↑ «انواع رژیم لاغری»

رژیم کتوژنیک کاهش وزن همچنین در هفته های اول کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های معمولی تجربه می کنند که این موضوع نیز برایشان میوه های کتوژنیک خوشایند است. اما رژیم کتوژنیک واقعی متفاوت است. حتی زمانی که او توانست خانواده پار را به دام بیندازد، بازهم نتوانست مانند یک شرور واقعی رفتار کند و همینها باعث میشود که کاراکتر او برای مخاطبین خندهدار باشد. برای تنوع می توانید تخم مرغ را در شکل های مختلف، مانند آب پز، املت و نیم رو آماده و طبخ کنید. اگر هیچ جایگزینی برای جبران کمبود کربوهیدرات ها در بدن مصرف نکنید، بدن شما با مشکلات بسیار زیادی در تامین انرژی مورد نیاز اندام های مختلف، روبرو خواهد شد.

انواع غذاهای کتوژنیکی

رژیم کتوژنیک کاهش وزن دکتر گلبن سهراب عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش خطر بروز کمبود آنها را مهمترین عارضه رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. این نوع آشپزی، انواع سالادهای سبز را شامل می شود که سس مربوط به این سالاد ها چیزی نیست جز روغن زیتون و سرکه. روغن نارگیل رودهها را نرم میکند و از بروز یبوست در این دوره جلوگیری میکند. این کیسه قابلیا کیسه های حرارتی را دارد و برای تسکین درد مفید است. عوارض رژیم غذایی اتکینز: همانند سایر رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، رژیم غذایی اتکینز برای بیشتر افراد، سالم و بی خطر است اما ممکن است در مواردی نادر عوارضی اندک را ایجاد کند.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

فلفل های تند حاوی کپسایسین (ترکیبی که می تواند اشتها را کاهش دهد و چربی سوزی را افزایش دهد) هستند که به صورت مکمل هم فروخته می شوند و در بعضی قرص های لاغری نیز از آن استفاده می شود. البته باید تأکید کرد که این رژیم هنوز از نظر علمی بهطور کامل تحت بررسی قرار نگرفته است و لازم است تحقیقات بیشتری در مورد اثرات آن در شرایط مختلف انجام شود. شایعترین اثرات جانبی رژیم کتوژنیک شامل یبوست، فشار خون پایین و سوء هاضمه است. شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

این بدان معناست که شما کمتر احتمال ابتلا به فشار خون بالا، شریان های سخت شده، نارسایی قلبی و سایر بیماریهای قلبی دارید. باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. رژیم مدیترانهای برای کاهش خطر بیماریهای قلبی طراحی شده و در این زمینه بسیار موثر است. بر اساس اینکه چه نوعی از کلسترول بد بیشترین سهم را داشته باشد مشکلات قلبی از جمله سکته ممکن است پیش بیاید. بعد از این مدت بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح به آن “کتوز” میگویند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

با این که عجیب به نظر میرسد، اما این رژیم غذایی که نیاز به چربی بیشتری دارد میتواند کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش دهد. هدف رژیم غذایی این است که بدن شما را مجبور به استفاده از انواع مختلف سوخت کند. دکتر سهراب یکی از عللی که باعث اقبال عمومی بالا نسبت به این نوع رژیم شده است را عدم وجود کالری شماری برشمرد که در آن اجباری نیست کالری مورد مصرف فرد دایما شمارش شود. در حالی که امروزه برای کاهش وزن نیز از آن استفاده میشود.

این بیماری زمانی است که تخمدانهای زن بزرگتر از حد مجاز میشود و کیسههای کوچک پر از مایع در اطراف تخمکها تشکیل میشود. این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند گفت: در این رژِیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوه ها، سبزیهای نشاسته ای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز مجاز نیست. آنچه که گفتیم شرح مختصری از خواص رژیم کتوژنیک بود. این رژیمهای غذایی اغلب محدودکننده بوده و فقط شامل نوشیدن مایعات یا یک سری عصارههای بخصوصی میشوند که قرار است آلودگیها را از بدنتان خارج کنند.

این امر مستلزم

این است که خود را از کربوهیدراتها، از مقدار بیشتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز، محروم کنید. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید که آیا رژیم کتوژنیک برای شما بیخطر است، به خصوص اگر دیابت نوع ۱ دارید. وی آنفلوانزا و راشهای پوستی خیلی شدید را از دیگر عوارض رژیم های کتوژنیک عنوان کرد. این رژیم غذایی مصرف کامل مواد غذایی مورد نیاز و حیاتی بدن را در دستور خود قرار میدهد. هرچند تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است. اما فقط، نتایج کوتاه مدت این رژیم، مورد مطالعه قرار گرفته است.

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک چگونه است

[arpw limit=”10″]

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می تواند مفید باشد. دکتر گلبن سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، گفت: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز می شود که قبلا با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیم های معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد.

با چه رژیم لاغری می توانید در دراز مدت زندگی کنید؟

زیرا این رژیم عوارض زیادی در بردارد و در واقع سبک یا روش صحیح تغذیه ای را رعایت نمی کند. وقتی صحبت از رژیم لاغری میشود، هیچکس از دادن هیچ توصیهی درست و غلطی فروگذار نمیکند! با چه رژیم لاغری می توانید در دراز مدت زندگی کنید؟ بنابراین بسیار مهم است که با پزشک خود در مورد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود مشورت کنید. به جای اینکه سعی کنید مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، تمرکزتان را روی کیفیت کربوهیدراتهای مصرفیتان بگذارید.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

رژیم غذایی زون یک رژیم با مقدار گِلیسمی کم است که در این رژیم شما میزان مصرف کربوهیدرات را تا 45-35% از میزان کالری روزانه و پروتئین و چربی را هر کدام تا 30 درصد محدود می کنید. برخی دیگر از اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب نیز ممکن است با رژیم کتوژنیک در ارتباط باشند. رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن بیشتر در ۳ تا ۶ ماه اول نسبت به برخی رژیمهای دیگر کمک کند. یکی از مضرات مهم و علائم شایع رژیم کتوژنیک، یبوست است.

کتوژنیک در ماه رمضان

اما باز هم، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما یا فرزند شما مناسب است. وی با اشاره به این که در این رژیم تولید کتون بادیها در بدن باعث سرکوب کردن و کنترل اشتها می شود گفت: این موضوع باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند که یکی از دلایل مهم علاقه افراد به این رژیم است . اما وقتی رژیم لاغری جدیدی مثل نمونه رژیم کتو را شروع میکنید باید حتماً چند خوراکی کتو در هر لحظه همراهتان داشته باشید.

این پودرها به دلیل داشتن خاصیت جذب رطوبت، به محض کوچکترین تماسی با آب و مایعات میتوانند رطوبت محیط را به خود جذب کنند. اما رژیمهای کتوژنیک با این موضوع ارتباط دارند. دسته دوم آن هایی هستند که در زیر خاک و ریشه دارند، و به همین دلیل کربوهیدرات بالایی دارند و باید در مصرف آن دقت کنید. رژیمهای کتوژنیک باعث سوزاندن سریع قند میشوند، بنابراین نیازی به ذخیره آن در بدن خود ندارید.

البته، کاهش وزن سریع یکی از علائم اولیه کتوز است، و یکی از علائمی است که افراد را به سمت رژیم کم کربوهیدرات هجوم می برد. ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین انسولین ناشی از این رژیمها میتواند بدن شما را از تولید کلسترول بیشتر باز دارد. مردم اغلب برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت برخی از بیماریهای پزشکی مانند صرع نیز کمک کند.

اینکه آیا محدودیت کربوهیدرات می تواند منجر به “یک مزیت متابولیکی” شود و رژیم غذایی لاغری سریع به بدن شما کمک کند که کالری بیشتری بسوزاند ، سوالی است که همچنان در بین متخصصان تغذیه و چاقی مورد بحث قرار می گیرد. دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد گفت: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی با سایر رژیمهای لاغری ندارد.  This  po st h​as  been w​ri᠎tten ​with GSA C ontent G enerat​or Dem oversion !

به گفته وی فرد در این رژیم مجاز است از انواع روغنها ترجیحا روغنهای سالم تر، گوشتها و تخم مرغ، انواع مغزبه میزان محدود و سبزیهای برگ سبز به مقدار محدود استفاده کند. در نهایت هدف از این رژیم آموزش تغذیه سالم نیست، بلکه کاهش وزن با محصولات جایگزین است. همانطور که بیان شد رژیم کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بیشتر پروتئین و چربی عمل می کند. به نظر میرسد رژیمهای کم کربوهیدرات به کاهش قند خون بیشتر از رژیمهای دیگر کمک میکند.

sitemap