تسلط بر بهترین راه از رژیم کتوژنیک {آیا نیست | این یک {هنر|آثار هنری} است

رژیم کتوژنیک چطورباعث کاهش سریع وزن میشود؟ هر چند رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالاست! وزن من بین 60،62 بالا پایین میشه ولی تا میبینم یه ذره پرکالری خوردم یا کم تحرک شدم سریع خودم و می بندم به سه روز نگه دارنده کانادایی یا 1 ساعت پیاده روی دوبل میرم که به هیچ عنوان از مرز 62 تجاوز نکنم تا هر وقت دوباره حال و حوصله ی حسابی پیدا کردم رژیم اساسی بگیرم و بیام زیر 60. چند وقته باشگاه نمیرم و فقط پیاده روی و بوکس خانگی، آخه ساعت کارم تا 2:30 بود ولی دولت جدید زحمت کشید در کنار پایین اومدن قیمت ها و برداشته شدن تحریم ها و زندگی خوب و قشنگی که برامون ساخت ساعت کاریم کرد 4:30 و تا من برسم خونه ساعت 5:30، 6 شده و اصلا توانایی باشگاه واسم نمیمونه، مربیه باشگاهه که بهم ورزش داده بودم یکم با عرض معذرت اسکل بود همین دوباره من و شل کرد تو باشگاه رفتن ولی یه کم دیگه که کارای فارغ التحصیلیم تموم بشه و سرم یکم خلوت بشه می گردم دنبال بدنساز حرفه ای و میزنم تو گوش یه برنامه ورزشی توپ، الان هر روز که حوصلم بیاد یه مسیر تاکسی از سر کارم تا خونه رو پیاده میام که حدودا 35 دقیقه طول میکشه، 30 دقیقه بوکس حدود ساعت 8 شب میرم و 30 دقیقه هولاهوپ ثابت هر شب ساعت 11، 12 می زنم.

دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستین و دوست دارین که همه چیز رو در مورد این رژیم غذایی بدونید، پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید. هیچ یک از ما پیش بینی نکردیم که نتیجه این کار یک سری دستور العملها و خلاقیتهای آشپزی خواهد بود که میتوانند واقعاً بسیار جذاب به نظر برسند، اگرچه قابل قبول نباشند، به طوری که این مقاله آشپزی منحصر به فرد را تضمین میکند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

برخی از دانشمندان برخی محصولات لبنی را با فواید سلامتی مرتبط می دانند. سبزیجات فاقد نشاسته می توانند جایگزین مناسبی برای غذاهای پر کربوهیدرات باشند. بلکه میوه ها و حتی برخی از سبزیجات نیز از برنامه غذایی افراد حذف می شوند. به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند. این علائم معمولا چند روز بیشتر طول نمی کشند. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند. ᠎Con᠎te​nt was cre ated by GSA Content  Generato​r ​DEMO.

عملکرد رژیم کتوژنیک شاید بپرسید مگر نمی توان از مواد غذایی گیاهی پروتئین دار در این رژیم استفاده کرد که گیاهخواران هم بتوانند آن را بگیرند؟ یکی از راههای گسترش افقهای خود استفاده از همهکارهترین غذاهای کتوپسند است که به شما امکان میدهد کارنامه کتو خود را گسترش دهید. با این حال، دانشمندان پیوندهایی بین مصرف بیش از حد گوشت به طور منظم و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن پیدا کردهاند. بدون شک دلیل اصلی توصیههای بیشمار پزشکان و متخصصان تغذیه به رعایت اصول رژیم کتو برای افرادی چاق، تاثیرات شگفت انگیزی است که بر کاهش وزن دارد.

شاید تعجب کنید که چنین رژیمی با مصرف چربی بالا، نه تنها برای قلب و عروق ضرری ندارد بلکه باعث افزایش چربی های مفید و کاهش چربی های مضر می شود. ولی ظاهرا مواردی مانند بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا می کند. در این رژیم غذایی خوردنیهایی از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، صدفها، ریشهٔ گیاهان، انواع میوهها، میوههای مغزدار، قارچهای خوراکی و مانند آن مورد استفاده قرار میگیرد و از مواردی مانند سیبزمینی، شکر، مواد غذایی فرآوریشده، لبنیات، حبوبات و غلات اجتناب میشود. کربوهیدرات بخش بزرگی از غذاهای مصرفی مردمه که شامل موادی مثل نان، برنج، انواع شیرینی، سبزیجات نشاسته ای و غیره می شه.

رژیم کتوژنیک مصاحبه کارشناس

شکلات هایی که درصد کاکائو کمتری دارند، حاوی قند بیشتری هستند که مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. بنابراین می توان گفت که این رژیم در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر می شود. خارش ناشی از این رژیم معمولا شبیه به اگزما است و روی گردن، بازو، سینه و کمر ظاهر می شود. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

انواع رژیم های کتوژنیک

از این رو تودهی عضلات بدون چربی را به عنوان سوخت تجزیه میکند. در حالی که مرغ رو در فر قرار دادین، کلم بروکلی ها رو خرد کنید و به مدت 5 دقیقه در یک قابلمه در آب شور قرار بدین تا به جوش بخورن. در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. خوردن غذاهای کامل به کاهش وزن و نتایج کلی سلامت کمک می کند.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. به مرور زمان و عادت کردن بدن، این خستگی برطرف خواهد شد. این رژیم می تواند ریسک ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سکته مغزی و آلزایمر را کاهش دهد. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است.

با رژیم لاغری میتوانید مزایای سلامتی بسیار بیشتری از کاهش وزن را نیز دریافت کنید. مشکلات کبدی: اگر کبد بیش از حد مجبور به شکستن چربی شود، ممکن است بیماریهای موجود در آن وخامت بیشتری پیدا کنند. برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. مطالعات ثابت می کند که کاهش کربوهیدرات ها هم سطح قند خون و هم سطح انسولین را به شدت کاهش می دهد.

رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. آن ها باید زیر نظر یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه از این رژیم پیروی کنند. زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد.

اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. گنجاندن بسیاری از میوه ها در رژیم کتو به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارند دشوار است. فقط باید توجه داشته باشید که این رژیم طولانی مدت نیست زیرا ممکن است دچار سوء تغذیه شوید.

در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. علت این عارضه بطور قطعی مشخص نیست. از این رو، آنها برای افراد مبتلا به بیماری قلبی-عروقی توصیه نمیشوند. استواستات و بتا-هیدروکسیبوتیرات از کتونهایی هستند که برای تولید انرژی استفاده میشوند. به خاطر داشته باشید که باید در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات را تا جای ممکن کاهش داد تا بتوان به فاز کتوسیس وارد شد. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند.

مردم از روش های مختلفی وزن خود را افزایش می دهند. خارش پوستی رژیم کتوژنیک می تواند با علائمی مانند قرمزی و التهاب پوست همراه باشد که به این عارضه کتوراش نیز گفته می شود. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. زیرا حقیقت، خلاف این ماجرا را نشان می دهد. همانطور که گفته شد در رژیم کتوژنیک، تولید انسولین کاهش می یابد که این خود به کاهش شیوع آکنه پوستی کمک می کند. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

رژیمی که کتو است (اصطلاح کوتاه “کتوژنیک”) رژیمی است که از طریق فرآیندی به نام کتوژنز باعث تحریک تولید کتون در کبد می شود. زمان می برد تا بدن شما سازگار شود و وارد کتوز شود. زمانی که شما وارد فاز کتوز میشوید.شما از چربیها برای تأمین انرژی استفاده میکنید. در هر نوع رژیم غذایی احتمال از دست دادن مقداری عضله وجود دارد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر. بوی بد دهان. استون یک کتون است که تا حدودی در نفس ما دفع می شود که می تواند بوی تند شبیه به پاک کننده ناخن داشته باشد.البته معمولاً موقتی است و طولانی مدت از بین می رود.

از تابه های سرامیکی پخت استفاده کنید. این دستورالعملها میتوانند برای تکمیل رژیم غذایی ماتیفینت اتکینز استفاده شوند، اما همانند رژیم غذایی کتوژنیک، شما باید با یک متخصص تغذیه کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کودک شما مناسب و شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا پایدار است. محدود کردن مصرف کربوهیدرات سالمترین راه برای ترویج تولید پایدار کتون است. علت این خستگی، عادت نداشتن بدن به مصرف چربی به عنوان سوخت است. شما میتوانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید. ● باید خودتان را از کربوهیدرات ها محروم کنید و چیزی کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک 28 روزه نی نی سایت

آنها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین های B هستند. • مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند در هنگام شروع رژیم، به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، مهم باشند. در حالیکه سبزیجات و میوههای ارگانیک در مقایسه با انواع معمولی، سموم کمتری دارند و حاوی مقادیر بیشتری از آنتیاکسیدانها و مواد معدنی خاص هستند اما این تفاوتها آنقدر ناچیز است که مزیت سلامتی چندانی ندارد.

البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید. همچنین نکته اینجاست که آب باعث می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و گرسنگی خود را کنترل نمائید. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. کاهش تحرک و فعالیت از عوارض طبیعی این رژیم است. با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد.

قواعد رژیم کتوژنیک

این مطالعه نشان داد چندین کتون اگزوژنیک، و همچنین روغن MCT، می توانند بواسطه کاهش گرسنگی و در نتیجه مصرف کالری کمتر بطور طبیعی، عاملی موثر در کاهش وزن باشند. رژیم کتو برای برخی بیماریهای خاص، به ویژه دیابت نوع 2 بسیار موثر بوده است. روشهای بسیار متنوع دیگری نیز برای درمان چاقی و اضافه وزن وجود دارد که هرکدام با توجه به نوع رژیم، اثرات خاص خودش را دارد. تحقیقات نشان می دهد که شکلات می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. رژیم غذایی کتوژنیک چگونه کار می کند؟ اما گاهی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و یا با توجه به شرایط بدنی، برخی افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند.

sitemap