رژیم کتوژنیک مرور شد: از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان مطالعه کرد

رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به

اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا دارد. کتوژنیک برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن موثر است. با رعایت این رژیم در طول مدت مشخص ، بافت عضلانی ورزشکار بیشتر شده و درصد چربی عضلات کاهش می یابد . بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند.

دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند . اگه هومون انسولین درست ترشح بشه دیگه تو اون وزن فیکس می مونید . و همه دکتر ها نمیان بیماری چاقی رو درمان کنن .چاقی بیماری ترشح بیش از حد هومون انوسلین هست . ورزش 5 بار در هفته حداقل 40 دقیقه پیوسته و همه بدن باید همزمان کار کنند . من یه چرخی زدم تو وبلاگ و نظرات که ببینم چی به چیه؛ از همه بچه ها که این مدت تحمل کردن و با اینکه ما نبودیم اومدم اعلام وزن کردم, رژیم و ورزش رو کنار نذاشتن و با اراده وزن کم کردن تشکر میکنم و بابت موفقیتشون بهشون تبریک میگم, یه عده هم لطف کردن فحش دادن, توهین کردن و گفتن کلاه برداری نکن دروغ نگو و …

رژیم لاغری کتوژنیک 216

این بدان معنی است که بدن شما نیاز به تولید انسولین کمتری دارد . یکی از دلایل سندرم پلی کیستیک تخمدانی ( pcos ) افزایش سطح انسولین است. رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت کوتاهی مثلا برای آمادگی در زمان مسابقات کمک کننده باشد ، ولی در طولانی مدت ، مانند سایر رژیم های متعادل نمی تواند سطح کارایی ورزشکار را افزایش دهد . از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است.

آنچه همه درباره رژیم غذایی کتوژنیک می گویند اشتباه است و چرا

تأثیرات هورمونی دیگری، نظیر نخستین عادت زنانگی، استفاده از قرصهای ضدبارداری خوراکی، قاعدگی، پیشیائسگی، و یائسگی، همچنین در این بیماری نقش دارند. رژیم کتوژنیک : رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. با وجود این تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک دوام کوتاهی داد. با این وجود ، نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد . این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

از آنجایی که اسیدهای آمینه برای ساخت پروتئینها (که برای رشد و ترمیم بافتهای بدن ضروری هستند) مورد نیازند، نمیتوان از آنها، تنها برای تولید گلوکز، بهره جست. پروتئینها 15 تا 20 درصد را تشکیل میدهند. تفاوت این رژیم با نوع استاندارد رژیم کتو، در این است که مصرف پروتئین تا 35 درصد باید افزایش یابد. شاید بتوان گفت تنها چیزی که برای تهیه این سس نیاز دارید آووکادو و کمی نمک است. محصولات کم چربی یا رژیمی: سس مایونز کمچربی، سسسالاد و چاشنیها. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره.

رژیم کتوژنیک یک ماهه برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. به طور کلی در تحقیقات زیادی که بر روی افرادی که از این رژیم تبعیت می کردند، به مزایای متعددی از آن پی برده شد.

مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است. طی یک مطالعه در سال 2017، محققان دریافتند که رژیم های غذایی کتوژنیک در ضمن افزایش کلسترول HDL” یا خوب” می توانند در کاهش کلسترول LDL” یا بد” اثر داشته باشند. دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

از طرفی نیز چربی های مصرفی به منظور تولید انرژی فراخوانی شده و از بروز عارضه های پوستی مانند آکنه جلوگیری می کند. سخت نگرفتن در رژیم و مصرف مکملهای مواد معدنی (Mineral Supplements) میتوانند به شما کمک کند. برای رفع یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید. رژیم کتوژنیک باعث تغییر در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما شده که به همین خاطر باید نمک بیشتری به وعده غذایی خود اضافه کنید یا از مکملهای مواد معدنی استفاده کنید.

This a᠎rt᠎icle w᠎as do​ne with GSA Con tent Gen er​at or Demoversion.

هشدار: این 4 اشتباهات رژیم کتوژنیک شما را از بین می‌برد.

از این مکانسیم که در رژیم کتوژنیک رخ میدهد، دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به درمان دارویی پاسخ نمی دادند استفاده می شود. نقص دانش پزشکی در این زمینه، مشابه به فقدان دانش انسان دربارهٔ نحوهٔ کارکرد داروهای ضد صرع است. این رژیم غذایی در درمان بیماری های مختلف از جمله صرع ممکن است مفید باشد. در این رژیم توصیه میشود، فرد مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کند و در عوض چربی جایگزین آن کند. به ترویج دوباره آن پرداخت. به این ترتیب امکان ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود.

کاربرد این رژیم در کودکان مبتلا، بسیار موفق بود. اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. افرای که رژیم غذایی Lacto-ovo-vegetarians دارند (گیاهخوارانی که برخی از محصولات حیوانی مثل تخممرغ و لبنیات را مصرف میکنند) میتوانند در رژیم دکتر اتکینز از تخم مرغ، پنیر، کره، خامه و لبنیات پرچرب دیگر هم استفاده کنند. ساعت 10 صبح:یک لیوان آب سوپ مرغ یا گوشت و یا سبزیجات..دقت کنید فقط آب سوپ..می تونید از فشرده سوپ کم کالری هم استفاده کنید. لطفا از توضیح و باقی مسائل بپرهیزید و فقط نام و شماره تلفن بزارید.

قوانین رژیم کتوژنیک

این کاهش مصرف

کربوهیدرات بدن فرد را در یک حالت متابولیک به نام کتوزیس (ketosis) قرار میدهد. این اتفاق حتی زمانی که میزان دریافت کالری نیز محدود میشود، صادق است. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. در این میان درصد دریافتی میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات را دقیقا طبق قوانین رژیم کتو تنظیم کنید.

مطالعاتی که در مورد میزان تأثیر رژیم کتو انجام شده مربوط به گروه کوچکی از افراد است و بیشتر تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر، روی حیوانات آزمایشگاهی بوده است. بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. رژیم نیز عادت های خوب غذایی آن را دنبال کنید تا لاغری تان طولانی مدت شود. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

قبل از اینکه خیلی دیر شوید، Scoop را در رژیم کتوژنیک چیست دریافت کنید

همچنین در این رژیم باید مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. همچنین تمام جزییات و راهنماییهای این مقاله، مواردی هستند که به شما در موفق شدن در رژیم اتکینز کمک میکنند. اگر دوست دارید بدانید رژیم کتوژنیک چیست و چگونه باید رژیم کتوژنیک بگیرید این مقاله را تا انتها بخوانید. رژیم لاغری کتو چیست؟ ۲- سازوکار رژیم کتو برای لاغری چیست؟ اما این رژیم دقیقاً چیست و چه مزایای دارد؟ در این رژیم حذف هر نوع کربوهیدرات یا حداقل میزان کرب ممکن است (مثل رژیم لاغری اتکینز).

اینجا، این ایده را روی رژیم های کتوژنیک کپی کنید

بنابراین رعایت رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه هم مقدار انسولین را کاهش داده و هم میزان نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد ، ممکن است در کنار سایر روش های درمانی و تغییر سبک زندگی و ورزش به درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک کند . هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد. اگر فرد انسولین کافی نداشته باشد، بدن نمیتواند گلوکز را از خون به سلول منتقل کند، جایی که برای تولید انرژی به آن نیاز است. در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند .

در این مقاله بخوانید.

درحقیقت، بدن شما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدراتها را تجزیه میکند تا انرژی بدن را تامین کند. زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. در رژیم کتوژنیک این سوخت و ساز سریعتر انجام میشود و شما مجبور نیستید قند را در بدن ذخیره کنید. در این رابطه مقالهای از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید. در این مقاله بخوانید. نکته ای که باید اینجا بهش اشاره بشه این هست که حتی اگر فرد به وزن مطلوب هم رسیده باشه، بهتره میزان مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی رو بالا نبره. در وضعیت کتوزیس ، بدن میزان بیشتری چربی برای تامین انرژی میسوزاند.

برای اینکه متوجه شوید بدنتان وارد حالت کتوزیس شده یا نه باید آزمایش خون، ادرار و میزان اکسیژن خون را داد. از آنجا که قندها سریعتر میسوزند، ابتدا قندها برای تامین انرژی وارد عمل میشوند و پس از آن چربیها، با این حال شما در این وضعیت نیز چربی بیشتری نسبت به یک ورزشکار با رژیم عادی میسوزانید زیرا در کل منبع تامین انرژی بدنتان چربی است. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

sitemap