رژیم کتوژنیک جایگزین برای همه

این رژیم بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا دارند مناسب است. بدن برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی، مصرف می کند. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. در طول رژیم سعی کنید خواب کافی داشته باشید و بیش از حد کالری مصرفی را محدود نکنید. از آنجایی که رژیم کتو چندین غذا را محدود می کند، به ویژه میوه های غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات، ممکن است مقادیر توصیه شده ویتامین و مواد معدنی را تامین نکند.به طور خاص، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمی کند .

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک یک ماهه کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. این مساله ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که داروهای انسولین مصرف می کنند نیز رخ دهد. کربوهیدرات ها کمک می کنند زمان فعالیت ورزشی بیشتر شود. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. ابتدای روز، تامین انرژی به صورت متناوب، در طی ۲ روز پشت سر هم را تا حد زیادی متعادل می سازد.

لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد. در رژیم کتوژنیک مصرف برخی از مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند، منع شده است. در ابتدا رژیم کتوژنیک می تواند بسیار دشوار باشد ، اما به آن میزانی که به نظر می رسد سخت نیست.

الکل و رژیم کتوژنیک

مصرف شود. همانطور که در ابتدا گفته شد میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم کتوژنیک میزان متوسطی می باشد. در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم. شروع رژیم کتوژنیک می تواند سخت و چالش برانگیز باشد، ما در این قست نکاتی ارائه کردیم که استفاده از آن به آسان تر کردن این رژیم کمک می کند.

قبل از شروع هر رژیم غذایی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با شرایط بدنیتان رژیم مناسب را انتخاب کنید. در کل تا زمانی که به برنامه غذایی زیر پایبند باشید باید بتوانید وزن خود را کم کنید یا آن را ثابت نگه دارید. مطالعات ثابت می کند که کاهش کربوهیدرات ها هم سطح قند خون و هم سطح انسولین را به شدت کاهش می دهد. نشان داده شده است که تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهد و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشم کمک می کند.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

چگونه از کلیه هایم در کتوژنیک محافظت کنم؟ در رژیم کتوژنیک استفاده از سدیم اضافی و همچنین جایگزین کردن پروتئین گیاهی بجای پروتئین حیوانی، به بیماران کلیوی توصیه می شود. همچنین سرشار از پروتئین و کلسیم است. مطالعات نشان داده اند که کلسیم و پروتئین هر دو می توانند اشتها را کاهش داده و سیری را تقویت کنند. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند. زیرا کربوهیدرات ها آب را در داخل خود حفظ می کنند. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد.

عملکرد رژیم کتوژنیک اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ آیا می خواهید چربی بسوزانید؟ یعنی شما چربی سالم (چربیهای اشباع نشده) میخورید تا چربی بسوزانید. آجیل و دانه ها مملو از چربی های سالم ، فیبر و پروتئین هستند. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. قهوه و چای ساده حاوی صفر گرم کربوهیدرات، چربی یا پروتئین هستند، بنابراین در رژیم کتو کاملا مناسب هستند. ↑ در این مقاله، عبارتهای «پرهیز غذایی» یا «گرسنگی طولانیمدت» (به انگلیسی: fasting)، اشاره دارد به بیغذایی و گرسنه ماندنِ طولانی، ضمنِ مصرفِ مایعاتِ بدون کالری؛ مگر آنکه خلاف آن بیان شود.

رژیم کتوژنیک در بارداری

به خاطر کسل شدن گرسنه می شویم، چون در مهمانی هستیم و از ما انتظار خوردن می رود غذا می خوریم، چون تبلیغ غذای مورد علاقه مان را دیده ایم به سراغش می رویم و کلی دلایل دیگر. در مرحله سوم از رژیم اتکینز،با نزدیک شدن بدن به وزن ایده آل، مقدار مجاز کربوهیدرات مصرفی به آهستگی بیشتر میشه. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت

اگر میخواهید به تناسب اندام و وزن ایده آل برسید شما باید سبک زندگی خودتون رو کاملاً عوض کنید و صرفاً با ۱ ماه ورزش و تغذیه نمیشه انتظار تغییرات همیشگی رو داشت. ناگهان سبک جدید را رها کرده و به عادات سابق بازمیگردند. برای همینه که ممکنه شروع به ورزش کنید و مثلا بالاتنتون آب بشه، پایین تنه تکون نخوره، این اصلا مسئله ای نیست که براش ناراحت باشید و فکر کنید اگه همین طوری ادامه بدید بالاتنه تون همین طوری آب میشه و پایین تنه تکون نمی خوره و ورزش رو رها کنید واسه ترسیدن به خاطر از بین رفتن بالاتنه!

این نوع رژیم کتوژنیک بیشتر مناسب برای افراد تازه کار است که رژیم گرفتن را به تازگی شروع کرده اند. همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. علاوه بر این، شخص بعد از تمرین، بهتر میتواند ریکاوری کند. به همین دلیل است که اگر هیچ کربوهیدراتی نخورید، کبد شما پروتئین گلوکز تولید می کند. در بالا گفته شد که رژیم کتوژنیک بدن را در حالت کتوزیس قرارمی دهد. Th is  data h as been c reated ​with t​he  help of GSA C ontent Gener at or Dem oversion !

در ادامه به توضیح مفهوم کتوزیس می پردازیم. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. قرار دادن تکههای خیار، لیمو، برگ نعناع یا برخی میوهها در آب و خوردن آن در طول روز، یکی از بهترین نوشیدنیهایی است که به شما در رژیم کتو کمک میکند. چرا ظرف غذامو خودت برام آماده نکردی که سرشار از سبزیجات و پروتئین باشه به جای نون و برنج و قند!

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. بدیهی است، در برخی شرایط نیاز به افزایش سریع وزن دارید، اما باید با یک متخصص تغذیه و یا یک دکتر مشاوره کنید. اگر سالمید و رژیم غذایی متعادلی دارید، بدن میزان چربی که می سوزاند را تحت کنترل دارد و کتون تولید نمی کند و طبیعتا از کتون هم استفاده نمی کند، اما هنگامی که کالری یا کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش می دهید، سوخت و ساز بدن به کتوز تغییر حالت می دهد. هر غذایی که کربوهیدرات بالایی دارد باید محدود شود.

حالا من باتوجه به تحقیقاتی که انجام شده هم به شباهت ها و هم به تفاوت های رژیم یا اتکینز میپردازم. علاوه بر این، رژیم های غذایی با پروتئین کمتر اغلب برای افراد مبتلا به عارضه های کلیوی هستند توصیه می شود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است. ناگفته نماند منظور از چربی در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک چربی های سالم نظیر روغن نارگیل، روغن زیتون و…

رژیم 14 روزه کتوژنیک

غلات صبحانه قندی و غلات سبوس دار سالم نیز سرشار از کربوهیدرات هستند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد یا به حداقل رساند. رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماریهای مغزی، از جمله آلزایمر و بیماری پارکینسون نیز مورد مطالعه قرار گرفتهاند. این رژیم غذایی در درمان بیماری های مختلف از جمله صرع ممکن است مفید باشد. تولید کتون بر اثر رعایت رژیم غذایی کتوژنیک با عوارض جانبی نظیر تهوع، سردرد، خستگی روحی، تنفس بدبو، افزایش چربی خون، سنگ کلیه همراه است. حتی این مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به سرع نیز با رعایت این رژیم کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه میکنند.

بیشتر از بیست نوع کیوی از این گیاه بصورت طبیعی وجود دارد که کیوی توسرخ یکی از این گونه هاست. آب میوه ( طبیعی یا غیر طبیعی ) سرشار از کربوهیدرات هایی است که قند خون شما را افزایش می دهد. می تونید به روش های طبیعی برای بدن تامین کنید. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک ن

از آنجایی که رژیم کتو کربوهیدرات ها را محدود می کند، تامین نیاز روزانه شما به فیبر ممکن است دشوار باشد.برخی از غنیترین منابع فیبر مانند میوههای پر کربوهیدرات، سبزیجات نشاستهای، غلات وحبوبات از رژیم غذایی حذف میشوند زیرا کربوهیدراتهای زیادی را فراهم میکنند.در نتیجه رژیم کتو می تواند منجر به ناراحتی گوارشی و یبوست شود. اگر بخواهیم بطور خلاصه راههای لاغری موجود را از دارو و دستگاههای لاغری گرفته تا عمل های جراحی، که همه ادعای کاهش وزن سریع دارند را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که بسیاری از روشها فقط جنبه تجاری و تبلیغاتی داشته و اثرات بسیار ناچیزی دارند.

sitemap