رژیم کتوژنیک راهنماها و داستان‌ها

عملکرد رژیم کتوژنیک در مورد برنامههای رژیم غذایی، یکی از گزینههایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید رژیم شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا کتوژنیک است. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. یکی از مؤلفههای اصلی رژیم کتوژنیک این است که منبع تامین انرژی اصلی بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند و میزان آن به فعالیت شما بستگی دارد. دانشمندان دریافتند که رژیم لاغری کتو میتواند از بدن در برابر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، صرع، آلزایمر و انواع مختلف سرطانها محافظت کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود. آنتیاکسیدانهای لوتئین و زاكزانتین هم از مواد مغذی تخممرغ هستند كه به محافظت از سلامت چشم کمک میكنند. This c᠎on​tent has ᠎been gener ated with GSA Conte᠎nt G᠎en​er​ator DEMO.

بیش از حد محدود کننده به این معنی است که کالری کافی یا مواد مغذی خاصی مانند کربوهیدرات ها را تامین نمی کند. اما اگر این میزان به میزان کافی کاهش یابد، شروع به استفاده از چربی میکنند، به جز سلولهای عصبی که توانایی این کار را ندارند. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. زیرا بدن آنها برای عضله سازی نیاز به پروتئین کافی دارد.

رژیم کتوژنیک مقالات

اما قبل از اینکه شروع به عضله سازی کنید، باید با یک پایه قوی شروع کنید تا بدن صرف نظر از نوع رژیم غذایی ابتدا در شرایطی باشد که بتواند عضله بسازد. حرکت باعث میشود که بدن حتی به گلوکز بیشتری نیاز داشته باشد و مکانیسمها و موارد بحرانی را که توضیح دادیم خشمگین میکند. یک راه حل ساده این است که آب بیشتری بنوشید و سعی کنید مقدار آن را به یک گالن در روز بیشتر نزدیک کنید. باید مصرف آب رو در طول روز بیشتر کنید چون بدن در این شرایط به آب بیشتری نیاز داره. این حالت زمانی رخ میدهد که بدن قادر به تأمین انرژی از سوختن قند(گلوکز) نباشد؛ یعنی مصرف كربوهيدرات که حاوی قند هستند باید به حداقل ممكن برسد و مصرف چربی افزایش یابد تا بدن انرژي مورد نياز سوخت و ساز خود را از شکستن اسیدهای چرب حاصل کند.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

بدین ترتیب اگر بدن شما کربوهیدرات کافی برای عملکرد بدنی و فعالیت و ورزش را تأمین نکند، باید تلاش کند تا آن را از شکستن چربیها به دست آورد و این باعث میشود که شما در طول تمرینات احساس خستگی کنید. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. این عوارض، عموماً کمتر و خفیفتر از عوارض داروهای ضد صرع یا جراحی است. مخصوصاً اگر کیسه صفرا شما با جراحی برداشته شده باشد، ممکن است دچار مشکل در هضم تمام چربیهایی شوید که در رژیم غذایی کتوژنیک میخورید. بهتر هست کربوهیدراتهایی رو بیشتر مصرف کنید که هضم سخت و فیبر زیادی دارند مثل مغزها یا حبوبات، غلات و میوه ها. گزینههای غنی از ویتامین که کربوهیدرات پایینی دارند شامل کلم بروکسل، اسفناج، بروکلی، تمشک و زغالاخته است.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع

در واقع این فرایند میتواند به این معنی باشد که رژیم غذایی کتو برای ورزشکاران و افرادی که مشاغل دارای فعالیت فیزیکی بالا دارند مناسب نیست. تنقلات یکی از گزینه های آسان برای افزایش وزن است، زیرا آن ها سرشار از چربی، نمک و کالری هستند، اما این نوع از کالری مناسب برای افزایش اصولی وزن نیستند. ۱- رژیم کاهش وزن سریع در افرادی که بارها رژیم گرفتهاند، رها کردهاند و وزن آنها بازگشته است، درنهایت از کاهش وزن و لاغری ناامید شدهاند، میتواند انگیزه دهد تا شروع کنند و روند تناسب اندام خود را ادامه دهند. این رژیم لاغری محبوب برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند و تلاش میکنند که به تناسب اندام برسند، توصیه میشود.

غذاهای کتوژنیک

مصرف چربی رو کم کم کاهش بدید و به نصف برسونید و بجاش پروتئینهای سالم و بدون چربی رو به غذاهاتون اضافه کنید. چنین رژیمهایی بیشتر در مقولههایی همچون صنعت مد، که توصیههای استانداردسازی رژیم غذایی و کاهش سریع وزن را وعده میدهند به شدت طرفدار دارد. این نوع رژیم لاغری کتوژنیک بیشتر برای ورزشکاران توصیه میشود. در حقیقت بیش از ۲۰ مطالعه بر روی این نوع از رژیم غذایی نشان میدهد که به کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک میکند.

رژیم کتوژنیک سه روزه

چندین مطالعه پزشکی انجام شده نشان می دهند که رژیم کتو درمانی موثر برای سرطان و دیگر مشکلات جدی سلامتی است. علائم حرکتی نشان میدهند که میگرن از نوع نیمهفلجکننده است، و این ضعف غالباً برخلاف سایر نشانههای پیشدرآمدی بیش از یک ساعت طول میکشد. این رژیم غذایی با فواید سلامتی بسیاری از بهبود سلامت روان، کاهش کلسترول تا بهبود چشمگیر کبد چرب (کبد چرب) مرتبط است، اما تمرکز اصلی آن کاهش وزن است. آمینواسید کتوژنیک (انگلیسی: Ketogenic amino acid) آمینواسیدی است که میتواند مستقیماً به استیل-کوآ تجزیه شود که پیشمادهٔ اجسام کتونی و میلین است، بهویژه در ابتدای کودکی، هنگامی که مغز در حال رشد، به میزان بالایی میلین نیاز دارد.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

خالص، سپید و مرگبار (به انگلیسی: Pure, White and Deadly) کتابی است در سال ۱۹۷۲ توسط جان یودکین، متخصص تغذیه بریتانیایی و رئیس سابق تغذیه در کالج ملکه الیزابت لندن منتشر شد. در این رژیم ابتدا سه روز به افراد گرسنگی داده میشود؛ سپس کتونهای ادرار و خون او اندازهگیری شده و نهایتا رژیم کتو برای وی در نظر گرفته خواهد شد. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی. همه چربیها دارای کالری زیادی هستند، اما چربیهای اشباع شده و ترانس، کلسترول LDL “بد” را در خون شما افزایش میدهند و میتوانند باعث ایجاد پلاک در شریانها و گرفتگیهای عروق شوند.

رژیم کتوژنیک و پریود

و خطرات به مراتب کمتری را برای سلامتی بدن ایجاد میکنند. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد .

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

بله، اما ممکن است فرایند عضله سازی به خوبی زمانی که رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از کربوهیدرات است پیش نرود. علائم عملکرد ضعیف کیسه صفرا ممکن است تا زمانی که مصرف چربی خود را افزایش ندادهاید و کربوهیدراتها را محدود نکردهاید، مشخص نشود. رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را افزایش میدهد. آنفولانزای کتو موجب کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. زیرا رژیم کتوژنیک لاغری با تقویت متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش قابل توجه قند خون میشود.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

این رژیم غذایی سلامت محور همچنین میتواند باعث بهبود عملکرد هورمونهای انسولین و بهبود حساسیت نسبت به انسولین در بیماران دیابتی نیز بشود. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند. در چند کلمه خلاصه میشود، از بهبود سندرم متابولیک گرفته تا پیشگیری از برخی بیماریها مانند دیابت نوع دوم. سپس فرآیندی به نام کتوز شروع میشود، زیرا منجر به تشکیل مولکولهایی به نام اجسام کتون میشود که این بار توسط مغز قابل استفاده است. در این شرایط کتون ها در خون تجمع پیدا می کنند و خون اسیدی می شود.

این کار باید خیلی آرام و هر روز فقط کمی بیشتر مصرف کربوهیدرات باشه. خیلی از افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار میگیرند میزان مجاز کربوهیدرات خود را از منابع اشتباهی دریافت میکنند مانند: شکلات، چیپس، کلوچه و نان سفید. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخممرغ و پنیر. در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. صبحانه: املت تخممرغ، گوجه، پنیر بز به همراه ریحان.

در این مقاله همراه ما باشید تا با رژیم لاغری کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. این بدین معناست که اگر شما همراه با مصرف پروتئین ها فعالیت بدنی نیز داشته باشید، آنها به جای تولید چربی صرف تولید ماهیچه ها می شوند. تنها تفاوت آن، در دریافت مقدار بیشتر پروتئین است. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم نیز مانند رژیم دورهای، یک نمونه رژیم کتوژنیک با ارفاق در مصرف کربوهیدرات است.در حقیقت این رژیم به شما امکان مصرف کربوهیدرات بیشتر را در برخی مواقع میدهد. علاوه بر این ، ممکن است در ابتدا برخی از بیماران کمی احساس خستگی کنند ، در حالی که برخی ممکن است دچار بوی بد دهان ، حالت تهوع ، استفراغ ، یبوست و مشکلات خواب باشند.

نمونه رژیم کتوژنیک نی نی سایت

برخی از افراد نیز ممکن است دچار مشکلات خواب شوند. رژیم لاغری کتو از دسته رژیمهای کم کربوهیدرات و پر چربی است. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن 10 رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند غیر سنتی روشها که میتواند باشد کم کردند. در این حالت بدن بهجای کربوهیدرات از چربی بهعنوان منبع سوختی اصلی خود استفاده میکند. پروتئین و چربی حیوانی در بلندمدت مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی کتوژنیک را تامین میکنند.

sitemap