز بدن را تأمین کرده و هم از چاق شدن جلوگیری می کنیم.

ثبت نام رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

عملکرد رژیم کتوژنیک این نوع از رژیم کتوژنیک بهطور معمول دارای ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. اجازه دهید کمی بیشتر بررسی کنیم: بدن شما کربوهیدراتها را به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند، برای هر گرم گلیکوژن که در آن ذخیره شده است، تقریباً سه گرم آب وجود دارد، بنابراین وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید، بدن گلیکوژن های خود را به همراه آب آن از دست می دهد.

یک روش ساده برای یادآوری این روش و استفاده صحیح از آن این است که کربوهیدرات ها را محدود کنید و پروتئین به میزان لازم مصرف کرده و برای رفع گرسنگی از چربی استفاده کنید. پروتئین همیشه باید در کنار چربی برای باقیمانده کالری مورد نیاز شما در روز مصرف شود. توده عضلانی کمتر بدان معنی است که ما در هنگام استراحت کالری کمتری می سوزانیم. وقتی که مصرف کربو هیدرات ها را کم کرده و چربی و پروتئین مفید را با یک نسبت خاص جایگزین می کنیم.

هنگام پایبندی به یک رژیم غذایی، دانستن این مهم که رژیم کتوژنیک لاغری شامل مصرف چه مواد غذایی میشود مهم است. پس از حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی، خواهید دید که دیگر خوردن آنها را هوس نمی کنید. پس در این رژیم بدن سوخت موردنیاز را از چربی می گیرد نه از کربوهیدرات و همین اصل در رژیم کتو باعث کاهش وزن می شود. افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز می شود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند.

این علائم معمولا در عرض یک هفته از بین میروند. این عارضه عموما پس از ۳ – ۴ هفته از بین میرود. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

احساس سیری طولانی مدت به ما دست می دهد.نسبت موادی که در هرم غذایی رژیم کتوژنیک مصرف می کنیم عبارتند از: 60-75 درصد کالری دریافتی شما از چربی ، 15-30 درصد از پروتئین ، و 5-10 درصد از کربوهیدرات تأمین می شود. در رژیم غذایی “عادی” با کمبود کالری و ورزش، بیشتر افراد می توانند انتظار داشته باشند هفته ای یک تا دو پوند را از دست بدهند، در حالی که افراد تحت رژیم کتو به طور معمول کاهش وزنی بین دو تا ده پوند مشاهده می کنند.

غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک چه غذا هایی می باشند؟ گفته می شود، در هفته اول شما به دلیل کمبود بدن در ذخایرکربوهیدرات ، کاهش وزن شما تا حد زیادی آب خواهد بود. یعنی در رژیم کتوژنیک، برخی از افراد با سرعت کمتری وزن کم میکنند، حتی اگر دقیقاً همان اصولی را در پیش بگیرند که بقیه گرفتهاند. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند. بعد از ۲ تا ۳ ماه شما میتوانید در شرایط به خصوصی کربوهیدرات دریافت کرده و سپس فورا رژیم کتوژنیک خود را ادامه دهید.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت 1401

برای دیدن نتایج کامل، باید حداقل 3 ماه رژیم را دنبال کنید. با این حال، اختلالات متابولیکی به طور کلی یک میدان مینی را نشان میدهد که در آن رژیم کتوژنیک میتواند ناخواسته نقص متابولیکی زمینهای را بدتر کرده و بیمار را از ثبات نسبی به زوال سریع تبدیل کند. با این حال بعید است این نوع رژیم غذایی باعث کتوز شود زیرا بدن می تواند پروتئین های اضافی را به اسیدهای آمینه تجزیه کرده و آنها را به انواع قند تبدیل کند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی با مقدار کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند از خوردن یک رژیم کم چرب و پر چرب بهره مند شوند. سطح انرژی بالاتر: بدون کربوهیدرات ها، بدن شما اکنون دارای یک “سوخت فوق العاده” است که باعث می شود انرژی بیشتری داشته باشید. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی را باید به مقدار متعادل بخورید تا قند خون شما اثر نگذارد.

به آنهایی که نیاز دارند برای شروع رژیم کتوژنیک استاندارد اما از شروع آغاز میترسند.

این یک اثر جانبی شایع است. رژیم کتوژنیک استاندارد: این نوع از رژیم لاغری کتوژنیک، با مقادیر کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد همراه است. در هرم غذایی سنتی کربو هیدرات ها اصلی ترین گروه مواد غذایی را تشکیل می دهند چون برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه مصرف می شوند ولی در هرم غذایی رژیم کتوژنیک این قضیه برعکس است. مهمترین نکته در رژیم کتوژنیک، کاهش میزان مصرف کربوهیدرات است. زمانی که گرسنه هستید، به شما احساس خستگی دست داده و احتمالا میخواهید رژیم را رها کنید. شاید شما تصمیم گرفته باشید که رژیم خود را متوقف کنید یا شاید می خواهید بدون داشتن هیچ محدودیتی ازخوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

در این رژیم غذایی کربو هیدرات ها به میزان خیلی کم مصرف می شود و تأمین انرژی مورد نیاز از طریق مصرف چربی های مفید صورت می گیرد. براي مصرف سديم، پتاسيم، منيزيم ميشه مثال بزنيد؟ بهعنوان مثال املت یا تخممرغ بههمراه گوشت، گزینههای مناسبی هستند. اگر دارودرمانی بینتیجه باشد، آنگاه گزینههای دیگری همچون «جراحی صرع»، «تحریک عصب واگ» و «رژیم کتوژنیک» مطرح میشود. این اتفاق یکی از شایعترین عوارض جانبی کتوژنیک بوده که بعد از ۳ تا ۴ هفته تمام میشود.

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مراحل اولیه رژیم کتو مرتکب می شوند محدود کردن بیش از حد پروتئین می باشد. حتی این رژیم غذایی ممکن است در بهبود بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر کمک کند. ۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد. کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند.

مصرف کربوهیدرات ها اعتیاد آور است و هر چه این مواد را بیشتر مصرف کنیم بیشتر برای خوردن دوباره هوس خواهیم کرد. تمایل بیشتری برای شیرینی ها وجود ندارد: کربوهیدرات ها اعتیاد آور هستند و اگر روزانه آنها را می خورید، هم چنان خوردن آنها را ادامه می دهید. شاید این توصیهها جذاب به نظر برسند اما واقعیت این است که هیچ راه حل فوری برای کاهش وزن و لاغر شدن وجود ندارد. هرم غذایی رژیم کتوژنیک از غذاهای زیر در رژیم غذایی شما صرف نظر می کند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

صرف نظر از دلایلی که رژیم غذایی کتوژنیک را متوقف می کنید، بازگرداندن کربوهیدرات عواقبی به همراه خواهد داشت. این رژیم به نابود کردن چربی کمک میکند. اما در رژیم کم کربوهیدرات بدن شما شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی میکند و با سرکوب کردن اشتها، احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش میدهد. این رژیم غذایی با مقدار کمی کربوهیدرات مصرفی و جایگزین کردن آن با چربی همراه است. استفاده از رژیمهای لاغری، مصرف بیشتر آب، دوری کردن غذاهای شکری و چرب، افزایش پروتئینهای مصرفی، کاهش کالری مصرفی در کنار انجام تمرینات ورزشی و نوشیدن دمنوش های چربی سوز، روشهای متداولی هستند که برای لاغری به کار گرفته میشوند.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وب سایت خود باشید.

sitemap