رهبری کنگره توافق دو حزبی را برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت قطع می کند



رهبران کنگره روز چهارشنبه از یک طرح دو حزبی برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت در نیمه شب شنبه رونمایی کردند.

بر اساس این قرارداد، قانونگذاران برای تمدید مهلت تامین مالی مناسب دولت تا 8 مارس برای شش لایحه از 12 لایحه هزینه های ضروری و 22 مارس برای شش لایحه دیگر تلاش خواهند کرد تا قطعنامه ای را تصویب کنند.

هر چهار رهبر کنگره و چهار تخصیص دهنده ارشد در شامگاه چهارشنبه در بیانیه ای مشترک گفتند: “ما موافقیم که کنگره باید به شیوه ای دو حزبی برای تامین مالی دولت ما کار کند.”

پیش از این، کنگره مهلتی تا اول مارس برای انجام اولین دسته از صورت‌حساب‌ها و 8 مارس برای تکمیل بقیه هزینه‌ها داشت.

این هشت رهبر همچنین نشان دادند که مذاکره‌کنندگان بدون ارائه جزئیات، به نوعی درمورد خطوط اولیه آن شش لایحه تخصیصی دست یافتند.

هر سال مالی جدید، که از اکتبر آغاز می‌شود، کنگره وظیفه تامین مالی دولت را بر عهده دارد که این کار را از طریق 12 لایحه تخصیصی انجام می‌دهد که معمولاً به نوعی در کنار هم قرار می‌گیرند.

رئیس‌جمهور جانسون مشتاق اجتناب از تعطیلی دولت بوده است. AP

بیش از پنج ماه از آن زمان می گذرد و کنگره هنوز به طور رسمی به این تعهدات خود در میان آشفتگی عمیق در اتاق پایین عمل نکرده است.

در اوایل ماه گذشته، رهبران کنگره توافقنامه‌ای را در مورد ارقام اصلی امضا کردند که مدت‌ها نقطه گیر بود. این ارقام شامل 886.3 میلیارد دلار برای دفاع و 772.7 میلیارد دلار در برنامه های غیردفاعی مختلف، از جمله یک معامله جانبی 69 دلاری است.

اما کنگره برای رسیدن به ضرب‌الاجل دو مرحله‌ای تلاش کرده است تا حدی به دلیل مشاجره بر سر سیاست‌گذاران که به صورت‌حساب‌های تخصیصی و همچنین برخی غرغرهای لجستیکی مرتبط می‌شوند.

چهار رهبر کنگره و چهار تخصیص‌دهنده ارشد گفتند که برای دادن زمان کافی برای اجرای اصولی این توافق، از جمله تهیه پیش‌نویس، آماده‌سازی زبان گزارش، امتیازدهی و سایر موارد فنی، به یک اصلاحیه هزینه‌های طولانی‌تر نیاز است.

چاک شومر، سناتور نیویورک، نسبت به موقعیتی که مایک جانسون، رئیس مجلس شورای اسلامی در آن قرار دارد، ابراز همدردی کرده است. گتی ایماژ
میچ مک کانل در ماه نوامبر اعلام کرد که از سمت رهبر جمهوریخواهان سنا کناره گیری می کند. رویترز

شش لایحه اول تخصیصی که تا 8 مارس موعد مقرر می شود عبارتند از: «کشاورزی-FDA، تجارت-عدالت و علم، توسعه انرژی و آب، کشور، ساخت و ساز نظامی-VA، و حمل و نقل-HUD».

بخش بعدی لوایح که قرار است در 22 مارس ارائه شود، «دفاع، خدمات مالی و دولت عمومی، امنیت داخلی، کار-HHS، شعبه قانونگذاری، و عملیات ایالتی و خارجی» است.

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه با چهار رهبر کنگره دیدار کرد تا در مورد کمبود هزینه ها بحث کند و بر لزوم اجتناب از تعطیلی و جلوگیری از کمک به اوکراین جنگ زده تاکید کند.

اگر کنگره نتواند اصلاحیه هزینه‌ها را تصویب کند، می‌تواند بایدن را به اولین رئیس‌جمهوری تبدیل کند که در جریان تعطیلی جزئی دولت، در جلسه مشترک کنگره سخنرانی می‌کند.

قرار است بایدن در 7 مارس سخنرانی کند.

حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، اعدادی را که ماه گذشته میانجیگری شده بود، تشویق کرد. AP

شاید مهلت واقعی قانونگذاران تا 30 آوریل برای تامین بودجه مناسب دولت باشد.

در طول نبرد سقف بدهی در سال گذشته، کنگره قانون مسئولیت مالی را تصویب کرد، که شامل مقرراتی برای کاهش خودکار برنامه‌های غیردفاعی تقریباً 5 درصد و ارتش تا حدود 1 درصد در صورت روشن نگه داشتن چراغ‌های دولت از طریق CR در این مهلت بود.

برخی از محافظه کاران در مورد استفاده از این کاهش های خودکار برای جلوگیری از عقب نشینی عمیق تر در مخارج دولت فکر کرده اند.

بودجه دولت برای ماه‌ها در کانون درگیری‌های داخلی میان جمهوری‌خواهان مجلس بوده است.

در آغاز سال مالی 2024، گروهی متشکل از هشت جمهوری‌خواه به رهبری مت گاتز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا (رئیس کالیفرنیا) به یک بلوک قوی از دموکرات‌ها پیوستند تا کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا (رئیس کالیفرنیا) را پس از مطرح کردن یک حزب برکنار کنند. CR برای جلوگیری از خاموش شدن.

این راه را برای عروج بلندگوی مایک جانسون (R-La.) هموار کرد، که به ویژه شاهد اجرای چندین CR زیر نظر خود بوده است.



منبع

sitemap