مجموع صادرات رسمی تجهیزات پزشکی؛ 150 میلیون دلار/ گسترش دارو رسانی به درب منزل


محمدی به آنا گفت:

مجموع صادرات رسمی تجهیزات پزشکی؛ 150 میلیون دلار  گسترش دارو رسانی به درب منزل

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پایلوت دارورسانی درب منزل، گفت: به زودی دارورسانی به درب منزل گسترش داده می‌شود.

سید حیدر محمدی رئییس سازمان غذا و دار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه مجموع صادرات ایران در حوزه تجهیزات پزشکی اعم از دانش بنیان و دانش‌بنیان حدود 150 میلیون دلار است، گفت: البته این عدد مربوط به صادرات رسمی ما است؛ بخشی از صادرات این محصولات بنابر دلایلی غیر رسمی است که در مجموع می‌توان گفت که مجموع صادرات رسمی و غیر رسمی ما حدود 300 میلیون دلار است.

 وی همچنین در رابطه با محل عرضه مکمل‌های رژیمی و ورزشی نیز گفت: مکمل‌ها با توجه به اینکه دارو تلقی می‌شوند باید در داروخانه عرضه شوند، قطعا هیچ جایی غیر از داروخانه برای عرضه مکمل‌ها مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست. گشت‌های بازرسی ما از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مستمر در حال انجام بازرسی هستند برخی از این گشت‌ها به صورت مشترک به همراه سایر نهادهای نظارتی مانند تعذیرات حکومتی انجام می‌شود و قطعا اگر در جایی با عرضه غیر مجاز این مکمل‌ها روبه‌رو شوند با آنها برخورد می‌کنند.

محمدی بیان کرد: همزمان با برخورد با مراکز غیر مجاز توزیع این مکمل‌ها با مراکز مجازی که به عرضه مکمل‌های غیر مجاز می‌پردازند نیز برخورد می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با موضوع دارورسانی درب منزل نیز گفت: ما بیش از یک سال است که این موضوع را آغاز به صورت پایلوت آغاز کرده‌ایم و امیدواریم به زودی این کار را به صورت گسترده در سراسر کشور انجام دهیم.

sitemap