با سانسور و حصر رسانه‌ای جنگ غزه مواجه هستیم


نصرالهی در نشست خبری مطرح کرد؛

با سانسور و حصر رسانه‌ای جنگ غزه مواجه هستیم

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با سانسور بی‌سابقه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و غرب در جنگ غزه مواجه هستیم و با حصر رسانه‌ها، از غزه فقط یک روایت از سوی رسانه‌های غربی نشر پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا ، اکبر نصرالهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در کنفرانس خبری نخستین همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه روایت‌ها و واقعیت‌ها اظهار کرد: معتقدیم آنچه این روز‌ها در غزه درحال رخ دادن است فقط یک جنگ نظامی نیست بلکه مهمتر از جنگ نظامی جنگ روایت‌ها، تمدن‌ها و جنگ افکار و ایده‌ها است.

نصرالهی بیان کرد: با سانسور بی‌‌سابقه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و غرب در جنگ غزه مواجه هستیم و با حصر رسانه‌ها، از غزه فقط یک روایت از سوی رسانه‌های غربی نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ما به عنوان دانشگاه در قالب همایش طوفان الاقصی وظیفه خود دانستیم؛ واقعیت‌های رسانه‌ای در غزه اتفاق می‌افتد را بشناسیم و نقد کنیم و جبهه مقاومت رسانه‌ای را در این زمینه تشکیل و سازماندهی کنیم تا روایت درست از اتفاقات غزه تولید و منتشر شود.

نصرالهی تأکید کرد: دانشگاه محل شناختن و شناساندن است. از این رو باید در قبال تحولات محیطی و بین‌المللی که مهمترین رویکرد فعلی جهان مسئله غزه است، حساس باشیم و تلاش کنیم ضمن شناخت واقعیت‌ها، آنها را برای مردم تبیین و تحلیل درستی از وقایع ارائه کنیم.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها»، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه‌های زنان و کودکان، حقوق بین‌الملل، رسانه، معماری، بهداشت و درمان و… است، گفت: پس از برگزاری افتتاحیه این همایش، پنل‌های تخصصی با مشارکت بخش‌های علمی و پژوهشی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و تخصصی و اندیشکده‌های مختلف برگزار خواهد شد. ویژگی دوم این همایش این است که نگاه رویدادی به مسئله غزه ندارد و به صورت روندی و درازمدت به مسائل غزه می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات راهبردی کشور و دنیا در قالب رویداد مورد توجه قرار می‌گیرد اما دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است اگر پرداختن به موضوع غزه که یک موضوع مهم و راهبردی است را استمرار دهد، می‌توان به یک تحلیل درست و دقیق دست یافت.

نصرالهی با بیان اینکه مسئله غزه ابعاد وسیعی دارد و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد، گفت: همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها» در پنج موضوع اصلی شامل «تحولات جاری غزه و ناگفته‌های طوفان الاقصی»، «اخلاق و جنگ»، «رسانه‌ها و تحولات غزه»، «دیپلماسی و تحولات غزه» و «تمدن و آینده فلسطین» برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش محدود به دانشگاه، تشکل یا نهاد خاصی نیست و دانشگاه آزاد اسلامی تنها برگزارکننده آن خواهد بود. با تدبیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر این دانشگاه، همایش با مشارکت بخش‌های مختلف برگزار می‌شود و نمایندگانی از حماس، جهاد اسلامی، حزب الله، انصارالله و… در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

sitemap