ازدواج و رژیم غذایی کتوژنیک دارای بیشتر متداول از شما فکر می‌کنید

نکته کلیدی اینکه شما باید رژیم طراحی شده کتوژنیک را بهخوبی رعایت کنید و دریافت پروتئین مناسبی داشته باشید. همچنین برای جلوگیری از یبوست در هنگام رعایت رژیم کتو، میتوانید از مکمل فیبر استفاده کنید. چیزهای کمی در مورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد. خروج شرکتکنندگان از کارآزمایی به دلیل عوارض جانبی رخدادی شایع بود. در کنار مصرف مواد غذایی درست این رژیم، با انجام ورزش با لوازم ورزشی مناسب میتوان به کاهش وزن کمک کرد. ​Th is art icle was created  by G SA Content Gen erator ​DE᠎MO.

رژیم کتوژنیک یک ماهه با از دست دادن این آب موجود در ذخایر گلیکوژن وزن شما نیز کاهش پیدا میکند. راه حل جایگزین، توسل به برنامههای غذایی متعادلی است که غذاها را بدون حذف کردن، کوچکتر میکنند و با ترفندهای اصولی، مانع پرخوری و ریزهخواری میشوند. مزیت ۱ : مزیت اصلی کتوزیز در این است که میتواند توانایی بدن در استفاده از چربیها به عنوان منبع سوخت را افزایش دهد که این توانایی هنگام بودن در رژیمهای با کربوهیدرات بالا بسیار ضعیف میشود.هنگامی که از رژیمهای با کربوهیدرات بالا استفاده میکنید بدن به طور معمول توقع دارد که یک منبع انرژی مدام وارد بدن شود.اما در وضعیت کتوزیز بدن نسبت به تجزیه و استفاده از چربیها به عنوان منبع انرژی کارامد تر میشود. ​Th is da​ta has been c​reat ed with the  he᠎lp of G SA᠎ C᠎ontent Generat or DEMO᠎.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

سیستم عصبی مرکزی نمیتواند مستقیما از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند، اما از اجسام کتونی (شامل بتا-هیدروکسی بوتیرات، استواستات و استون) که طی فرآیند “کتوژنز” در میتوکندری سلولهای کبدی تولید میشوند به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند. رژیم کتوژنیک شامل مقدار زیاد چربی، مقدار متوسط پروتئین، و مقدار کم کربوهیدرات است و نقش آن در کمک به بهبود بیماری ام اس در مقاله ای که پیش روی شماست، به طور مختصر بررسی شده است. رژیم کتو با پروتئین بالا محتوای 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدرات را تشکیل می دهد.

تولید اسیدهای چرب در بافتهای چربی به وسیله اپینفرین و گلوکاگون تحریک میشود و به وسیله انسولین مهار میشود.انسولین یکی از هورمونهای ترشح شده توسط پانکراس در زمان حضور کربوهیدرات میباشد.هدف انسولین چک کردن سطح گلوکز خون میباشد که این کار را با انتقال گلوکز به درون سلولها انجام میدهد.اگر انسولین ترشح نشود سطح گلوکز خون میتواند از کنترل خارج شود. در برخی از انواع رژیم غذایی کتوژنیک بر استفاده از چربی­ های سالم مانند روغن ­های گیاهی، دانه­ ها و آجیل تاکید شده اما برخی دیگر از انواع رژیم غذایی کتو مصرف بالای چربی­ های اشباع شده از منابعی مانند برش­ های چرب گوشت گاو و لبنیات غنی از چربی را پیشنهاد می­ کنند.

رژیم کتوژنیک لاغری

در حالی که آنها جز دسته بندی میوه ها هستند اما در پخت و پز از آنها به عنوان سبزیجات یاد می کنند. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. یکی از این رژیمها که در سالهای اخیر مورد توجه روزافزون قرار گرفته، رژیم کتوژنیک است. مزیت ۳ : یک مزیت دیگر مربوط به کتوزیز در مورد کاهش سطح انسولین بدن میباشد که این امر خود باعث افزایش میزان لیپولیسیز (چربی سوزی) و آزاد سازی گلیسرول بیشتر نسبت به رژیمهای معمولی میشود.انسولین دارای خاصیت ضد لیپولیسیز میباشد که این امر میتواند مانع از استفاده از اسیدهای چرب به عنوان منبع سوخت شود.همچنین هنگامی که سطح انسولین کاهش پیدا کند هورمونهای مفید در بدن آزاد میشوند که از جمله آنها میتوان به هورمون رشد و دیگر فاکتورهای رشد قدرتمند اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک و چربی خون

اگرچه کیفیت این محافظت عصبی هنوز ناشناخته است، اما تصور میشود که مکانیسم های مختلفی، از جمله کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، و افزایش سوخت رسانی به سلولهای مغزی دست اندر آن هستند. نتایج آزمایشی که در سال 2015 در آلمان انجام شده نشان میدهد که پایبندی افراد مبتلا به ام اس به رژیم کتو کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشده است. زیرا افراد دارای برخی بیماریهای زمینهای ممکن است با تغییر رژیم غذایی، به مشکل بربخورند. مزیت ۴ : یک مزیت کوچک اما بسیار مهم دیگر از رژیم کتوژنیک این است که هنگامی که شما در وضعیت کتوزیز قرار میگیرید کتونها در کنار مصرف مقادیر کافی پروتئین میتوانند باعث سرکوب اشتها شوند.اما از طرفی دیگر یک رژیم با کربوهیدرات بالا میتواند سطح گرسنگی و اشتها را افزایش دهد.از آنجایی که در رژیم کتوژنیک شما باید مقادیر زیادی چربی مصرف کنید و هر گرم چربی نیز دارای ۹ کالری میباشد پس حجم مواد غذایی شما نمیتواند زیاد باشد.بودن در یک رژیم محدود در کالری لزوما به معنی گرسنگی کشیدن نمیباشد.

مزیت ۲ : کتوزیز میتواند پروتئینها را حفظ کند.به طور مثال فرض میکنیم که شما در طول روز به میزان کافی پروتئین مصرف میکنید.هنگامی که شما در حالت کتوزیز قرار بگیرید بدن در واقع برای تامین سوخت خود کتونها را به گلوکز ترجیح میدهد و از آنجایی که ذخایر چربی بدن بسیار فراوان میباشد این موضوع یعنی اینکه بدن برای تامین سوخت خود دیگر نیازی به تجزیه پروتئینها برای تولید گلوکز از طریق فرایند گلوکونئوجنسیس ندارد.

در این حالت، بدن به جای استفاده از گلوکز به عنوان سوخت اصلی، به چربی متکی میشود. • سنگ کلیه، مخصوصا در کسانی که که قبل از رژیم مبتلا به آن بوده اند. حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید. توضیحات رژیم: در رژیم کتوژنیک ما کلیه مواد قندی و کربوهیدرات ها رو حذف میکنیم و فقط از پروتئین و چربی و فیبر استفاده میکنیم, کاملا واضحه که با این رژیم هیچ گونه کربوهیدرات مانند برنج و نان و سیب زمینی و پاستا و حبوبات و … 1. صرع: یک متخصص تغذیه و رژیم شناسی بیمارستان مغز بنگلور، بیان می کند که رژیم غذایی کتوژنیک همراه با چربی زیاد و کربوهیدرات کم برای کنترل تشنج های صرعی، به ویژه در کودکان مناسب است.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. اما چه چیزی باعث شده است که بودن در وضعیت کتوزیز بسیار عالی باشد؟ آسیب میتوکندری باعث اختلال متابولیسم گلوکز میشود که می تواند نقش مهمی در پیشرفت بیماریهای نورودژنراتیو، از جمله ام اس پیشرونده داشته باشد. به خاطر داشته باشید که غذاها، حاوی درصد مشخصی از چربی مثل لبنیات پرچرب و چربی هایی مانند ماهی، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و چربی گوشت هستند که به دنبال مصرف روزانه در هنگام پیروی از رژیم غذایی کتو به کار گرفته می شوند.

اگر رژیم های لاغری کاهش وزن را بررسی کرده باشید، بسیار بعید است که به رژیم غذایی کتوژنیک برخورد نکرده باشید. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به این موضوع اشاره کرد که با رژیم کتوژنیک بدون اینکه احساس گرسنگی کنید و زحمت کالریشماری به خود بدهید، وزن کم خواهید کرد. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است.

رژیم کتوژنیک مواد غذایی در دسترس سلولها را افزایش داده، به کاهش تعداد گونه های اکسیژن واکنش پذیر، افزایش میزان آنتی اکسیدانهای خون و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کرده، نهایتا از سلولهای عصبی و مغزی محافظت میکند و این شبیه کاری است که داروی دی متیل فومارات (DMF) انجام میدهد. این نوشیدنی ها گازدار هستند و ممکن است طعم دار هم باشند اما به طور کلی فاقد شکر یا شیرین کننده هستند. توصیه کلی این است که قبل از شروع هر رژیم غذایی جدیدی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید.

عملکرد رژیم کتوژنیک رژیم لاغری سریع در چه افراد مناسب است؟ به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود. این رژیم برای همه، از جمله بیماران قلب و عروق مناسب نیست و بعلاوه، چون تحقیقات آن هنوز کامل نیست، نیازمند بررسی و احتیاط بیشتری است. چون مغز میتواند از سوخت دیگری به نام اجسام کتونی (Ketone Bodies) نیز استفاده کند. اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

رژیم کتوژنیک (KD) از دهه 1920 در درمان صرع مقاوم به درمان مورد استفاده بوده و در سنوات اخیر، نقش آن در بیماریهای نورودژنراتیو مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس مورد بررسی قرار گرفته است. ۹. من شنیده ام که فاز کتوسیس خطرناک است آیا این مورد صحت دارد؟ مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهند در حیوانات مبتلا به EAE (مدل تجربی ام اس) میتوکندری آسیب میبیند و این آسیب قبلا از التهاب ایجاد میشود و محرک تخریب سلولهای عصبی است.

سوزاندن چربی در مقابل سوزاندن کربوهیدراتها باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم بدن میشود و کبد شروع به ساختن اجسام کتونی (Ketone Bodies) میکند که به نظر میرسد از سلولهای سیستم عصبی، یعنی همان قسمتی که در ام اس آسیب میبیند، محافظت میکنند. رژیم کتوژنیک باعث کاهش تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر میشود. هرچه میزان تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر بیشتر باشد، تغییرات سلولی بیشتری ایجاد میشود و میتواند بر میزان تولید انرژی سلول و عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد. هرچه آگاهی شما در این زمینه بیشتر باشد، قطعاً تصمیم بهتری میگیرید و عملکرد بهتری خواهید داشت. این نوشیدنی ها، حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهند و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کنند.

لاغر شدن همواره آسان نیست و دیدن فردی که توانسته است از عهدۀ این کار مهم بربیاید، میتواند قوت قلب فوق العاده ای برای اشخاصی باشد که هنوز نتوانسته اند با چربیهای اضافی بدنشان خداحافظی کنند. با این حال گرفتن رژیم برای برخی افراد مضر است. اگرچه انجام این کار مفید اما شاید مناسب همه افراد نباشد. انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک هستند. رژیم لاغری کتوژنیک لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، انواع نخود و… حبوباتی نظیر نخودفرنگی، عدس، لوبیا و…

وضعیت متابولیکی کتوزیز به عبارت ساده به این معنی است که مقدار اجسام کتون موجود در جریان خون بیشتر از حد نرمال خود خواهد رسید.هنگامی که بدن در وضعیت کتوژنیک قرار بگیرد بدن برای تامین سوخت لازم برای انجام فعالیتهای روزانه و نرمال خود شروع به تجزیه چربیهای ذخیره شده در بدن میکند. اما از طرف دیگر گلوکاگون یک هورمون ضد انسولین میباشد.گلوکاگون نیز یکی دیگر هورمونهای ترشح شده توسط پانکراس میباشد و هنگامی که سطح گلوکز بسیار پایین باشد ترشح میشود.این اتفاق زمانی رخ میدهد که فرد وعده غذایی خود را مصرف نکند یا در یک بازه زمانی مشخص به میزان کافی از کربوهیدرات مصرف نکند.هنگامی که این اتفاق رخ دهد گلوکاگون توسط پانکراس ترشح میشود تا ذخایر گلیکوژن موجود در کبد را تجزیه کند تا گلوکز مورد نیاز بدن تامین شود.هنگامی که ذخایر گلیکوژن بدن شروع به تخلیه کند میزان سرعت بتا اکسیداسیون افزایش خواهد یافت که نتیجه آن تجزیه بیشتر اسیدهای چرب آزاد از بافتهای چربی میباشد.در اینجاست که بدن وارد شرایط متابولیکی کتوزیز میشود.در طول فرایند بتا اکسیداسیون اجسام کتون از کبد آزاد میشوند زیرا آنها به وسیله کبد نمیتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و برای اینکه به عنوان سوخت مورد استفاده قرار بگیرند به مغز نقل مکان میکنند.سپس به این شکل اسیدهای چرب آزاد میتوانند به یک منبع انرژی قابل استفاده تبدیل شوند.

چگونه با رژیم کتوژنیک ن بسیار بد برخورد کنیم

در این مطلب هر آنچه که در مورد رژیم کتوژنیک نیاز است بدانید، ارائه شد. از آنجایی که روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا آن را پس از پختن به غذا ها اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد که این ممکن است به دلیل کمبود ذخایر گلیکوژن باشد که میتواند با رژیم غذایی کم کربوهیدرات اتفاق بیفتد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وب سایت خود باشید.

sitemap