ربات شستشوی اتوماتیک «ایران‌ساخت» به ۴ کشور صادر شد


توسط یک شرکت دانش بنیان؛

ربات شستشوی اتوماتیک ساخته شده در یک شرکت دانش بنیان به ترکمنستان، عراق، امارات و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

سجاد دستی مقدس، عضو هیئت‌ مدیره یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه موفق به ساخت ربات شستشوی اتوماتیک شدیم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: فرآیند تولید سیستم رباتیک شستشو از سال ۱۳۸۹ با ورود به پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی آغاز شده است و یک‌سال و نیم فرآیند تحقیق و توسعه آن زمان برد.

دستی مقدس با بیان اینکه به‌طور کلی محصولاتی را که در صنعت شستشو کاربرد دارد، در این شرکت دانش‌بنیان به تولید رسانده‌ایم، تصریح کرد: دستگاه شستشو خطوط تولید مواد غذایی، کارواش اتوماتیک، سیستم نماشور رباتیک و قالیشویی اتوماتیک از جمله محصولات برجسته این شرکت به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به عملکرد ربات شستشو خودرو، عنوان کرد: ربات شستشو اتوماتیک خودرو با استفاده از سنسور‌های تعبیه‌شده ماشین را یک‌دور کامل اسکن و داده‌ها را در سیستم عامل تحلیل می‌کند. مراحل شستشو پس از تحلیل داده‌ها  و شناسایی ابعاد خودرو آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم رباتیک شستشو در اقصی‌نقاط کشور به فروش رسانده شده است، گفت: این ربات‌های شستشو تقریباً در ۷۰ نقطه از کشور مانند نقطه صفر مرزی ترکمنستان یعنی سرخس تا مرز بازرگان، چابهار، اهواز و… به مشتریان عرضه شده است.

به گفته دستی مقدس، تمام پله‌های فرآیند رشد را طی کردیم و به مرحله صادرات رسیدیم؛ بنابراین ربات شستشو اتوماتیک در حوزه صادراتی به ترکمنستان، عراق، امارات و جمهوری آذربایجان با سطح فناوری ۹ ارسال شده است.

 

ربات شستشوی اتوماتیک «ایران‌ساخت» به ۴ کشور صادر شد

 

عضو هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فناوری به‌کاربرده‌شده در ربات شستشوی اتوماتیک، عنوان کرد: در ساخت این ربات از تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی، پنوماتیکی و هیدرولیکی استفاده می‌کنیم. تولید و تقاضا این محصول محدود است و به صورت سفارشی آن را تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمونه‌های داخلی ربات شستشوی رباتیک به‌شیوه سنتی و مکانیکی عمل می‌کند، اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی، شستشویی بدون عیب و نقص با کم‌ترین آسیب به جسم را انجام می دهد.

دستی مقدس اضافه کرد: جلوگیری از ارزبری یکی از مهم‌ترین مزایای بومی‌سازی ربات شستشو اتوماتیک به حساب می‌آید، زیرا در گذشته از کشور آلمان وارد کشور می‌شد. بومی‌سازی این محصول با جلوگیری از واردات صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشور دارد.

عضو هیئت‌علمی یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مشتریان بالقوه، تصریح کرد: مجتمع‌های مسکونی، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، کارخانجات مواد صنایع غذایی، ساختمان‌های بلندمرتبه و فرودگاه دبی از مشتریان بالقوه این ربات هستند.

sitemap