می نویسم، اما نوشته هایم ترکیبی از جفنگ و چرند هستند


مرتدی که یک لحظه آرامش ندارد؛

سلمان رشدی نویسنده کتاب «آیات شیطانی» از عدم آرامش و چرندیاتش سخن گفت!

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سلمان رشدی نویسنده کتاب اهانت آمیز آیات شیطانی، در نخستین مصاحبه رسمی خود با مجله نیویوریکر پس از زخمی شدن در جریان یک حمله در مراسم سخنرانی در شهر نیویورک ، درباره اوضاع جسمانی‌اش صحبت کرد.

پس از حکله مرد مسلح، مدیر برنامه‌های او اعلام کرد که رشدی دید یک چشم خود را از دست داده و دست چپش به شدت آسیب دیده است. رشدی همچنین از ناحیه گردن، سینه و شکم دچار جراحات جدی شد.

او در این مصاحبه گفت: «همان طور که می‌بینید جراحات جدی درمان شده‌اند. امروز در انگشت شصت و اشاره و در نیمی کف دستم احساس دارم. درمان‌های بسیار زیادی روی دستم انجام شد و به من گفتند که روند بهبودی‌ام امیدوارکننده است.»

در جواب این سوال که می‌تواند تایپ کند یا نه گفت: «نه هنوز، چون هنوز نوک انگشتهایم حس ندارم؛ و برای همین خیلی کند تایپ می‌توانم بکنم.»

بعد از آن حمله، رشدی اعتراف کرد که به دلیل کابوس‌های فراوان قادر نیست به راحتی بخوابد. «همیشه کابوس دارم، نه لزوماً درباره آن حمله، اما همگی ترسناکند. امیدوارم که روزی این کابوس‌ها تمام شوند.»

او همچنین گفت که نوشتن برایش خیلی سخت شده است و وقتی می‌نشیند تا بنویسد می‌بیند که هیچ اتفاقی در ذهنش نمی‌افتد. او گفت: «می نویسم، اما نوشته هایم ترکیبی از جفنگ و چرند هستند، چیز‌هایی که می‌نویسم و روز بعد پاکشان می‌کنم. من هنوز نتوانسته ام از آن جنگل بیرون بیایم.»

او همچنین گفت که تحت نظر یک روانپزشک کارکشته و ماهر است. 

قبل از حمله اوت گذشته، به دلیل فتوای تاریخی آیت الله روح الله خمینی در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) که فرمان قتل او را بعد از انتشار کتاب «آیات شیطانی»، رمانی در توهین به مقدسات اسلام، صادر کرده بود، رشدی سال‌های زیادی را در خفا زندگی می‌کرد.

انتهای پیام/

sitemap