شرکت هواپیمایی امریکن پس از اعلام برنامههایش برای محدود کردن درآمدهای AAdvantage Miles برای آژانسهای رزرواسیون، چندین مشاور مسافرتی دارد.
این غول هواپیمایی در ماه فوریه اعلام کرد که پروازهایی که امیدوارند مایلهای AAdvantage برای پروازهای خود کسب کنند، باید این کار را مستقیماً از طریق American، شرکای خطوط هوایی آنها یا آژانسهای مسافرتی ترجیحی که توسط این شرکت به رسمیت شناخته شده است انجام دهند.
این تغییر از اول ماه مه اعمال خواهد شد، اما امریکن هنوز اعلام نکرده است که کدام آژانسها در «آژانسهای ترجیحی» آن گنجانده خواهند شد.
این تغییر به عنوان بخشی از تلاش شرکت هواپیمایی برای به حداقل رساندن هزینهها برای آژانسهایی است که از سیستمهای رزرو فناوری قدیمیتر استفاده میکنند.
این شرکت هواپیمایی سعی کرده آژانسهایی را که از سیستمهای رزرو قدیمیتر استفاده میکنند متقاعد کند تا به پلتفرمهای جدیدتر مانند آنچه آمریکاییها در وبسایت خود استفاده میکند، ارتقا دهند.
در حالی که امریکن اعلام کرد فهرستی در «اواخر آوریل» به اشتراک گذاشته میشود، آژانسها مطمئن نیستند که آیا این کاهش را انجام خواهند داد، نارضایتی خود را از این تغییر عمده ابراز میکنند.
انجمن آژانسهای مسافرتی آمریکا (ASTA)، انجمن آژانسهای مسافرتی و مشاوران کانادایی (ACTA)، Foro Latinoamericano de Turismo (FOLATUR) و اتحادیه انجمنهای آژانسهای مسافرتی جهانی (WTAA) تاکید کردند که هرگونه برنامهای برای محدود کردن درآمد مایل مشتریانشان میتواند برای آژانس های خود مضر باشد.
زین کربی، رئیس و مدیر عامل ASTA، به Travel and Tour World گفت: «از اجماع بین WTAAA، ACTA و FOLATUR، که نماینده متخصصان سفر در سراسر جهان هستند، مشخص است که تصمیم آمریکا بر صنعت سفر در سطح جهان ضرر خواهد داشت.
کربی آمریکایی را به دلیل “با نیت بد” فراخواند و “به دنبال آن بود که به ضرر مشتریان ارزشمند ما و میلیون ها مشتری که به مشاور مسافرتی مورد اعتماد خود اعتماد دارند، سود خود را جبران کند.”
هنری هارتولد، رئیس شرکت تحقیقات بازار صنعت سفر، گروه تحقیقاتی اتمسفر، به فودورز سفر گفت که این حرکت دیدگاهی «بسیار درونگرا» در امریکن ایرلاینز است.
هارتولد توضیح داد: «این یک رویکرد چندان مصرفکننده نیست و آمریکاییها در اینجا کمی قلدر هستند.
هارتولد بر این باور است که این حرکت توسط رقبای شرکت نیز نظارت می شود، که ممکن است در صورت موفقیت آمیز بودن این تغییر یا اینکه تیم های فروش آن ها ممکن است هر آگهی آمریکایی را که از روش جدید ناراضی است، به صورت غیرقانونی به کار گیرند.
او به این نشریه گفت: «هرچقدر هم که اقدامات آمریکا مخاطره آمیز است، بسیاری از خطوط هوایی به دنبال این هستند که ببینند آیا این کار برای آنها خوب است یا نه، زیرا اگر این کار را انجام دهد، من از دیدن یونایتد و دلتا به روشهای خاصی تعجب نمیکنم». .
در حالی که خطوط هوایی در مورد این تغییر ناامید شده است، برت اسنایدر – نویسنده وبلاگ محبوب صنعت مسافرت Crankyflier و مدیر عامل سرویس کمک مسافرتی Cranky Concierge – گفت که این حرکت می تواند باعث سردرگمی پروازهای شرکت شود که در حال حاضر در تلاش هستند تا به مسیر خود ادامه دهند. تغییرات مکرر.»
اسنایدر به این نشریه گفت: “بزرگترین تأثیر احتمالاً روی مسافران تجاری خواهد بود که ممکن است بسته به خط مشی شرکت انتخابی برای رزرو مکان نداشته باشند.”
این واقعیت که آمریکایی ها هنوز به همه نگفته اند که چه کسی ترجیح داده می شود یا نه، این سردرگمی را بیشتر می کند.
اسنایدر توضیح داد: همانطور که صنعت خطوط هوایی منتظر شنیدن اینکه چه کسی آمریکایی را به عنوان “آژانس های ترجیحی” خود لیست می کند، مسافران گاه به گاه نیز ممکن است سنگینی این تغییر را احساس کنند.
او نگران است که برخی از آژانسها در طول فرآیند رزرو آن را برای مشتریان خود فاش نکنند.
همچنین، این حرکت میتواند بر خطوط سفری که بلیط هواپیما را به عنوان بخشی از بستههای خود رزرو میکنند، تأثیر بگذارد، که ممکن است از استفاده از آژانسهایی که در فهرست آژانسهای ترجیحی آمریکا نیستند، استفاده کنند.
این تغییرات فقط بر مسافرانی تأثیر میگذارد که برای پروازهای خود در امریکن مایلهای AAdvantage جمعآوری میکنند.
پروازکنندگانی که از حسابهای شرکتی با American استفاده میکنند، صرف نظر از اینکه از کدام کانال رزرو استفاده میکنند، مایلها برای پروازهای خود به دست خواهند آورد، مگر اینکه کرایه اقتصادی اولیه را رزرو کنند.
مسافرانی که مایلها را از شرکای Oneworld جمعآوری میکنند – اتحاد خطوط هوایی جهانی American با 13 ایرلاین دیگر مانند بریتیش ایرویز، قطر ایرویز و مالزی ایرلاینز عضو آن است – بدون در نظر گرفتن کانال رزرو، به کسب مایل برای پروازهای امریکن ایرلاینز ادامه خواهند داد.