صد و یک Ideas برای رژیم غذایی کتوژنیک

Free vector 20 preiodic table of the elements icon pack design vector illustration این یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که برای کمک به ورود به کتوزیس طراحی شده است، یک حالت متابولیک که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات برای تامین انرژی، چربی میسوزاند. این موارد عبارتنداز: انواع گوشتها، ماهی، روغنها، مغزها، لبنیات پرچرب مانند پنیر و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو و سایر سبزیجات برگدار. اما سوال اصلی این است: رژیم کتوژنیک دقیقاً چیست؟ بدون گوشت، در رژیم غذایی کتوژنیک گیاهخواری چگونه میتوانیم به اندازه کافی پروتئین دریافت کنیم؟

رژیم کتوژنیک : فواید و مضرات رژیم کتوژنیک بر افراد مختلف چیست؟ از آنجایی که اکثر غذاهای کتو به سرعت شما را سیر میکنند، ممکن است غذا به اندازه کافی برای رسیدن به کالری دریافتی روزانه خود نخورید؛ در نتیجه ممکن است میزان شیر کاهش یابد. به همین دلیل، بسیاری از مطالعات نشان میدهند که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. اما این رژیم گزینهی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضلهسازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمیباشد. احتمالاً نام رژیم کتوژنیک که یکی از معروفترین و محبوبترین رژیم های لاغری است، به گوش شما رسیده باشد.

نیازهای متابولیکی شیردهی احتمالاً به کالری بیشتری از مقدار معمول شما نیاز دارد. احتمالاً امسال قصد وزن کم کردن و رسیدن به اندام ایدهآل نارگیل در رژیم کتوژنیک خود را دارید. رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است مزایای مشابه کتو داشته باشند، زیرا به بدن شما کمک میکنند تا مقداری از چربی ذخیره شده را برای تأمین انرژی بسوزانند. از آنجایی که شما برای تغذیه کودک خود غذا میخورید، توصیه میشود تا زمانی که شیردهی به پایان نرسیده است، رژیم نگیرید. یک مطالعه نشان داد که در فرزندان زنانی که از رژیم غذایی مدیترانهای در شیردهی تغذیه میکردند، ابتلا به آسم دوران کودکی و سایر بیماریهای التهابی بسیار کمتر است.

همچنین مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به دست آوردند. چرا باید در دوران شیردهی از رژیم کتو اجتناب کنید؟ همین محدودیت ممکن است موجب شود که عوارض رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم کم کربوهیدرات باشد. کتو یا رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی محبوب است که به بسیاری از افراد کمک کرده وزن کم کرده و قند خون را مدیریت کنند. از آن مهمتر، افراد تحت مطالعه کنترل قند خون بهتری را تجربه کردند و در کل دوره مطالعه، استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان مطالعه کاهش یافت.

بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که این رژیم میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. بعد از این مرحله اول، کاهش وزن در رژیم کتوژنیک ممکن است با سرعت کمتری ادامه یابد. اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند کمی چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای آسان شدن این مسیر به کار بگیرید. یکی از چالشهایی که بسیاری از مادران در دوران باردای تجربه میکنند، حالت تهوع در این دوران است.

جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. کتوژنیکیها مدعیاند که این رژیمِ غذایی گرسنگی ندارد، باعث چربیسوزی است و عملکرد ورزشی شما را بهبود میدهد. آهن و کلسیم موجود در بادام زمینی یکی از عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم می باشد. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده استون چیست و چرا برای کتو مهم است؟ میکردند. آیا این برنامهی کاهش وزن، برای شما مناسب است؟

رژیمی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود است و شما مجاز به مصرف چربی فراوان هستید. انواع مختلف رژیم کتوژنیک وجود دارد، اما هر رژیمی که به این شکل ارائه می شود نمی تواند اساسی باشد، به خصوص برخی از رژیم های کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلاً وارد کتوز نمی شوند و مزایای کتوز را ندارند. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود.

اگر از هیچ محصولات حیوانی نمیخورید، باید مکمل B12 مصرف کنید تا اطمینان حاصل شود که کودک شما دچار کمبود B12 نمیشود. با حمایت از این روش پرورش حیوانات به صورت سالم و پایدار، شما در انسانیترین و سالمترین محصولات حیوانی سرمایه گذاری خواهید کرد (بعداً در مورد این بیشتر صحبت میکنیم). وقتی صحبت از کیفیت شیر میشود، شواهد محدود نشان میدهد که شیر مادر تولید شده توسط فردی که از رژیم کتو استفاده میکند، چربی و کالری بیشتری نسبت به شیر مادری که از این رژیم غذایی پیروی نمیکند، دارد. به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه کتو ممکن است بر تولید و کیفیت شیر مادر تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.

چاقی و افزایش وزن مفرط یکی از معضلات اساسی جوامع امروز انسانی است، اما اینکه شما از چه روش اصولی و مهمی برای کاهش وزن خود استفاده کنید، مسئلهای است که به تنهایی نیازمند بررسی میباشد! رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. اگر به رژیم کتو عادت دارید یا قصد دارید بعد از پایان شیردهی به رژیم غذایی خود تنوع دهید، رژیم کم کربوهیدرات ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنین میتوانید به راحتی و با خیالی آسوده از رژیم شیردهی برنافیت که به طور اختصاصی طراحی شدهاند استفاده کنید و از مزایایی مثل داشتن پشتیبان در طول رژیم بهره ببرید.

طبق نظر طراحان این نوع رژیم غذایی این الگوی خوراکی به شما کمک می کند تا خودتان را از آسیب بسیاری از بیماری ها محافظت کنید. در این نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک 7روزه نوشیدنی ها ذکر نشده اند. مطالعهای در زنان مسن نشان داد که داشتن رژیم غذایی سرشار از گوش چرب منجر به سطح کلسترول خوب یا HDL میشود که 5 درصد بیشتر از رژیم غذایی کم چرب اما سرشار از کربوهیدرات است. و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. رژیم غذایی کم کربوهیدرات میتواند برای مادران شیرده خطرناک باشد و گزارش شده است که تهدید کننده زندگی است.

در اینجا چند رژیم غذایی دیگر وجود دارد که برای زنان شیرده ایمنتر هستند و به کاهش وزن آنها کمک میکنند؛ همچنین خطر کمتری از نظر از بین بردن کیفیت شیر، ایجاد کم آبی و در نان پیتا کم کربوهیدرات (بهترین نان کتوژنیک) نهایت کتواسیدوز دارند. رژیم پالئو بر اساس خوردن فقط غذاهای با کیفیت بالا و فرآوری نشده است، در حالی که از غلات، قندهای افزوده، لبنیات و حبوبات اجتناب میکند. بین کتوز طبیعی و فیزیولوژیکی که هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد میشود و سطح اجسام کتونی خون را تا حدود 8 میلیمول در لیتر بالا میبرد، و کتواسیدوز دیابتی تفاوت وجود دارد. ممکن است در حین شیردهی در مورد رژیمهای لاغری وسوسه شوید تا مثلا کتو را امتحان کنید؛ اما خطرات احتمالی وجود دارد که قبل از اقدام به رژیم باید از آنها آگاه باشید.

اگرچه رژیم کتو مزایای زیادی دارد؛ اما یک رژیم غذایی متعادل به خصوص در دوران حساسی مانند شیردهی بسیار سالمتر و مفیدتر است. رژیم سرخپوشان نسبت به سایر رژیمها کربوهیدرات کمتری دارد. اگرچه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رژیم کم کربوهیدرات بر شیردهی تأثیر میگذارد، اما اکثر متخصصان رژیم غذایی متعادلی را برای سلامت هر چه بیشتر مادر و کودک توصیه میکنند. اما اگر به دلایل موجه میخواهید کتو را در دوران شیردهی امتحان کنید، حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. هنگام رفتن به دورهمی یا ملاقات با خانواده و دوستان، میتوانید غذایتان را با خود ببرید، که کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی تان را بسیار آسان تر میکند. This c on᠎te​nt w᠎as cre ated ​by GSA  Conte nt G​enerator  D​em over​si on !

به همین دلیل است که هنگام شیردهی، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، کاهش وزن معمول است. هنگامی که کتونها به سرعت در جریان خون تجمع پیدا میکنند، بیماریهای جدی و حتی کما ایجاد میشود. البته ذکر این نکته ضروری است که در هر رژیم لاغری به خصوص لاغری سریع، مقداری خستگی و بی حالی و حتی عوارضی مانند یبوست و ریزش مو نیز وجود دارد که واکنش طبیعی بدن به کاهش وزن است.

این جایگزینهای وگان به اندازه لبنیات و تخم مرغهای معمولی چربی یا پروتئین ندارند. با این حال، به اندازه رژیمهای کتو یا کم کربوهیدرات محدود کننده کربوهیدرات نیست زیرا میتوانید از سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و عسل لذت ببرید. پرسش دیگری که بسیار مطرح میشود، این است که اگر شخصی کیسه صفرا خود را برداشته باشد، آیا می تواند رژیم لاغری کتوژنیک را اجرا کند؟ اما روش کار رژیم کتوژنیک مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که همین موضوع میتواند روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت آیا ماست در رژیم کتوژنیک مجاز است؟.

sitemap