انقلاب اسلامی مسیر توسعه قدرت رژیم صهیونیستی را سد کرد


سردار جوانی در گفت‌وگو با آنا:

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: با وقوع انقلاب اسلامی مسیر توسعه قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه سد شد؛ طوری که دیگر توان مقابله با حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت را ندارد.

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا، با بیان اینکه همواره بیانات و تحلیل‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تحولات منطقه، تحولات جهانی و مسائل داخل کشور مبتنی بر واقعیت‌ها بوده و با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه تحولات را تحلیل می‌کنند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد نوعی نگاه در دولت‌های عربی منطقه بودیم که آن‌ها عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کردند و این روند با فرازوفرود‌هایی همراه بوده است و اخیراً هم باز برخی از کشور‌ها به نوعی به دنبال عادی‌سازی رابطه خودشان با رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی افزود: شاید آن کسانی که با آن دولت‌هایی که چنین رویکردی را اتخاذ کرده‌اند هنوز تحت تأثیر نگاه‌های اولیه در مقطع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی قرار دارند، چون در آن زمان رژیم صهیونیستی با نوعی هیاهو و تبلیغات، حمایت غربی‌ها، شکست برخی کشور‌های عربی در چند جنگ، اشغال سرزمین‌های فلسطینی و طرح رویای نیل تا فرات این باور را در افکار عمومی کشور‌های عربی به وجود آورد که کشوری به وجود آمده و تا ابد هم ماندگار است و لذا نه‌تن‌ها نباید با آن مقابله کرد بلکه باید دست به سازش با او زد. پس براساس چنین تحلیل و تصوری در سال‌های اولیه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی شاهد یک روند سازش هم در میان گروه‌های فلسطینی و هم در میان دولت‌های عربی بودیم.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد:، اما بعدهاً تحولاتی به نام انقلاب اسلامی در منطقه رقم خورد – به نظر می‌رسد دولت‌ها و کشور‌های اسلامی متوجه این تحولات و عمق آن نشده‌اند و شاید این هم به خاطر لابی صهیونیستی و به نوعی وابستگی این‌ها به آمریکاست و در واقع اگر هم متوجه شوند چاره‌ای ندارند چون، عادی‌سازی را یک امر اجباری از جانب آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی می‌دانند که باید دنبال کنند – انقلاب اسلامی اساساً رژیم صهیونیستی را در مسیر توسعه قدرت و توسعه سرزمینی متوقف کرد؛ به‌گونه‌ای که ما می‌توانیم تاریخ رژیم صهیونیستی را که یک تاریخ ۷۵ ساله هست را به دو مقطع قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم‌بندی کنیم.

سردار جوانی در ادامه تأکید کرد: در مقطع قبل از انقلاب اسلامی یعنی از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، این رژیم دائم بر سرزمین‌هایش می‌افزاید، قدرتش را افزایش می‌دهد و در جنگ‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۲ پیروز و دولت‌های عربی را شکست می‌دهد، اما به محض اینکه انقلاب اسلامی رخ داد و جمهوری اسلامی اعلام حکومت و سیاست کرد و فلسطینیان را مورد حمایت قرار داد و اسرائیل را یک رژیم کودک‌کش، غاصب و جعلی معرفی کرد ماجرا به کلی متفاوت شد؛ طوری که در جنگ‌های ۳ روزه و در جنگ‌هایی که میان رژیم صهیونیستی و غزه رخ داد صهیونیست‌‎ها شکست خوردند و دیگر قادر نبودند در برابر حزب‌‎الله و گرو‌های مقاومت فلسطینی ایستادگی کنند و شکست می‌خورند.

وی با بیان اینکه روند نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است، گفت: همه تحولات را اگر کسی خوب رصد کند متوجه این جمله مقام معظم رهبری می‌شود که «رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی و نابودی قرار دارد». متأسفانه بعضی از حکومت‌ها شرط بقای خودشان را در این می‌بینند که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند و چنین سیاستی را با نفوذ و فشار غربی‌ها و آمریکایی‌ها در پیش گرفته‌‎اند. مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند که این شرط‌بندی بر روی اسب بازنده است.

sitemap