طوفان خورشیدی در روز پنجشنبه برای قابل مشاهده کردن شفق شمالی در 17 ایالت


انتظار می‌رود پیش‌بینی طوفان خورشیدی برای پنج‌شنبه به آسمان‌بین‌ها در ۱۷ ایالت آمریکا فرصتی برای مشاهده شفق‌های شمالی، نمایش آسمان رنگارنگی که هنگام برخورد باد خورشیدی به جو روی می‌دهد، بدهد.

شفق قطبی که به عنوان شفق قطبی نیز شناخته می شود، اغلب در آلاسکا، کانادا و اسکاندیناوی دیده می شود، اما یک چرخه خورشیدی 11 ساله که انتظار می رود در سال 2024 به اوج خود برسد، نورها را در نقاط دورتر به سمت جنوب قابل مشاهده می کند.

سه ماه پیش، نمایشگرهای نوری در آریزونا قابل مشاهده بودند که سومین طوفان ژئومغناطیسی شدید از زمان آغاز چرخه فعلی خورشیدی در سال 2019 را نشان می‌دهد.

موسسه ژئوفیزیک در دانشگاه آلاسکا در فیربنکس فعالیت شفق های قطبی را در روز پنجشنبه در آلاسکا، اورگان، واشنگتن، آیداهو، مونتانا، وایومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، مینه سوتا، ویسکانسین، میشیگان، نیویورک، نیوهمپشایر، ورمونت، ایندیانا پیش بینی کرده است. ، مین و مریلند.

فعالیت شفق قطبی برای کانادا از جمله ونکوور نیز پیش بینی شده است.

انتظار می رود نمایشگرهای نور در بالای سر در میلواکی، مینیاپولیس و هلنا، مونتانا، و در پایین در افق در سالم، اورگان قابل مشاهده باشند. بویز، آیداهو؛ شاین، وایومینگ؛ آناپولیس، مریلند؛ و ایندیاناپولیس، به گفته این موسسه.


طوفان خورشیدی در ماه آوریل باعث شد که شفق شمالی در چندین ایالت ایالات متحده از جمله ایلینوی قابل مشاهده باشد.
طوفان خورشیدی در ماه آوریل باعث شد که شفق شمالی در چندین ایالت ایالات متحده از جمله ایلینوی قابل مشاهده باشد.
سنت لوئیس پس از اعزام / پولاریس

مرکز پیش بینی هوای فضایی سازمان ملی اقیانوسی و جوی گفت افرادی که می خواهند شفق را تجربه کنند باید از نورهای شهر دور شوند و بهترین زمان تماشا بین 10 شب تا 2 بامداد به وقت محلی است.

شفق شمالی زمانی رخ می دهد که باد مغناطیسی خورشیدی به میدان مغناطیسی زمین برخورد می کند و باعث درخشش اتم های اتمسفر فوقانی می شود.

نورها به طور ناگهانی ظاهر می شوند و شدت آن تغییر می کند.

یک شاخص ژئومغناطیسی معروف به Kp، فعالیت شفق قطبی را در مقیاسی از صفر تا نه رتبه بندی می کند، که صفر بسیار فعال نیست و نه روشن و فعال است.

موسسه ژئوفیزیک 6 Kp را برای طوفان روز پنجشنبه پیش بینی کرده است.

sitemap