آنچه دالایی لاما می تواند در مورد رژیم غذایی کتوژنیک به شما بیاموزد

هایپوگلایسمی: رژیم کتو موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می شود و سطح هموگلوبین a1c را کاهش میدهد اما با این حال افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر هایپوگلایسمی که با علایمی همچون لرزش، تعریق و خستگی مشخص میشود روبرو شوند که در صورت عدم درمان منجر به کما رفتن شخص و نهایتا مرگ می شود. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوب خوردن چربی است و رژیمی مثل رژیم کتوژنیک که شامل مقدار زیاد چربی و مقدار کم کربوهیدرات است به این امر کمک می کند. هنگام شروع رژیم کتوژنیک، دانستن اینکه روزانه بطور دقیق چه مقدار کربوهیدرات مصرف می کنید، عاملی کمک کننده است.

نه چیز درباره رژیم کتوژنیک آنچه می خواهید… بدجوری

رژیم کتوژنیک یک ماهه در حالی که مصرف مکمل های کتو در رژیم ضروری نیستند، اما می توانند بواسطه محدود نمون غذای مصرفی و افزایش تحمل رژیم، آنها را، عاملی کمک کننده برای افراد دارای این رژیم دانست. درحالیکه تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند در ریزش چربی بدن عاملی کمک کننده باشد، مطالعات طولانی مدتی که اثربخشی آن را حمایت کند، وجود ندارد. در اغلب اوقات، کاهش وزن در حد نیم تا یک کیلوگرم در هفته برای موثرترین مدیریت وزن در طولانی مدت توصیه میشود. دریافت پروتئین در این رژیم، در حد متوسط است، معمولا در حدود 20% کالری یا 100 گرم در رژیم 2000 کالری.

با اندازه گیری قد و وزن و قرار دادن آن در فرمول BMI عددی به دست می آید که میتواند به شما میزان سالم، نرمال بودن یا ناسالم بودن وزنتان را نشان دهد. ظهور مجدد این رژیم، به عنوان یک فرمول کاهش سریع وزن تا حدی جدید است و حداقل در کوتاه مدت موثر نشان داده شده است. ساختار آن نه سرکوب مصرف، بلکه تحریک مجدد فرمول بندی بود؛ بنابراین به شکل «مالیات» بر تولیدکنندگان بود، نه مالیات غیر مستقیم در سطح خرده فروشی. در حقیقت این رژیم با وجودی که چربی بالایی دارد اما اثر منفی بر سطح کلسترول نمیگذارد.

در فرد فاقد دیابت، انسولین، گلوکاگون و سایر هورمونها از افزایش بیش از حد سطح کتون در خون جلوگیری میکنند. این اثر برای جلوگیری از ورود فرد به کتوز کافی است. اما این بسیار قابل اهمیت است در ابتدا تامین انرژی مغز از طریق عمل کتوزیس سخت است، اما بررسی ها نشان داده است مغز پس از مدتی قادر به دریافت 60 درصد انرژی خود از طریق فرآیند کتوز رژیم کتوژنیک برای کودکان است. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید.

بنابراین بعد از وعده غذایی سطح انسولین به مقدار زیادی بالا نمیرود. 130 گرم چربی سالم و 120 گرم پروتئین معادل چهار وعده 115 گرمی گوشت قرمز یا سفید مقدار لازم پروتئین و چربی را به بدن شما می رساند. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید. برای خرید روغن زیتون بکر بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده میتوانید سری به سلوا بزنید. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین روشهای تغذیهای است که با کمک آن میتوانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. در مطالعه ای که بر روی 20 فرد مبتلا به چاقی با پیروی از رژیم کتو انجام شد، این روش را با کاهش مواد غذایی و هوس های الکلی مرتبط دانست. در مطالعه ای بر روی 17 مرد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، نشان داد که رژیم کتو با افزایش اندک در میزان کالری های سوزانده شده همراه است. در یک مطالعه انجام شده بر روی موش ها، زیست پذیری کتون های اگزوژنیک (برون زا) به عنوان مکمل های کاهش وزن مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که برخی از افراد میتوانند تغییرات مربوط به رژیم غذایی را راحتتر بپذیرند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که بدن آنها برای سازگاری با تغییرات ناگهانی به زمان بیشتری نیاز دارند. این برنامه شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری در آن گنجانده میشود. هنگام پیروی ار رژیم غذایی کتو با هدف کاهش وزن، به جهت اطمینان از پیشرفت، برخی عوامل دیگر نیز باید در نظر گرفته شود. در این رابطه چندین مکانیسم جهت کاهش وزن با رژیم کتوژنیک مطرح می باشد، اگرچه همانگونه که ذکر گردید بررسی و مطالعات طولانی مدت بر روی آنها موجود نیست.

رژیم فستینگ کتوژنیک

در یک جمع بندی:

رژیم کتو با کاهش وزن همراه است، اگر چه مکانیسم دقیق آن نامشخص است. یکی دیگر از مکانیسم های احتمالی کاهش وزن در رژیم کتو، کاهش وزن آب است که با کاهش قابل توجه در مصرف کربوهیدرات همراه می باشد. به خاطر مکانیزم های بی شماری که با هم در ارتباط هستند ورزش این پتانسیل را دارد که گرسنگی را افزایش دهد، آن را کاهش دهد و یا هیچ تاثیری رویش نداشته باشد. انواع قند، انواع غلات و غذاهای فرآوری شده را در این رژیم به هیچ عنوان استفاده نکنید.

در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. قبل از اینکه همهچیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. رژیم غذایی لاغری سریع اگر اینجا هستی و این کلمات را میخوانی و با این روش و این دوره آشنا شدهای، مناسبترین زمان و نیز نشانهای است از اینکه خداوند شما را به مسیری هدایت کرده تا بتوانی بالاخره به آرزوی همهی سالهای زندگیات برسی. با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر است صحبت کنید.

د قت کنید که حتما با مشورت پزشک و به شکل اصولی انجام گردد. مکمل های غذایی را می توانید بدون ارائه ی نسخه ی پزشک از داروخانه ها تهیه کنید، با این وجود توصیه می شود قبل از انتخاب و شروع مصرف هر نوع مکمل غذایی ابتدا از نیازهای بدن خود مطمئن شده و سپس براساس کمبودهای غذایی با مشورت با پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه ای اقدام به مصرف آنها نمایید. موفقیت واقعی در سال ۲۰۰۹ با سخنرانی «شکر: حقیقت تلخ» توسط رابرت لوستیگ، متخصص غدد اطفال، که در یو تیوب پخش شد و تقریباً هشت میلیون بار مشاهده شد، رخ داد.

البته طبیعتاَ اگر این رژیم بصورت تخصصی و زیر نظر متخصص گرفته نشود عوارض خاص خود را خواهد داشت. فهرست زیر کمتر از 50 گرم کل کربوهیدرات در روز رو در اختیار شما قرار میده. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. فصلی به نام شکر باید ممنوع شود نشان میدهد که دیر یا زود قوانینی برای جلوگیری از مصرف این همه ساکاروز مورد نیاز خواهد بود (این بار نشان دهنده مالیات صنعت نوشیدنیهای غیرالکلی بریتانیا یا «مالیات قند» است).

در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم مشکلات تغذیهای بیش از هر زمان دیگری خود را نشان میدهد. برای اثرات متابولیک عمومی که منجر به CHD و/یا دیابت نوع ۲ میشود، نویسنده پیشنهاد میکند که تغییرات در میزان تولید انسولین یا حساسیت بدن به آن ممکن است یکی از اثرات اولیه مصرف بیش از حد ساکاروز باشد. این عارضه میتواند علامتی از یک بیماری بوده یا با فاکتورهایی از سبک زندگی ارتباط داشته باشد، مانند استرس یا رژیم غذایی. عقیده عموم مبنی بر این که رژیم های با چربی بالا منجر به چاقی و بیماریهای متعدد دیگر نظیر بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، و سرطان می شوند، در مطالعات اخیر مشاهده نشده است.  Article h​as  been gen᠎erated ​by GSA Conte nt​ Generat or ᠎DEMO .

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

در یک تحقیق بر روی افراد مبتلا به دیابت، نشان داده شد کسانی که از این رژیم پیروی می کنند، پس از مدتی، استفاده از داروهای کنترل کننده قند خون را کنار گذاشته اند. با یک جستجوی ساده در گوگل میتوان به نام دهها رژیم لاغری دست پیدا کنید. بنابراین، رژیم کتو، می تواند یک استراتژی موثر در تنظیم میزان گرسنگی شما باشد، اگرچه ایمنی طولانی مدت آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. عوارض طولانی مدت تر شامل کبد چرب، کمبود پروتئین درخون، سنگ کلیه و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. از یک طرف بدن متوجه کاهش کالری دریافتی میشود و در برابر کاهش وزن مقاومت میکند، از طرف دیگر عضلات برای تهیه انرژی مورد نیاز خود دچار مشکل شده و به همراه چربیها سوزانده میشوند که از عوامل کندی سوخت و ساز بدن در طولانی مدت است.

خامه در رژیم کتوژنیک

بنابراین، کاهش وزن رژیم غذایی کتو، در نتیجه کاهش کالری دریافتی بواسطه تغییرات مرتبط با سیگنال های سیری فرد، محتمل تر است. هنگام پیروی از رژیم غذایی سنتی کتو؛ میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه، به کمتر از 5-10% از کل کالری دریافتی محدود می شود. در شکل سخت گیرانه رژیم لاغری کتو چربی ها معمولا حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کل کالری روزانه، پروتئین حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد و کربوهیدرات حدود ۵ درصد است. این مورد میتواند دلایل زیای داشته باشد که هر کدام از آنها در نوع خود مهم هستند. این نوع از رژیم معمولاً حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است.

رژیم غذایی کتوژنیک که به آن رژیم کتونزا یا رژیم پرچربی نیز میگویند، با درصد بالای چربی، پروتئین کافی و قند کم، بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. صحبتهای جدید زیادی در مورد رژیم کتوژنیک، یا همان “رژیم کتو” وجود دارد که تعریف و تمجیدهای زیادی از طرف ورزشکاران نخبه (مثل لبران جیمز) داشته است، چون دارای کربوهیدرات کم و سرشار از چربیهای خوب است، و انرژی زیادی فراهم میسازد. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وب سایت خود باشید.

sitemap