خرس گله گوسفند کلرادو را در طول حمله شبانه شکار می کند


به گفته مقامات، یک گله گوسفند در کلرادو در حالی که از گله خود محافظت می کرد، پس از اینکه یک خرس سیاه با ذائقه گوشت گوسفند او را در یک حمله وحشیانه شبانه له کرد، به شدت مجروح شد.

قربانی 35 ساله در نزدیکی اردوگاهی در بیابان Weminuche، واقع در 23 مایلی شمال شرقی دورانگو، کلرادو، خواب بود که حوالی ساعت 1 بامداد روز سه‌شنبه توسط یک “آشفتگی” گوسفندش و یک خرس سیاه از خواب بیدار شد. به بیانیه مطبوعاتی پارک ها و حیات وحش کلرادو (CPW).

گله دار قبل از اینکه شکارچی 250 پوندی به سمت خرس پرتاب شود، یک تفنگ کالیبر 30-30 به سمت خرس شلیک کرد.

به گفته مقامات، این مرد از این حمله جان سالم به در برد، اما در ناحیه سر، دست چپ و بازویش جراحات ناشی از گاز گرفتگی، و همچنین بریدگی شدید در لگن چپ و خراشیدگی در پشتش متحمل شد.

دامدار گوسفند علیرغم جراحات وارده به چادر خود خزیده و پسر عمویش را صدا می کند و او نیز کمک احضار می کند.


یک خرس سیاه در حال قدم زدن در جنگل
یک خرس سیاه در کلرادو به یک گله گوسفند که سعی داشت از گله خود در برابر شکارچیان محافظت کند، حمله کرد و او را له کرد.
گتی ایماژ/iStockphoto

آدریان آرچولتا، مدیر حیات وحش منطقه CPW، گفت: “این یک حادثه ناگوار است و ما از قربانی توانستیم با کمک تماس بگیریم تا خدمات اورژانسی مستقر شود و او توانسته است مراقبت های پزشکی لازم را دریافت کند.”

اولین پاسخ دهندگان به سمت کمپ دویدند تا مرد مجروح را با هواپیما به مرکز پزشکی منطقه مرسی منتقل کنند. پس از انجام اقدامات اولیه، قربانی برای عمل جراحی به گراند جانکشن منتقل شد.

هنوز اطلاعاتی در مورد وضعیت این بیمار منتشر نشده است و نام او نیز علنی نشده است.

مقامات حیات وحش سه ساعت بعد از این حمله مطلع شدند و تا ساعت 8:30 صبح به محل حادثه در نزدیکی مسیر چوب سوخته رسیدند، رد خون و تفنگ رها شده قربانی را کشف کردند و نمونه‌های DNA را جمع‌آوری کردند.

مقامات گزارش دادند: “CPW همچنین دو گوسفند مرده را در محل کشف کرد که زخم هایی مطابق با غارت خرس داشتند.”


بیابان Weminuche
حمله خرس در بیابان Weminuche واقع در 23 مایلی شمال شرقی دورانگو، کلرادو رخ داد.
فیس بوک

افسران با کمک سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی ایالات متحده که تیمی از سگ ها را برای ردیابی حیوان فرستادند، جستجو برای خرس را آغاز کردند.

بعد از ظهر همان روز، سگ های شکاری دنباله ای از عطر برداشتند و به تعقیب خرس رفتند و آن را تا رودخانه فلوریدا تعقیب کردند.

کمی قبل از ساعت 11 شب، یک مامور وزارت کشاورزی آمریکا با استفاده از سیگنال‌های GPS در قلاده سگ‌ها را تعقیب می‌کرد و خرس را به ضرب گلوله کشت.

از آنجایی که خرس با یک انسان تماس برقرار کرده است، تحت سیاست CPW به عنوان حمله طبقه بندی می شود و سیاست آژانس مرگ خرس است.

آرچولتا گفت: «این بخش سختی از کار است. اما وقتی صحبت از صدمات وارده به انسان در نتیجه حمله شکارچیان می شود، سلامت و ایمنی انسان اولویت اصلی ماست.


  گله ای از گوسفندان از بزرگراهی در جنگل ملی مانتی لا سال عبور می کنند، در حالی که آتش سوزی جنگلی سیلی در 2 ژوئیه 2012 در نزدیکی هانتینگتون، یوتا می سوزد.
خرس 8 ساله ای که در این حمله به چشم می خورد نیز مظنون به کشتن دو گوسفند در جریان این حمله است.
ZUMAPRESS.com

تخمین زده می شود که این خرس یک نر 8 ساله با وزن حدود 250 پوند باشد. این حیوان روی سینه‌اش زخم‌هایی داشت، اما مأموران مطمئن نبودند که این زخم‌ها توسط گله‌دار به وجود آمده باشد یا خیر.

نمونه‌های DNA از خرس جمع‌آوری شد و برای آزمایش به آزمایشگاه CPW فرستاده شد تا آن را با نمونه‌هایی از صحنه حمله مقایسه کند.

آژانس حیات وحش پشم گوسفند را در شکم خرس کشف کرد.

آرچولتا گفت: «تا زمانی که نتایج آزمایش‌های DNA را از آزمایشگاه دریافت نکنیم، نمی‌توانیم صددرصد تأیید کنیم که این خرس متخلف است». اما بر اساس اطلاعاتی که در این مرحله داریم، مطمئن هستیم که این خرس متخلف است.

این اولین حمله گزارش شده خرس در کلرادو تا کنون در سال جاری و اولین حمله در شهرستان لاپلاتا از آوریل 2021 است.

sitemap