درس آسیایی پرسپولیس برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا


درس آسیایی پرسپولیس برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

حذف پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که چند هفته پیش رقم خورد درس بزرگی برای تیم ملی ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،شاید بدبین ترین هوادار پرسپولیس تصور نمی کرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان مساوی کند و در تهران مغلوب الدحیل قطر شود، اما این اتفاقات رخ داد و در نهایت شاگردان یحیی گل محمدی که تیم دوم گروه خود شده بودند، فرصت حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند.

شاید مقابل النصر و رونالدو کمتر کسی انتظار پیروزی را از پرسپولیس داشت  اما در بازی مقابل الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان، همه منتظر پیروزی سرخپوشان آن هم با نتایج پرگل بودند. در بازی برگشت پرسپولیس مقابل نماینده قطر ۶۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفتند تا جشن صعود برپا کنند، اما این تیم قطری بود که دو بار دروازه بیرانوند را باز کرد و در نهایت پرسپولیس در کمال ناباوری حذف شد.

حالا هم تیم ملی در موقعیت تقریباً مشابهی قرار دارد البته اینجا دیگر خبری از النصر و ستاره‌هایی، چون رونالدو و سادیو مانه نیست، اما به هر حال از صحبت‌های امیر قلعه نویی و سایر ملی‌پوشان چنین برمی‌آید که هیچ تیمی حتی فلسطین را دست کم نگرفته‌اند. اتفاقاً تصمیم درست هم همین است، چون فلسطینی‌ها هم با تمام توانشان راهی میدان می‌شوند و همین انگیزه کار تیم‌های دیگر از جمله ایران را سخت می‌کند.

دومین حریف ایران هم هنگ کنگ است که همین چندی قبل تیم ملی امید ایران را با تمام ستاره‌های آینده‌دارش شکست داد پس این تیم شرق آسیا هم نمی‌تواند یک حریف ساده تمرینی قلمداد شود. بازی سوم ایران مقابل امارات برگزار می‌شود که به هر حال جزو تیم‌های شناخته شده آسیا محسوب می‌شود و می‌توان گفت سخت‌ترین رقیب ایران در مرحله گروهی است.

با این شرایط حذف پرسپولیس و البته تیم‌هایی، چون تراکتور و نساجی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا درس بزرگی برای تیم ملی فوتبال ایران خواهد  بود‌. پرسپولیس همین حالا سه سهمیه در تیم ملی دارد و طبعاً این سه بازیکن بهتر می‌دانند که هیچ حریفی را نباید در عرصه بین المللی دست کم گرفت حتی حریفانی، چون فلسطین و هنگ کنگ که خیلی‌ها منتظرند تیم ملی فوتبال ایران آن‌ها را گلباران کند.

sitemap