اعضای «TED Talks» با بیل آکمن به عنوان سخنران 2024 استعفا دادند



سه نفر از اعضای گروهی که پشت سر مجموعه سخنرانی‌های «TED Talks» بودند، استعفا دادند و مدعی شدند که این گروه برای معرفی بیل آکمن به عنوان سخنران صحنه اصلی در سال 2024 موضعی ضد فلسطینی اتخاذ کرده است.

لوسیان والکوویچ، ستاره شناس، سعید تاجی فاروکی، فیلمساز و آیاه بدیر، کارآفرین، روز چهارشنبه نامه استعفای خود را امضا کردند و گفتند که “دیگر مایل نیستند با سازمانی مرتبط باشند که پلتفرم دارد و حامیان برجسته نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل را گرامی می دارد.”

والکوویچ، تاجی فاروکی و بدیر به طور خاص به اکمن اشاره کردند و گفتند که او “از نسل کشی اسرائیل و پاکسازی قومی مردم فلسطین دفاع کرده است”، با استناد به پست های X از آکمن، از جمله پستی که در آن او پرسید که چرا مردم از اسرائیل به خاطر انداختن اعلامیه هایی در غزه در مورد فلسطینی ها انتقاد می کنند. تخلیه.

این اعلامیه‌ها که هشدارهایی را به زبان عربی در مورد حملات آتی اسرائیل نشان می‌داد، به هشدارهایی که در بحبوحه تهاجم به شمال در مرحله اول جنگ منتشر شد، تشبیه شد.

«این هشدار چه اشکالی دارد؟ اسرائیل در تلاش است تا غیرنظامیان را تشویق کند تا از مناطق جنگی خارج شوند. چه چیزی را از دست داده ام؟» آکمن پرسید به هنگام.

سه نفر از اعضای TED روز چهارشنبه پس از اینکه این سازمان رسانه ای بیل آکمن را به عنوان سخنران معرفی کرد و گفت که میلیاردر صندوق تامینی “حامی سرسخت نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل” بوده است، استعفا دادند. پل برونوگ/پاتریک مک مولان از طریق گتی ایماژ
یکی از همکاران ارشد TED، لوسیان والکوویچ، ستاره شناس ساکن شیکاگو، از جمله کسانی بود که روز چهارشنبه استعفا داد. لوسیان والکوویچ/فیسبوک

این سه نفر از همکاران ارشد افزودند که میلیاردر “در برنامه خود برای پاکسازی دانشگاه های آمریکایی از آزادی بیان طرفدار فلسطین، به طرز بدبینانه ای از یهودی ستیزی استفاده کرده است.” پست X از آکمن که گفت: “ضد اسرائیل تبدیل به یهودستیزی شده است.”

نمایندگان Ackman در صندوق تامینی او، Pershing Square Capital Management، بلافاصله به درخواست The Post برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

والکوویچ، تاجی فاروکی و بدیر همچنین از TED انتقاد کردند که هیچ یک از سخنرانان فلسطینی را در لیست سال 2024 خود قرار نداده است، که شامل نماد درگ، روپل چارلز، روزنامه‌نگار جنگ آنجان ساندارام و زینپ تون – استاد موسسه فناوری ماساچوست، یکی از معتبرها می‌شود. مدارس آکمن از زمانی که گزارشگرانی مبنی بر تشدید یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه ظاهر شدند، صریحاً با آنها مخالفت کرده است.

«حتی اگر وجود داشته باشد [Palestinians in the lineup]این حس تعادل کاذب نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که TED نه تنها خود را با توانمندسازان و حامیان نسل‌کشی هماهنگ کرده، بلکه برای تقویت تبلیغات نژادپرستانه آنها انتخاب کرده است.

اتخاذ این موضع شرم آور است و ما از پذیرش آن خودداری می کنیم.

نامه – که خطاب به کریس اندرسون، رئیس TED، و مدیر TED Fellows، لیلی جیمز اولدز، ارسال شده است – با این جمله به پایان می رسد: “با احترام و با حمایت بی دریغ از فلسطین آزاد.”

سایر اعضای TED و همچنین اعضای سابق برنامه معتبر و یک سخنران TED نیز نام خود را به نامه استعفای “در همبستگی” با Walkowicz، Taji Farouky و Bdeir اضافه کردند.

سعید تاجی فاروکی، فیلمساز بریتانیایی نیز از برنامه همراهان TED استعفا داد و مدعی شد که جایگاه آکمن در خط تولید 2024، TED را “با توانمندسازان و حامیان نسل کشی” همسو می کند. موسسه مستند اسکاتلند
تاجی فاروکی خوانندگانی را که با احساسات به اشتراک گذاشته شده در نامه استعفا موافق هستند تشویق کرد تا با پر کردن یک فرم Google، آن را تأیید کنند.

تاجی فاروکی در بیانیه‌ای گفت: یک فرم Google همچنین برای هر کسی که این اطلاعیه را می‌خواند و با آن موافق است ایجاد شده است تا محتوای نامه را تأیید کند. پست X چهارشنبه را به اشتراک گذاشت

در این فرم آمده است: «نمایش همبستگی برای همه کسانی که با انتقادات موجود در این نامه موافق هستند، بدون توجه به اینکه آیا شما رابطه رسمی با TED دارید، آزاد است.

این فرم از تأیید کنندگان با ایموجی هندوانه تشکر می کند. تصاویر این میوه به نشانه همبستگی با فلسطین آمده است، زیرا رنگ‌های پرچم ملت‌ها را دارد – قرمز، سیاه، سفید و سبز.

برنامه یاران TED، طبق وب سایت خود، به افراد یک سخنرانی TED، به علاوه دسترسی به “مربیان خبره در مورد چگونگی برجسته کردن، بیان و برقراری ارتباط کار و ایده های خود” را در وب سایت سازمان رسانه ای می دهد.

آیاه بدیر، کارآفرین مستقر در نیویورک نیز نامه استعفای خود را امضا کرد، که در آن اشاره شد که هیچ سخنران فلسطینی در ترکیب TED در سال 2024 وجود نداشت. گتی ایماژ

همراهان همچنین “مربیگری و راهنمایی شغلی” و همچنین “راهنمایی روابط عمومی و آموزش رسانه” را دریافت می کنند.

نمایندگان TED بلافاصله به درخواست The Post برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

The Post همچنین نظر افرادی که استعفا داده اند، Walkowicz، ستاره شناس ساکن شیکاگو در Adler Planetarium، Taji Farouky فیلمساز بریتانیایی و Bdeir، بنیانگذار استارتاپ الکترونیکی LittleBits در نیویورک است.





منبع

sitemap