کشف قدرت تنفس: روشی اثبات شده برای کاهش اضطراب


در دنیای پر سرعت امروز، استرس و اضطراب بسیار رایج شده است. از کار و مدرسه، تا روابط و امور مالی، وجود دارد بسیاری از عوامل کمک کننده. اگرچه استرس گاه به گاه بخشی طبیعی از زندگی است، استرس و اضطراب مزمن و مداوم می تواند اثرات مضری بر هر دوی ما داشته باشد. فیزیکی و رفاه روانی. اما، نگران نباشید – اینجاست که تکنیک‌های تنفس مناسب می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد! تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که از استفاده از تنفس بینی برای مدیریت استرس و اضطراب حمایت می کند که نشان داده شده است که سیستم عصبی ما را آرام می کند، کورتیزول را کاهش می دهد و هورمون های احساس خوب مانند سروتونین را تقویت می کند.

البته تعداد زیادی وجود دارد تکنیک های تنفس مفید خارج وجود دارد. اما تنفس از بینی، به ویژه، یک ابزار ساده و موثر است که یادگیری آن آسان و به طور گسترده قابل دسترسی است.

بنابراین، چه با یک موقعیت استرس زا در محل کار مواجه باشید، چه با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، یا صرفاً به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت روحی و جسمی خود هستید، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد فواید تنفس بینی بدانید وجود دارد.

مربوط: سروتونین 101: باز کردن اسرار هورمون شادی

4 مزیت چشمگیر تنفس از بینی

سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند

نشان داده شده است که تنفس بینی باعث فعال شدن آن می شود سیستم عصبی پاراسمپاتیک، سیستم استراحت و هضم ما مسئول آرامش بدن و کاهش احساس استرس و اضطراب است. در واقع، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌تواند به کاهش سطح کورتیزول و بهبود کمک کند تنوع ضربان قلب، که معیاری برای تاب آوری استرس است.

مربوط: هک های 10 دقیقه ای برای تنظیم مجدد سیستم عصبی

عملکرد شناختی و وضوح ذهنی را تقویت می کند

مرتبط با بهبودها در حافظه، تمرکز، توجه و وضوح، تنفس بینی با افزایش میزان اکسیژن و جریان خون به مغز، سلامت شناختی را تقویت می کند. این به این دلیل است که تنفس بینی به افزایش تولید کمک می کند اکسید نیتریکمولکولی که به گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که اکسید نیتریک می تواند به تنظیم فعالیت کمک کند انتقال دهنده های عصبی خاص در مغز، مانند گابا و گلوتاماتکه در اضطراب و تنظیم خلق نقش دارند.

به علاوه، این افزایش جریان خون می‌تواند به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به مغز کمک کند حمایت از سلامت شناختی! در حقیقت، طبق تحقیقاتمشخص شده است که تنفس بینی باعث افزایش فعالیت امواج مغزی آلفا، امواج مغزی مرتبط با حالت بیداری آرام، بهبود توجه و افزایش عملکرد و تمرکز شناختی می شود.

مربوط: بهترین میان وعده ها برای غلبه بر مه مغزی در اواسط روز

اکسیژن رسانی را افزایش می دهد

هنگامی که از طریق بینی تنفس می کنیم، هوا قبل از رسیدن به ریه ها فیلتر، مرطوب و گرم می شود. این فرآیند به افزایش میزان اکسیژنی که توسط بدن جذب می‌شود، کمک می‌کند، که می‌تواند از سلامت بهینه حمایت کند – از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی! ما این را از طریق می بینیم افزایش جذب اکسیژن در طول ورزش و بهبود در استرس و اضطراب.

خواب را بهبود می بخشد

برای خوابیدن مشکل دارید؟ سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید! از کاهش خطر تنفس اختلال در خواب برای تقویت آرامش و کاهش سطح استرس، تحقیقات نشان می‌دهد که تنفس از راه بینی می‌تواند برای کیفیت و کمیت خواب مفید باشد.

به لطف اثرات مفید آن بر سیستم عصبی، تحقیقات نشان می دهد که تنفس بینی می تواند با افزایش آرامش و کاهش سطح استرس به بهبود کیفیت خواب کمک کند. و از آنجایی که تنفس بینی به باز نگه داشتن راه های هوایی کمک می کند، از فروپاشی راه هوایی فوقانی (که اغلب با تنفس دهانی رخ می دهد) جلوگیری می کند، در نتیجه خطر خروپف و آپنه خواب را کاهش می دهد.

مربوط: چگونه خواب بهتر می تواند زندگی شما را تغییر دهد

نکات ساده برای گنجاندن تنفس از بینی در زندگی روزمره

شماره 1 مراقب نفس خود باشید

در طول روز مراقب تنفس خود باشید و سعی کنید تا حد امکان از طریق بینی نفس بکشید. تا زمانی که به عادت تبدیل شود، حتی می توانید یک هشدار روی تلفن خود تنظیم کنید یا یک یادداشت چسبنده برای خود بگذارید تا نفس خود را چک کنید.

شماره 2 یک روال منظم تنفس از بینی را اتخاذ کنید

روز خود را با تنفس عمیق از بینی شروع کنید – حتی اگر فقط برای یک یا دو دقیقه باشد! چه یک فضای زمینی ایجاد کنید یا به سادگی چند نفس عمیق از طریق بینی خود قبل از بلند شدن از رختخواب بکشید، این یک راه عالی برای شروع روز است. اگر صبح برای شما کار نمی کند، زمانی را که بهترین کار را انجام می دهد اختصاص دهید و ثابت قدم باشید!

شماره 3 از تنفس بینی در طول مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید

جدای از اتخاذ یک تمرین منظم تنفس از راه بینی، سعی کنید این سبک تنفس را در سایر روال های کاهش استرس مانند مدیتیشن و یوگا بگنجانید. مطابق با پژوهش، می تواند به تعمیق این شیوه ها کمک کند و ذهنت را پاک کن!

راه خود را برای سلامتی بهتر نفس بکشید

چه کسی فکرش را می کرد که کاهش استرس و اضطراب می تواند به آسانی وارد کردن تنفس از بینی در برنامه روزانه شما باشد؟ این تمرین ساده و در عین حال قدرتمند فواید بی شماری را برای سلامت جسمی و روانی ما ارائه می دهد، از جمله بهبود اکسیژن رسانی، کاهش احساس استرس و اضطراب و افزایش عملکرد شناختی. خوب چرا امتحانش نکنیم؟ چه در حال ورزش، مدیتیشن یا انجام فعالیت های روزانه خود باشید، قرار دادن تنفس از بینی در برنامه روزانه خود می تواند به شما احساس تعادل و آرامش بدهد. بهترین قسمت؟ می توان آن را در هر زمان و هر مکان تمرین کرد – حتی همین الان! آن را امتحان کنید و خودتان ببینید.

sitemap