بایدن اصرار دارد که او و هانتر با وجود شواهد زیاد، هرگز در مورد تجارت خارجی صحبت نکرده اند


واشنگتن – پرزیدنت بایدن بار دیگر دوشنبه مدعی شد که وقتی گفت که “هرگز” با پسرش هانتر در مورد معاملات تجاری خارجی خود صحبت نکرده است – علیرغم وجود شواهد فزاینده مبنی بر دخالت بایدن در آنچه جمهوری خواهان می گویند یک طرح نفوذ فاسد برای نفوذ است، ادعا کرد. .

“آیا دروغ گفتی که هرگز با هانتر در مورد معاملات تجاری او صحبت نکردی؟” ژاکی هاینریش، خبرنگار فاکس نیوز، هنگام خروج از بایدن از یک رویداد اتاق شرقی کاخ سفید که بر زیرساخت ها متمرکز بود، پرسید.

رئیس‌جمهور ۸۰ ساله پاسخ داد: «نه»، تنها چهار روز پس از انتشار یک پیام متنی از هانتر که او را در لرزش آشکار یک تجارت مرتبط با دولت چین در سال ۲۰۱۷ دخیل می‌دانست.

هانتر بایدن در 30 ژوئیه 2017 در پیامک تهدیدآمیز واتس اپ به یکی از کارمندان CEFC China Energy از پدرش استناد کرد.

طبق اسناد قبلی گزارش شده در سال 2020 توسط کمیته های سنا به رهبری جمهوری خواهان، ظرف 10 روز پس از این پیام، تقریباً 5 میلیون دلار از CEFC، یک چرخ دنده در ابتکار تأثیرگذاری “کمربند و جاده” پکن به خانواده بایدن سرازیر شد.

هانتر در پیام تهدیدآمیز خود به ریموند ژائو، کارمند CEFC گفت که “اینجا با پدرم نشسته است و ما می خواهیم بفهمیم چرا تعهد انجام شده محقق نشده است.”


جو بایدن
پرزیدنت بایدن بار دیگر روز دوشنبه ادعا کرد که وقتی گفت که “هیچ وقت” با پسرش هانتر در مورد معاملات تجاری خارجی خود صحبت نکرده است، صادق است.
AP

هانتر گفته است: «به کارگردان بگویید که من می‌خواهم قبل از اینکه از کنترل خارج شود، این موضوع را حل کنم، و حالا یعنی امشب.

“و، Z، اگر از کسی که در این موضوع دخیل است غیر از شما، ژانگ یا رئیس، تماس یا پیامکی دریافت کنم، مطمئن خواهم شد که بین مردی که کنار من نشسته است و هر کسی که او می شناسد و توانایی من برای همیشه در آغوش گرفتن کینه ای که پشیمان خواهی شد که از دستور من پیروی نکردی. من اینجا نشسته ام و منتظر تماس با پدرم هستم.»

عکس‌ها نشان می‌دهند که هانتر بایدن در روزی که پیامی را که توسط کمیته راه و روش مجلس نمایندگان منتشر شده بود، در خانه پدرش ویلمینگتون، دل. از هانتر، که در هفته گذشته در یک توافق نامه ای به پایان رسید که انتظار می رود پسر رئیس جمهور را از زندان دور نگه دارد.

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020، بایدن بارها تاکید کرد که هرگز با هانتر یا برادر اول جیمز بایدن، که هانتر در سرمایه گذاری های پرسود، از جمله مشارکت با CEFC China Energy، با آنها شریک بود، صحبت نکرده است.


رئیس جمهور جو بایدن و پسرش هانتر بایدن یکشنبه وارد فورت مک نیر شدند.
رئیس جمهور بایدن و پسرش هانتر بایدن روز یکشنبه وارد فورت مک نیر شدند.
AP

بایدن مدعی شد سپتامبر 2019 پس از این که در آگوست 2019 ادعا کرد که «هرگز با پسرم یا برادرم یا با هیچ کس دیگری درباره چیزی که به تجارت آنها ربط داشته باشد، صحبت نکرده‌ام» هرگز با پسرش درباره «معاملات تجاری خود در خارج از کشور» صحبت نکرده است. ”

شواهد قابل توجهی بر خلاف آن وجود دارد.

تونی بوبولینسکی، شریک تجاری سابق هانتر بایدن، می‌گوید که شخصاً در سال 2017 با جو بایدن در مورد سرمایه‌گذاری CEFC و ایمیلی در ماه مه 2017 از طرف دیگر شریک هانتر بایدن، جیمز گیلیار، ملاقات کرده است که 10 درصد از درآمد را برای «مرد بزرگ» کاهش داده است. بوبولینسکی و گیلیار هر دو به عنوان جو بایدن معرفی شده اند.

یک ایمیل در اکتبر 2017 از لپ تاپ پسر اول هانتر بایدن، جو بایدن را به عنوان یکی از شرکت کنندگان در تماسی در مورد تلاش CEFC برای خرید گاز طبیعی ایالات متحده شناسایی کرد.


گری شپلی.
گری شپلی، مامور نظارتی IRS ادعا می کند که در تحقیقات مربوط به کلاهبرداری مالیاتی هانتر بایدن پنهان کاری شده است.
CBS

سرمایه‌گذاری قبلی هانتر بایدن در چین همچنین نشان دهنده دخالت ادعایی جو بایدن بود.

در سال 2013، هانتر BHR Partners را با نهادهای دولتی چین تأسیس کرد. وال استریت ژورنال گزارش داد که BHR 12 روز پس از پیوستن هانتر به معاون وقت بایدن در عرشه نیروی هوایی دو برای یک سفر رسمی به پکن ثبت شد. هانتر در جریان سفر به پایتخت چین، پدرش را به جاناتان لی، مدیر عامل BHR معرفی کرد و جو بایدن بعداً نامه های توصیه کالج برای فرزندان لی نوشت.

شپلی شهادت داد که هانتر در ایمیل‌های دریافت‌شده از لپ‌تاپ قبلی‌اش نوشت که باید «نیمی» از درآمد خود را به جو بایدن بدهد، اما به بازرسان IRS دستور داده شد که روی نقش بایدن بزرگ‌تر در معاملات خارجی تمرکز نکنند.

بر اساس سوابق لپ تاپ رها شده هانتر، عکس ها و خاطرات شاهدان، علاوه بر چین، شواهدی وجود دارد که جو بایدن با همکاران هانتر از مکزیک، قزاقستان، روسیه و اوکراین تعامل داشته است.

گزارش‌های بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که جو بایدن در سال 2014 با شریک تجاری پسرش، دوون آرچر ملاقات کرد – تقریباً در زمانی که هانتر بایدن و آرچر، مجرمی که از آن زمان محکوم شده بود، به هیئت مدیره شرکت گاز اوکراینی Burisma ملحق شدند که به پسر دوم آن زمان تا یک میلیون دلار در سال زمانی که پدرش کنترل سیاست دولت اوباما در اوکراین را به دست گرفت.

معاون وقت بایدن در یک شام در 16 آوریل 2015 در کافه میلان دی سی با وادیم پوژارسکی، مدیر اجرایی بوریسما شرکت کرد، که روز بعد یک ایمیل تشکر برای هانتر ارسال کرد. آن ایمیل اساس اولین مقاله اختصاصی جهانی The Post در مورد لپ تاپ هانتر در اکتبر 2020 بود. در آن زمان، ستاد انتخاباتی بایدن به طور مبهم این دیدار را رد کرد و نامزد آن زمان گزارش را به عنوان یک “کارخانه روسی” در جریان مناظره نهایی ریاست جمهوری حذف کرد.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی اطلاعات یک خبرچین FBI است مبنی بر اینکه یکی از مدیران بوریسما ادعا می کند که در اواخر دولت اوباما به جو و هانتر بایدن 10 میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.


هانتر بایدن
هانتر بایدن در 30 ژوئیه 2017 در پیامک تهدیدآمیز واتس اپ به یکی از کارمندان CEFC China Energy از پدرش استناد کرد.
AP

کمیته نظارت ماه گذشته همچنین 9 نفر از بستگان خانواده بایدن را که گفته می شود از چین و از یک تاجر رومانیایی محکوم به فساد مالی دریافت کرده بودند، شناسایی کرد.

یک هیئت سه نفره قزاقستانی و میلیاردر روسی یلنا باتورینا و همسرش، شهردار سابق مسکو، یوری لوژکوف، نیز در شام کافه میلانو شرکت کردند، که هانتر به یکی از همکارانش نوشت که «ظاهراً» درباره نقش او به عنوان رئیس برنامه جهانی غذا بود. WFP) ایالات متحده آمریکا.

گفته می شود که باتورینا در فوریه 2014 به یک شرکت مرتبط با هانتر بایدن 3.5 میلیون دلار پرداخت کرده است، زیرا او به دنبال سرمایه گذاری در املاک ایالات متحده بود. باتورینا و یک میلیاردر روس دیگر که به دنبال سرمایه گذاری در املاک آمریکا با هانتر بایدن بودند، از تحریم های وزارت خزانه داری علیه نخبگان تجاری روسیه به دلیل جنگ 16 ماهه در اوکراین اجتناب کردند.

تیم حقوقی هانتر بایدن صحت پیام به ژائو را مورد مناقشه قرار نداده است، اما کریس کلارک، وکیل دادگستری روز جمعه گفت: «هر حرف یا اقدام قابل تأیید موکل من، در بحبوحه یک اعتیاد وحشتناک، صرفاً متعلق به او است و هیچ ارتباطی با کسی ندارد. خانواده اش.”



sitemap