سرنگی خاص برای تهیه بافت چربی برای جداسازی سلول‌های بنیادی ساخته شد


توسط محققان یک شرکت‌دانش بنیان؛

سرنگ قفل شونده در فشار منفی برای ایجاد فشار منفی (مکش) پایدار برای کشیدن مایعات از بدن بیماران ساخته شد.

زهرا دانشی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره «سرنگ قفل شونده در فشار منفی» اظهار کرد: برای نخستین بار این شرکت سرنگی طراحی و تولید کرده که در تخصص‌های مختلف پزشکی کاربرد دارد و باعث سهولت و دقت پزشکان و کارکنان می‌شود. این سرنگ در حالت مکش (ایجاد فشار منفی) قابل قفل شدن دارد.

وی با بیان مشخصات «سرنگ قفل شونده در فشار منفی» عنوان کرد: این سرنگ مشخصاتی شامل فشار منفی پایدار، رابط و درپوش لوئرلاک، فشار منفی قابل کنترل، سیستم قفل دوسویه و درجه‌بندی حجم و فشار دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: «سرنگ قفل شونده در فشار منفی» در تعویض خون در نوزادان، پریکاردیوسنتز، لیپوساکشن در حجم محدود، تهیه بافت چربی برای جداسازی سلول‌های بنیادی، تخلیه کیست‌های پستان با کنترل سونوگرافی، آمینوسنتز، تهیه نمونه برای سیتولوژی از تیروئید و غدد لنفاوی، خارج کردن لخته از عروق مانند عروق کرونر، کشیدن مایه مفصلی، کشیدن چرک و مایعات از کیست‌ها و ضایعات مختلف بدن، کشیدن خون و مایعات از قفسه سینه و حفره شکم و گرفتن نمونه خون از ورید فمورال استفاده می‌شود.

دانشی با بیان اینکه این شرکت تهیه، تولید و توزیع کارآمدترین محصولات پزشکی را با اولویت استفاده از توانمندی‌های صنایع داخلی، در داخل و خارج از کشور را مهم‌ترین هدف خود می‌داند، مطرح کرد: این شرکت با کمک ایده‌های نو، پیوند بین صنعت و دانشگاه و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در راه بومی‌سازی ساخت ابزار‌ها و تجهیزات پزشکی، تجاری‌سازی ایده‌های جدید و بهینه‌سازی محصولات موجود قدم برداشته است.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ضرورتی برای به دست آوردن ایده‌های نو و بازار‌های جدید است، توضیح داد: متخصصان این شرکت، کیفیت و شرایط تولید را قابل رقابت با استاندارد‌های خارجی طرح‌ریزی کرده که با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا توانسته‌اند به این مهم دست یابند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: ایجاد تنوع محصول و حرکت به‌سوی رفع نیاز‌های آینده طب سرلوحه فعالیت‌های این شرکت بوده و تنوع و کیفیت‌بخشی به تولید محصولات نوین و خدمات، جذب و حمایت ایده‌های نوین و تجاری‌سازی و  حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی از  اهداف کلان این شرکت است.

sitemap