هرم غذایی رژیم کتوژنیک چیست؟

تحقیقات نشان میدهد این الگوی تغذیهای برای افراد مبتلا به صرع زمانی جواب میدهد که در کنار تیم درمانی قرار بگیرد، زیرا درمان این بیماری میوه های کتوژنیک بسیار پیچیده است. اگر قصد کاهش وزن دارید باید تحت نظر یک متخصص رژیم درمانی و تغذیه این کار را انجام دهید. دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رژیم میتواند سیستم متابولیک بدن را دچار تغییر کرده و بعضا باعث بروز تغییر اثر دارو شود. عوارض جانبی رژیم غذایی كتو هنگامی رخ میدهند كه بدن شما سعی میكند با منبع سوخت جدید خود یعنی چربی سازگار شود. This con​te nt has  been do᠎ne  wi᠎th t he help of GSA C on tent Gen᠎er᠎at​or D​emov᠎ersi on !

ما توصیه نمیکنیم که آبلیمو را به عنوان ماده چربی سوز قوی برای لاغری مصرف کنید، ولی بر اساس مطالعات لیمو باعث بهبود حرکات روده میشود، احساس گرسنگی را کم میکند و بهطور کلی بر روی لاغری شکم و تمام بدن تأثیرگذار است. تغییر رژیم غذایی به هر طریقی میتواند در دستگاه گوارش شما استرس زیادی را ایجاد کند. شما میتوانید به سادگی و تنها با اضافه کردن یک الی ۲ گرم نمک (در طول روز) به غذاهای خود، این عوارض جانبی رژیم کتوژنیک را از بین ببرید.

انواع کتوژنیک

هرچند پزشکان معتقد هستند که تحقیقات نسبتا کمی در خصوص این رژیم انجام شده است اما در مجموع رژیم کتوژنیک را روشی برای درمان بیماری صرع معرفی کردهاند. پزشکان معتقد هستند: برخی از دنبال کنندگان این رژیم ممکن است به مکمل سدیم و برخی دیگر به مکمل پتاسیم نیاز داشته باشند. به نظر میرسد این رژیم توانایی کاهش بیشتر وزن نسبت به رژیمهای دیگر دارد. در طول رژیم کرب سایکل نیاز بدن است که تعیین می کند چه مقدار کربوهیدرات باید به مصرف برسد، همین موضوع نشان می دهد این رژیم برای افرادی که فعالیت بدنی منظمی دارند مناسب است.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

بله مصرفش مجازه اما به میزان تعیین شده و اینکه بهتره به جای پسته و فندوق از بادام استفاده کنید. دو تا شش هفته اول تقریباً مرحله سازگاری کتوژنیک است، یعنی اینکه بدن شما چربی را جایگزین گلوکز یا کربوهیدرات ها می کند. اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. این رژیمها همچنان ممکن است به کاهش وزن کمک کنند، اما خطر کمتری برای به خطر انداختن کیفیت شیر، کمآبکردن بدن و ایجاد کتواسیدوز دارند. در مورد رژیم کتوژنیک افسانههای بسیار زیادی وجود دارد، اما این رژیم لاغری نیز مانند بسیاری از رژیمها دارای عوارضی است که میتواند به بدن ما آسیب جدی وارد کند. ᠎Post h as been gen er at᠎ed wi th GSA Conte᠎nt Gen​er ator᠎ D em᠎ov᠎er᠎sion!

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

بر همین اساس این رژیم لاغری یک رژیم متعادل نیست و امکان دنبال کردن آن به صورت بلند مدت وجود ندارد و میتواند به بدن آسیب جدی وارد کند. عوارض کوتاه مدت شامل علائمی شبیه آنفلوانزا میشود. به عنوان مثال، قبل از اینکه فواید کامل رژیم کتو را تجربه کنید، بدن شما علائمی شبیه به علائم بیماری آنفولانزا را نشان میدهد. دلیل اینکه کتوژنیک به پرچربِ کمکربوهیدرات معروف است هم به همین چینش غذایی برمیگردد.

برنامه غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، یک نوع رژیم غذایی معروف است که میتوانید با کمک آن، خیلی زود وزن کم کنید. همچنین چندین گزارش از وضعیتی به نام کتواسیدوز در زنان شیرده که از رژیم کتو پیروی میکردند، وجود دارد. بسیاری از افراد از شنبه تا دوشنبه از این رژیم پیروی میکنند و در سایر روزهای هفته، بدون برنامه ریزی خاص اما با رعایت محدودیت کالری غذا میخورند. در مورد تهیه ی آن باید دقت کنید که حتما از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا از خلوص محصول اطمینان داشته باشید.

با این حال، از آن پس که ژاپن آن را به عنوان یک شیرین کننده در دهه 1970 پذیرفت و اعلام کرد، محبوب شد. این شام را می توان با اسفناج سرو کرد. برنامه غذایی این رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی می باشد. در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شما مجاز هستید تا پروتئین دریافتی خود را به ۳۰ درصد افزایش دهید و در عین حال مقدار چربی دریافتی شما به ۶۵ درصد کاهش مییابد. به همین دلیل هنگامی که کربوهیدراتهای ذخیره شده درون بدن خود را میسوزانید، آب اضافی موجود در بدنتان هم همراه با آن دفع میشود.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

[catlist name= post_type=”post”]

دلیل این اتفاق این است که کربوهیدراتهای موجود در بدن شما (به شکل گلیکوژن) به همراه آب ذخیره میشوند. الکترولیتها مواد شیمیایی موجود در بدن شما هستند که بار الکتریکی دارند. در دوره فوق العاده مختصر کاهش یافته است است، یک بار دیگر به حالت اولین باز می گردد. بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده اند که پخت و پز یک یا دو بار در هفته می تواند تا حد زیادی در وقت صرفه جویی کند و مانع از سپری شدن اوقات هر شب شما در آشپزخانه شود.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

به همین خاطره که افراد در مدت زمان 21 روز بین 7

تا 10 کیلوگرم وزن و تا 2 سایز رو کم میکنن. در حال حاضر، تحقیقات کافی در مورد اثرات بلند مدت این رژیم انجام نشده است. در حالی که این مدل رژیم غذایی در بین افرادی زیادی محبوب است (حتی بعضی از افراد آن را به عنوان یک نوع سبک زندگی برای بلند مدت انتخاب میکنند) و مزایایی مانند کاهش وزن و افزایش انرژی دارد، عوارض جانبی متعددی هم با خود به همراه میآورد؛ به خصوص برای افرادی که تازه این رژیم را شروع کرده باشند.

شما روی دسته های یک و دو سنگین خواهید بود، اندازه سهم خود را با دسته سه تماشا خواهید کرد و انتخاب های دسته چهار را به حداقل می رسانید. در هنگام لباس پوشیدن با ران و شکم و پهلو با مشکل مواجه می شوید؟ سعی کنید مقدار فیبر زیادی را در رژیم غذایی خود قرار بدهید، اما مطمئن شوید که این غذاها به رژیم کتو سازگار هستند. در این بخش از مقاله قصد داریم به مشکلاتی که در دوران دنبال کردن این رژیم لاغری ممکن است به آن دچار شوید اشاره خواهیم کرد.

[arpw limit=”10″]

این رژیم شباهت بسیار زیادی با رژیم های کم کربوهیدرات و همچنین رژیم اتکینز دارد، رژیم اتکینز یکی از بهترین رژیم های لاغری سریع به شمار می رود. قبل از اینکه اقدام به تغییر رژیم لاغری انجام دهیم، باید با متخصص مشورت کنیم. برای اینکه بتوان بیضرر بودن این الگوی غذایی را کاملاً ارزیابی کرد، به تحقیقات گستردهتری نیاز است. با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز، کلیههای شما آب اضافی بدن را دفع میکنند و همراه با آن سدیم، که یک الکترولیت ضروری در بدن ما است را نیز از بین میبرند.

همانطور که در قسمت بالا هم ذکر کردیم، با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز، کلیههای شما آب اضافی بدن را دفع میکنند و همراه با آن سدیم، که یک الکترولیت ضروری در بدن ما است را نیز از بین میبرند. مصرف سیب زمینی برای خانم ها با ۲۰۰ کالری و برای آقایان با ۲۵۰ کالری آزاد است ولی بیشتر از آن رژیم لاغری و نتیجه ی کاهش وزن را دچار اختلال می کند. گلوکز خون و بهبود پروفایل لیپیدی در مدل های حیوانی که از این ادویه ها به عنوان تقویت کننده متابولیک استفاده می کنند.

در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم، قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود میبخشد. علاوه بر این، شما میتوانید عدم تعادل الکترولیت در بدن خود را از طریق انجام آزمایش الکترولیت متوجه بشوید. انسولین هورمونی است که به بدن اجازه مصرف یا ذخیره قند را بهعنوان مهمترین منبع سوختی میدهد.

از قضا، مهمترین معیار تأثیر فزاینده یودکین از خود صنعت قند گرفته شدهاست. اگر خیلی اصرار بر حفظ رژیم کتوژنیک در شیردهی دارید، اولا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و ثانیا، قسمت بعدی از این مطلب را حتما مطالعه بفرمایید. ضمناً خیلی از افراد نمیتوانند رژیم کتوژنیک را ادامه بدهند و بعد از برگشتن به الگوی غذایی معمول خود، فوراً وزن از دست رفته را دوباره به دست میآورند.

فروشگاه کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک برای همه افراد مناسب است؟ رژیم آنلاین آردایت رژیم کتوژنیک قطعا بین هر وعده گرسنه خواهید شد در اینجا چندین نوع میانوعده کتو وجود دارد. رژیم های دیگر: تعداد رژیم در هر دوره مشخص، از پیش تعریف شده و آماده شده است. یعنی در رژیم کتوژنیک، برخی از افراد با سرعت کمتری وزن کم میکنند، حتی اگر دقیقاً همان اصولی را در پیش بگیرند که بقیه گرفتهاند. از این رو تودهی عضلات بدون چربی را به عنوان سوخت تجزیه میکند. این مساله میتواند بسیار آزار دهنده باشد، به خصوص اگر شما فردی هستید که هر روز شکمتان کار میکند.

sitemap