هواداران استقلال را به قهرمان نشدن عادت ندهید/ افرایش چند برابری قرارداد‌ها دیوانگی محض است


پیشکسوت سرخابی گفت: صحبت از چهاردهمی استقلال برای حمایت از نکونام، ناخواسته هواداران را عادت به این می‌دهد که به حضور در کورس قهرمانی فکر نکنند.

فرزاد حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط استقلال و نارضایتی هواداران از عملکرد تیم در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی با توجه به اینکه او سالیان زیادی در لالیگا بازی کرد و در سال‌های اخیر هم در عرصه مربیگری عملکرد خوبی داشته تصمیم هوشمندانه و انتخاب شایسته‌ای بود ولی در ادامه حمایت ضعیفی از سوی مدیریت باشگاه استقلال از نکونام صورت گرفت. بالاخره برای آنکه سرمربی خوب نتیجه بگیرد باید ابزار لازم را در اختیار آن مربی قرار داد اما چنین اتفاقی رخ نداده است. شأن و نام باشگاه استقلال در اندازه‌ای است که باید به شکلی عالی تیم بسته شود تا بتواند مدعی قهرمانی باشد.

تیشه به ریشه استقلال نزنید

وی افزود: استقلال دو فصل پیش قهرمان لیگ برتر شد و باید حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. به نظرم ملاک‌های انتخاب مدیران باشگاه درست رعایت نشده که این باشگاه با مشکلات مختلف مواجه شد و در فصل نقل و انتقالات هم عملکرد مدیریت به شکلی بوده که صدای بیش از ۲۰ میلیون هوادار این تیم را درآورده و عده‌ای از آنها جلوی در باشگاه یا مقابل وزارت ورزش و مجلس تجمع می‌کنند. باشگاه ریشه داری مانند استقلال نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند روز به روز قدرت این باشگاه را افزایش دهند نه اینکه تیشه به ریشه باشگاه بزنند. یک مدیر باید بتواند از واژه‌‌هایی استفاده کند که بعدها عواقبی برای باشگاه نداشته باشند. موضوع جذب علیرضا بیرانوند یکی از اشتباهات مدیریتی باشگاه استقلال بود و تیم را عقب انداخت چون این دروازه‌بان پرسپولیس را رها نمی‌کرد تا استقلالی شود.

استقلال اعتبار فوتبال ایران است

پیشکسوت سرخابی خاطرنشان کرد: استقلال همیشه مدعی قهرمانی بوده و نباید در مورد این تیم از رتبه چهاردهم گفت. بدون شک باید از سرمربی تیم حمایت کرد ولی اینکه گفته شود اگر تیم چهاردهم شود هم از نکونام حمایت می‌کنیم ناخواسته هواداران را عادت به این می‌دهد که به حضور در کورس قهرمانی فکر نکنند. استقلال اعتبار فوتبال ایران بوده و خواهد بود. همواره یکی از ستون‌های سازنده بازیکن برای حضور در تیم ملی بوده و نباید این تیم را با تیم‌هایی مقایسه کرد که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. قبول دارم که مدیران در باشگاه استقلال تحت فشار هستند اما نباید از روی بی‌تجربگی حرف بزنند یا کاری کنند. این موضوع که قرارداد بازیکنان استقلال هم چند برابر شده باورکردنی نیست. یعنی مدیرعامل باشگاه استقلال برای تیمی که قهرمان لیگ برتر شده، حاضر به این شده با بازیکنی که ارزش ۲ میلیارد تومانی دارد قرارداد ۸ میلیاردی ببندد یا بازیکنی که ۶ میلیارد قرارداد داشته قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی بسته است. چنین کاری دیوانگی محض است.

هواداران پرسپولیس از استقلال آرام‌تر هستند

حاتمی در خصوص اینکه چه دیدگاهی در مورد عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات دارد، عنوان کرد: پرسپولیس فصل گذشته در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شد و هوادارانش در مقایسه با استقلالی‌ها آرام‌تر هستند. برتری در دو دربی آخر هم باعث ارامش بیشتر آنها شده و بیشتر بازیکنان خوب و در حقیقت اسکلت‌بندی تیم حفظ شده است. نهایتاً جذب مهاجم می‌تواند دغدغه‌ها را کمتر کند، البته خواسته هواداران موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. از طرفی دیگر بحث اینکه بین استقلال و پرسپولیس کدامیک در نقل و انتقالات موفق‌تر بوده‌اند باعث افزایش درگیری‌ها میان هواداران دو تیم می‌شود. لزومی نیست تا مقایسه‌ای صورت گیرد چون هر دو باشگاه زیر مجموعه وزارت ورزش هستند. افزایش اختلاف میان هواداران به نفع هیچ‌یک از دو تیم نیست. 

sitemap