با رژیم کتوژنیک سالم دیگر اشتباه نکنید

در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا 30 روز خودتان برنامهریزی کنید. با این حال ، ممکن است برخی افراد دریابند که رسیدن به این حالت یک هفته یا بیشتر طول می کشد . این رژیم ادعا میکند که میتواند به کاهش وزن نیم کیلوگرم در روز کمک کند و در عین حال انرژی و تمرکز را افزایش دهد. در قسمت اول به معرفی رژیم غذایی کتوژنیک پرداختیم و مزایا و معایب این نوع رژیم را بیان کردیم. رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر مستلزم آن است که غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات نشاستهای و میوهها را حذف کنید.

این حرکت را به گونه ای انجام دهید که انگار در حال پدال زدن هستید. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. اوه اوه هر موقع چند تا پسر جوون از رو به رو بهمون نزدیک میشدن من سریع خودم و جمع و جور میکردم و می زدم به اون راه، یا شلوغش میکردم و جیغ و خنده راه مینداختم که اگه اونا چیزی گفتن قاطی صدای من گم بشه و دوستام نشنون!

رژیم کتوژنیک ماچا

در مدت 3 هفتهای که رژیم کتوژنیک را ادامه دادید باید بتوانید خودتان را ارزیابی کنید و اگر فکر میکنید تاثیر مناسبی روی کاهش وزنتان داشته، میتوانید برای چند روز ادامه دهید اما باید شرایط جسمانی را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که رژیم بولتپروف چند ایراد دارد. با اینحال تعریف آسپری از روزهداری متناوب، واضح نیست چون او میگوید که شما همچنان باید صبحها یک قهوه بولتپروف بنوشید. و با افزایش خطر مرگ همراه نیست. با اینحال کاهش وزن به این سادگیها نیست. با اینحال براساس شواهد محکمی پایهریزی نشده، بسیاری از گروههای غذایی سالم را حذف میکند و استفاده از مکملهای مارکدار گرانقیمت را توصیه مینماید.

رژیم فستینگ کتوژنیک

این کار، شما را در وضعیت کتوزیس قرار میدهد؛ یک فرایند طبیعی که در آن بدن شما برای تولید انرژی بهجای کربوهیدراتها، چربی میسوزاند. اگر قصد دارید برای اولین باررژیم لاغری کتوژنیک را امتحان کنید، از پزشک یا متخصص تغذیه خود سوال کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. در افرادی که چهار مورد از پنج مورد ذکر شده را دارند شامل سردرد ضربانی، ادامه سردرد برای ۴ تا ۷۲ ساعت، درد در یک طرف سر، احساس تهوع، یا علائمی که زندگی فرد را مختل میکنند، احتمال میگرن تشخیص داده شدن ناراحتی ۹۲٪ میباشد. پس از اتمام کار روی فیلم، کاوشال به سختی از شخصیت فاصله گرفت و شروع به لکنت زبان در زندگی واقعی کرد.

بیوهکینگ که بیولوژی DIY (خودانجام) نیز نامیده میشود، به عمل اصلاح سبک زندگی بهمنظور بهبود عملکرد بدن و کارامدتر ساختن آن اطلاق میشود. با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است .

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

به طور کلی ، اگر شما روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات بخورید ، ۲-۴ روز طول می کشد. خیر. با این حال، گاهی اوقات مصرف کالریهای بیشتر در روز میتواند مفید باشد. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند از خوردن یک رژیم کم چرب و پر چرب بهره مند شوند. افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. علائم کتواسیدوز دیابتی عبارتست از:سطح قند خون بالا، افزایش میزان کتون در ادرار، تشنگی و ادرار مکرر، خستگی، پوست خشک یا براق. در روزهای تغذیه مجدد با کربوهیدرات توصیه میشود که سیبزمینی شیرین، کدو و برنج سفید مصرف کنید تا مصرف روزانه کربوهیدراتتان را از حدود ۵۰ گرم یا کمتر به ۳۰۰ گرم افزایش دهید.

در این وعده، 11 گرم چربی اشباع شده وجود دارد. فواید بیشماری در مورد استفاده از keto وجود دارد: از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی گرفته تا کاربردهای پزشکی درمانی. هدف از رژیم کتو اینه که بدن به حالت متابولیکی کتوز دربیاد، در طی آن از چربی به جای شکر از کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده میشه. تحقیقات قبلی شواهد خوبی درباره کاهش سریعتر وزن نشان می دهد که بیماران در مقایسه با شرکت کنندگان در رژیم غذایی کم چرب سنتی یا حتی رژیم مدیترانه ای ، رژیم کربوهیدرات کتوژنیک یا بسیار کم کربوهیدرات را طی می کنند.

تغییر ، از استفاده از گلوکز در گردش تا از بین بردن چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی ، معمولاً طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. در هر 1 فنجان (خام) 16 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. با این وجود رژیم بولتپروف، تعداد کالریهای مصرفی را محدود نمیکند؛ این نشان میدهد که شما میتوانید فقط از طریق مصرف غذاهای خاص این رژیم به یک وزن سالم دست پیدا کنید. با این حال ، هیچ مطالعه انسانی برای حمایت از توصیه کتوز برای درمان این شرایط وجود ندارد.

رژیم کتوژنیک شیراز با این حال ، به نظر می رسد که این تفاوت در کاهش وزن با گذشت زمان از بین می رود. مطالعه دیگری نشان داد که گرفتن رژیمهای سختگیرانه با علائم اضطراب و یک نوع اختلال خوردن مرتبط است. یک مطالعه دریافت که پیروی از رویکرد سختگیرانه همه یا هیچ در رژیم گرفتن با پرخوری یا افزایش وزن مرتبط است. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد. بیشتر کودکانی که رژیم کتوژنیک را آغاز میکنند، دستکم سه برابرِ این میزان، شکست درمانیِ قبلی داشتهاند.

پس از رسیدن به کتوز ، بیشتر سلولها از کتون بدن برای تولید انرژی استفاده می کنند تا اینکه دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات ها کنیم. تحقیقات انجام گرفته بر روی این رژیم نشان می دهد، افرادی که از روش کتو استفاده می کنند، حدود ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چرب استفاده کرده اند، کاهش وزن دارند و حتی مقدار چربی خون و کلسترول بد آنها نیز درمان شده است، همچنین این قبیل افراد حدود ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر که رژیم دیابت داشتند، کاهش وزن خواهند داشت.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد. در مقابل دستگاه سیم کش نشسته و پاهایتان را کنار هم قرار دهید. اگر برای ورود به کتوز تلاش می کنید ، سعی کنید میزان مصرف کربوهیدرات را ردیابی کنید ، ورزش خود را ادامه دهید. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. خلاصه: دِیو آسپری، مدیر اجرایی سابق پس از سالها مبارزه برای غلبه بر چاقی، رژیم بولتپروف را ابداع کرد.

رژیم بولتپروف در سال ۲۰۱۴ توسط دِیو آسپرِی ابداع شد.

او یک مدیر اجرایی تکنولوژی بود که بعدها به مربی بیوهکینگ تبدیل شد. روی یک تشک دراز بکشید و دستان خود را روی سینه خود ضربدری کنید و از بازوهای خود برای انجام دراز و نشست کمک بگیرید. برخی از مردم ادعا میکنند که رژیم بولتپروف به آنها کمک کرده وزن کم کنند و سالمتر شوند، در حالیکه بقیه افراد نتایج و فواید این رژیم را باور ندارند. رژیم بولتپروف در سال ۲۰۱۴ توسط دِیو آسپرِی ابداع شد. این رژیم توسط شرکت بولتپروف ۳۶۰ ابداع و به بازار عرضه شد.

شما باید تمام مواد غذایی سمی در رژیمتان را با آنهایی که بولتپروف درنظر گرفته شدهاند، جایگزین کنید. با اینحال دانههای غلات اغلب با بسیاری از واد مغذی مهم غنی میشوند و مصرف آنها درواقع میزان دریافت مواد مغذی را افزایش میدهد. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. فاز ۲ – در طول این مرحله ، مردم هر روز ۲۵-۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف می کنند.

رژیم بولتپروف ادعا میکند که میتواند به کاهش وزن حدود نیم کیلوگرم در روز کمک کند و در عین حال سطوح انرژی و تمرکز را افزایش دهد. مدت زمان لازم به عوامل مختلفی از جمله سن ، سوخت و ساز بدن ، میزان ورزش و میزان مصرف کربوهیدرات ، پروتئین و چربی در حال حاضر بستگی دارد. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. کتو به دلیل نوع غذاهایی که می خورید ، به طور طبیعی میزان قند خون را پایین می آورد.  This content w᠎as written by GSA  Conte᠎nt Generator  D​emover᠎si᠎on.

رژیم کتوژنیک چرخه ای

نیاز به کربوهیدرات به عنوان جزئی از رژیم غذایی را میتوان بهطور کامل با نشاسته (اغلب به شکل نان یا ماکارونی) که در بدن به گلوکز تجزیه میشود، برآورده کرد. اینکه آیا این رژیم میتواند به کاهش وزن شما کمک کند یا نه، به تعداد کالریهای مصرفی شما و میزان پایبندیتان به آن بستگی دارد. همچنین آسپری دیدگاههای بسیار سادهشدهای از تغذیه و فیزیولوژی انسان ارائه میدهد؛ مثلا میگوید مردم نباید بهطور منظم میوه مصرف کنند چون حاوی قند است یا اینکه تمام لبنیات – بجز کره – باعث التهاب و بیماری میشوند. بسیار شکبرانگیز است که شخص یا شرکتی ادعا کند خریدن محصولات گرانقیمت او رژیم شما را موفقتر خواهد کرد.

در واقع افرادی که می خواهند این رژیم را بگیرند باید بدانند که چه زمانی بدانشان وارد دوره کتوز (سوختن چربی به جای قند) میشود. بهترین عامل پیشبینیکننده کاهش وزن، توانایی شما برای دنبال کردن یک رژیم با کالری کاهشیافته برای یک دوره شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا زمانی طولانی است. همچنین برای آنکه این رژیم موثر واقع شود، باید در یک دوره زمانی طولانی از آن پیروی کنید؛ این مسئله میتواند برای برخی از افراد چالشبرانگیز باشد. بسیاری از افراد به ویژه برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند.کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند – بنابراین مزایای کاهش وزن آشکار است.

رژیم کتوژنیک تلگرام

این رژیم، مواد غذایی خاصی را مجاز و بقیه را ممنوع اعلام میکند، روشهای پختوپز خاصی را توصیه مینماید و شما را به مصرف محصولات مارکدار خودش تشویق میکند. 2. مصرف پروتئین خود را محدود کنید. از آنجا که این رژیم بسیار محدود است ، دنبال کردن آن در دراز مدت بسیار سخت است. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. باید تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع انجام شوند.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

خلاصه: هیچ مطالعه خاصی روی رژیم بولتپروف انجام نشده است. تشدید سردرد یا سردردی که مانع انجام فعالیتهای بدنی روزانه شود. در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری دارد. آیا یک رژیم کتوژنیک سالم است؟ آیا میتوان دوباره به رژیم کربوهیدرات برگشت؟ آیا میخواهید بدانید که چه مقدار مجاز هستید تا کربوهیدرات دریافت کنید و در فاز کتوسیس باقی بمانید؟

sitemap