ضرورت حضور دانشجویان و ارائه پایان‌نامه در مراکز تحقیقاتی


وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ضرورت حضور دانشجویان و ارائه پایان‌نامه در مراکز تحقیقاتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از تحقیقات علمی در دنیا توسط دانشجویان انجام می‌شود و حضور دانشجویان با ارائه پایان‌نامه‌های خود در مراکز تحقیقاتی ضرورت دارد و هرساله نشست پژوهشی با دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه‌های کشور در تحقق مرجعیت علمی بسیار حائز اهمیت است. امروزه در برخی از رشته‌های علمی در منطقه مرجعیت علمی داریم.

عین‌اللهی عنوان کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی چند شاخص وجود دارد. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها این است کا دانشگاه محل کسب دانش باشد؛ بنابراین نیازمند جذب اساتید و دانشجویان دانشمند هستیم و باید امکان تحقیق، فرصت مطالعاتی و کار برای آن‌ها فراهم شود تا در اقدامات علمی در مراکز و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی فعالیت و ایده آن‌ها به محصول تبدیل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای تبدیل ایده به محصول نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری داریم، ادامه داد: در حال حاضر با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان روبرو هستیم و ۴۰ درصد از تجهیزات پیشرفته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از دانش‌بنیان‌ها دریافت می‌کنیم و به‌ جد از نمونه‌های خارجی بهتر هستند.

عین‌اللهی اضافه کرد: بسیاری از تحقیقات علمی در دنیا توسط دانشجویان انجام می‌شود و حضور دانشجویان با ارائه پایان‌نامه‌ها در مراکز تحقیقاتی ضرورت دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ارتباط دانشجویان، اظهار کرد: ارتباط دانشجویان و اساتید با دانشگاه‌های دنیا اهمیت زیادی دارد، زیرا نخبگان و علم وابسته به هیچ کشوری نیست و با این ارتباط به کشف علم سرعت می‌دهیم.

عین‌اللهی ادامه داد: دسترسی به منابع بسیار حائز اهمیت است. دانشجویان و اساتید هر کتاب و مجله‌ای را باید به‌دست آوردند. کتاب‌خانه‌های مجهز در دانشگاه‌ها بسیار به تحقیق کمک می‌کند تا محقق پژوهشی خود را انجام دهد؛ بنابراین باید برای پژوهش هزینه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: مردمر برخی از کشورها برای درمان خود تمایل دارند به کشور ایران بیایند.

عین‌اللهی با اشاره به همکاری مشترک حوزه سلامت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: همکاری در بین‌رشته‌ای‌ها مانند حوزه مهندسی، فنی، برق، الکترونیک و معماری با این وزارتخانه مطرح است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را به دست آورده است، ادامه داد: تولید ۶ واکسن‌ کرونا تنها در ایران انجام شد که هیچ کشوری به آن نرسید و آمار مرگ و میر آن نسبت به کشورهای دیگر بسیار کم است.

sitemap