سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است و به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (عرشیان بی نشان) که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نمادی از فرهنگ قربان و عید قربان بود،افزود: ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم. یکی از نکاتی که امروز در این مجالس که در حقیقت مجالس ذکر یاد و نام شهدا است و یکی از برکات این جلسه که برای جامعه و ملت ما اثرگذار است، آن است که ما را از یک عامل مهم گمراه کننده که غفلت در زندگی است دور کند و ما را به خودمان بیاورد و مجلس ذکر شهدا ما را از غفلت خارج می‌کند.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت همکاری جمعی و ملی را با تمام معنای خودش دیدیم. میدان دفاع مقدس، میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روحیه عامل پیروزی ما شد و یک مسئله دیگر نقش مهم مردم در آن دوران بود، اظهار کرد: شاید خود ما هم زمانی که این کارها را انجام می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم خیلی متوجه عمق موضوع نبودیم و شاید بر اساس یک نیاز به سمت آن رفتیم اما بعد حرکت و اراده جمعی مردم را دیدیم.

قالیباف اظهار کرد: بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود و در آن دوران شاهد هماهنگی جمعی و حرکت ملی و مجاهدت یکپارچه مردم از خانه‌ها تا پشت خاک ریزها بودیم و روحیه الهی و اراده و همت مردم مهمترین رمز پیروزی ما در سخت‌ترین شرایط بوده است.

وی گفت: در جنگ ظالمانه و تحمیلی که صدام به نمایندگی از مستکبران علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما شروع کرد، همه کشورها علیه ایران بودند اما با حضور و همدلی مردم به پیروزی رسیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید باور داشته باشیم که خداوند دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت، خدای عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم هست، تاکید کرد: اگر با این نگاه در نحوه حکمرانی و مدیریتی خود توجه کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد.

قالیباف اضافه کرد: شهید سلیمانی به سنت‌های الهی باور داشت و نوع رفتارش متکی بر همان باورهای دوران دفاع مقدس بود و جبهه مقاومت و نیروی قدس را در باورها زنده کرد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی، مکتبی، مردمی و ارزشی است،گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است و به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است.

تکمیل می شود….

sitemap