مزایای و عوارض رژیم کتوژنیک و انواع آن را بیشتر بشناسید

در رژیم غذایی کتوژنیک بایستی تمامی مواد غذایی که دارای کربوهیدارت هستد از برنامه غذایی روزانه فرد حذف شود، در ادامه این بخش مواد غذایی دارای کربوهیدارت را به شما میوه های کتوژنیک معرفی می کنیم. در این بخش از نوشتار متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک به بررسی و بیان مواردی در خصوص فواید رژیم کتوژنیک می پردازیم. در این بخش از نوشتار متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک به بررسی و بیان مواردی در خصوص رژیم کتوژنیک می پردازیم.

لیست خرید رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان رژیم های کتوژنیک که از انواع رژیم های درمانی محسوب می شوند، دارای انواع متفاوتی است که در این بخش ویژگی های انواع رژیم های کتوژنیک را بررسی می کنیم. رژیم کتوژنیک چرخشی و هدفمند بیشتر برای ورزشکاران کاربرد دارد، چرا که نسبت به بقیه روش ها پیشرفته محسوب می شوند. رژیم کتو به طور معمول یک رژیم پر چرب است، بنابراین برای جلوگیری از احساس گرسنگی در طی رژیم توصیه می کنیم که چربی به مقدار کافی استفاده کنید، چرا که قبلا انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها تامین می شد و طی رژیم کتو بایستی از چربی تامین شود.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

حجم مصرف پروتئین در این رژیم قابل توجه بوده و با کاهش کربوهیدرات و رساندن آن به میزانی بسیار ناچیز و کاهش مصرف قند، بدن را مجبور به سوزاندن چربی ها به جای کربوهیدرات ها می کند. میوه ها با کربوهیدرات بالا نخورید. همیشه برچسب حاوی اطلاعات غذایی روی بستهبندی لوبیا را بررسی کنید؛ زیرا برخی محصولات مانند لوبیای پخته معمولا حاوی شکر اضافی هستند، که این امر میتواند میزان کربوهیدرات آن را به شدت افزایش دهد.

قند خون و میزان انسولین در بدن طی رژیم های کتوژنیک کاهش پیدا می کند، این امر باعث می شود که چربی های اضافی بسوزد و تولید کتون در بدن به صورت افزایشی در آید. در این هنگام هر زمان سطح انسولین خون کاهش پیدا کند، بدن سرعت سوخت چربی ها را افزایش میدهد. در رژیم استاندارد فقط ۵ درصد کربوهیدارت وجود دارد، همچنین پروتئین ها ۲۰% از رژیم را به خود اختصاص می دهند و بیشتر این رژیم از چربی تشکیل شده است، به طور میانگین ۷۵ % از رژیم استاندارد کتوژنیک را چربی ها تشکیل می دهند.

رژیم های کتوژنیک

بین انواع رژیم های کتوژنیک که در بالا ذکر شده است، بیشتر افرادی که می خواهند از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند، روش استاندارد و پروتئین را انتخاب می کنند. در این رژیم میزان پروتئین بالاتر از بقیه روش هاست، البته رژیمی استاندارد شناخته می شود که چیزی حدود ۳۵ % پروتئین به همراه ۶۰% چربی و میزان بسیار کمی کربوهیدرات به اندازه ۵ درصد در این نوع رژیم جای گرفته اند.

رژیم کتوژنیک در شیردهی نی نی سایت

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی

بدن هر زمان که مقدار کربوهیدرات کمتری را دریافت کند چربی ها را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند در سلول های مختلف از جمله سلول های مغزی مورد استفاده قرار بگیرد. رژیم کتو مورد علاقه ورزشکاران است، از این جهت که می تواند چربی بدن را کاهش دهد و عملکرد و کارایی بدن آن ها را بهبود بخشد. چربی های گیاهی جامد مثل روغن نباتی ها و مایونز ها از جمله چربی های مضر به شمار می روند و نباید در رژیم کتوژنیک باشند.

بایستی مصرف کربوهیدرات های قابل هضم را به ۲۰ گرم در روز و یا حتی کمتر محدود کنیم که در این میان چون فیبر ها قابل هضم نیستند نیازی به مصرف محدود ندارند، بلکه می توانند به انجام کتوز نیز کمک کنند. رژیم لاغری سریع به شما این امکان را می دهد که تنها از سبزیجات و میوه ها در مقادیر بسیار محدود استفاده کنید.این محدودیت ممکن است شما را برکنار کرده و مانع ادامه برنامه رژیم غذایی شما شود.

انواع نان کتوژنیک

1. کربوهیدرات های خود را محدود کنید. با حذف آرد گندم که به طور سنتی برای نان زنجبیلی استفاده میشود و اضافه کردن آردهای آجیلی، از مزایای آشکار ساخت این دستور غذای بدون گلوتن و کربوهیدرات کم برخوردار خواهید شد. تئوری پشت رژیم غذایی غنی از غذاهای آنتیاکسیدان این است که آنها به طور شیمیایی برای “خنثی کردن” رادیکالهای آزاد عمل میکنند. چنان چه با گرفتن رژیم کتو در طور روز دچار احساس گرسنگی شدید، باید مصرف مواد غذایی همچون کره، روغن زیتون، خامه و سس های مختلف را افزایش دهید.

انواع رژیم کتوژنیک

This post h as be᠎en gen᠎erated ᠎wi th GSA  C​ontent  G enerator DEMO .

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

این موضوع با آزمایش های مختلف و به صورت علمی تایید شده است. دلیل تأکید ما این است که وقتی به این ایمان و اطمینان می رسید که تنها راه تغییر وضعیت جسمی شما، تغییر باورها و فرمولهای چاق کننده شماست، همین اطمینان به شما کمک میکند، به جای هر شک و تردید، فقط و فقط آنچه استاد گفته است را انجام و آنقدر با ایمان به آن ادامه دهید تا بالاخره به رویایی که سالها در پی آن به هر کاری مبادرت کردید دست یابید.

برای مصرف متعادل پروتئین توصیه می شود که حدود ۱٫ ۲ تا ۱٫ ۷ گرم به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن بدن فرد روزانه مصرف کنید. یک قاشق چایخوری شکر حدود 4 گرم کربوهیدرات خالص دارد . در رژیم کتوژنیک هدفمند فرد می تواند کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کند، معمولا این مورد در رژیم ورزشکاران رخ می دهد که می توانند هنگام تمرین به علت سوخت و ساز با کربوهیدرات را به رژیم خود بیافزایند. معمولا این نشانهها با گذشت چند روز از بین میرود. معمولاً چند روز طول خواهد کشید تا به حالت کتوز برسید.

[arpw limit=”10″]

یعنی در این حالت نه تنها شیر کمتری تولید خواهید کرد، بلکه بدن شما به آن چند گرم چربی که در وهله اول سعی داشتید آب کنید، میچسبد و شما نه تنها لاغرتر نمیشوید، بلکه دوباره چاق خواهید شد. پروتئین: سینه مرغ، ماهی اسقومری، ماهی تن، ساردین، تخم مرغ طبیعی، لوبیا قلوه ای، لوبیا دریایی، نخود بنگال، لوبیا سبز، عدس، توفو، شیر سویا و تکه های سویا. گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی و … گنجاندن مواد غذایی رژیم غذایی لاغری سریع غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

مصرف میوه ها رژیم غذایی لاغری سریع در این رژیم غذایی بدن را با فیبر غنی می کند که به هضم غذا کمک می کند و از احساس سریع گرسنگی جلوگیری می کند. بعضی از چاشنی ها و سس ها چون دارای شکر و چربیهای ترانس هستند، نیز قابل استفاده نیستند. غذاهای رژیمی بدون قند چون دارای مقدار زیادی قند الکی هستند و با فرآوری های زیادی تولید شده ان،د برای بدن چندان مفید نیستند و در رژیم کتوژنیک از برنامه غذایی حذف می شوند.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

همچنین عدم گرسنگی باعث می شود که تا خوردن تنقلات بپرهیزید، چرا که تنقلات یکی از عوامل افزایش وزن به شمار می رود، از طرفی چون در رژیم کتوژنیک شما محدودیتی در میزان مصرف مواد غذایی ندارید پس می توانید به هر اندازه که دوست دارید، مواد غذایی مجاز را بخورید. رژیم کتو از این رو که کتون و چربی بدن را مصرف می کند، باعث افزایش بیشتر استقامت بدن می شود، چرا که انرژی حاصل از سوخت چربی می تواند بدن را حتی تا یک هفته ساپورت کند، اما انرژی حاصل از سوخت کربوهیدرات تنها ۲ ساعت یا کمتر می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

رژیم کتوژنیک در برابر دیگر رژیم های کم کربوهیدرات چربی سوزی بیشتری دارد و باعث کاهش وزن بیشتری می شود. افرادی که دارای رژیم کتوژنیک یا سایر برنامه های بسیار کم کربوهیدرات هستند بدن خود را آموزش می دهند تا از چربی به جای شکر به عنوان سوخت استفاده کند. در نوشیدنی های الکلی کربوهیدرات فراوانی وجود دارد که می تواند بدن را از حالت کتوز خارج کند پس مصرف آن توصیه نمی شود. اگر احساس کردید که به اندازه لازم کتوز پیشرفت نمی کند، می توانید از روزه داری به صورت متناوب استفاده کنید، بنابراین طبق برنامه می توانید در ۸ ساعت از روز از مواد غذایی استفاده کنید و ۱۶ ساعت دیگر را از خوردن غذا پرهیز کنید( می توانید وعده صبحانه را حذف کنید) بدین ترتیب سطح کتون در خون بیشتر می شود و وزن بیشتری کاهش می یابد.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

ورزش کردن و انجام فعالیت های فیزیکی می تواند به بالا رفتن سطح کتون های خون کمک کند و سرعت کاهش وزن را بیشتر می کند، همچنین می تواند از دیابت نوع ۲ جلوگیری کند، البته ورزش کردن در رژیم کتو اجباری نیست، اما می تواند در کتوز موثر باشد. افرادی که از رژیم کتو استفاده کرده اند اظهار داشته اند که سطح انرژی بالاتری نسبت به قبل از رژیم داشته اند، همچنین به دلیل اینکه در رژیم کتو بدن به سوخت چربی و کتون می پردازد و کربوهیدراتی دریافت نمی کند، در نتیجه جریان انرژی به صورت مداوم در مغز ادامه پیدا می کند و باعث تمرکز بیشتر و افزایش عملکرد ذهنی فرد می شود، اما در رژیم های کم چربی به علت مصرف کربوهیدارت و سوخت گلوکز جریان انرژی به صورت مداوم به مغز نمی رسد و عملکرد ذهن را تا حدی کاهش می دهد.

sitemap