راهنمای مرد تنبل برای رژیم کتوژنیک تبادل نظر دکتر روشن ضمیر

چای سبز در رژیم کتوژنیک 1. رژیم کتوژنیک استاندارد : همانطور که گفت رایجترین نوع این رژیم است با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند که این چربی اضافی رابطه نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و متابولیک دارد. آیا استفاده از بادمجان در یک رژیم لاغری مانند کتوژنیک مفید است یا خیر؟ امگا 3 به کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به آن در افراد چاق و یا دچار اضافه وزن کمک میکند. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که این رژیم میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم؟

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

رژیم کتوژنیک زهرا شیری یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. اگر شما یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات را انتخاب کنید، تا زمانی که میزان کربوهیدرات خود را بسیار کم نگه داشته و به پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات پایبند هستید، لازم نیست کالری مصرفی خود را محاسبه و کنترل کنید. همچنین طرز تهیه سالاد سبزیجات و پنیر بز بسیار ساده است. با نوشیدن مقدار زیاد آب و خوابیدن زیاد میتوان اثرات آنفولانزای کتو را به حداقل رساند، همچنین مصرف چای سبز و قهوه ارگانیک در این مدت نیز توصیه میشود. به دلیل این که از طریق رژیم کتوژنیک به مصرف کربوهیدرات ها در بدن افراد به حداقل رسیده می شود، در نهایت مصرف قند و شکر کاهش می یابد و نمی تواند در برطرفشدن آکنه و جوش مؤثر واقع شود.

در واقع اگر شما مدتی رژیم را کنار بگذارید و یا ورزش نکنید و کالریهایی که مصرف میکنید را نسوزانید، وزن شما دوباره به حالت قبل برمیگردد. در واقع با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن میآموزد که به جای قند برای سوخت، چربی بسوزاند. اگر رژیم بیش از 4 روز ادامه پیدا کند، سطح انسولین موجود در خون کاهش یافته و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت اصلی خود میکند. با دیدن نتایج علاقهمند خواهید شد رژیم خود را ادامه دهید. کتوز اولین بار توسط محقق تغذیه دکتر رولین ترنر وودیات (Rollin Woodyatt) در سال 1921 کشف شد که نقش گرسنگی و محدودیت کربوهیدرات را بر متابولیسم بیماران دیابتی بررسی می کرد. رژیم کتوژنیک در دستکم ۱۴ مدل حیوانی از دستهٔ جوندگان که مبتلا به تشنج بودهاند، مطالعه و بررسی شدهاست. نقش مثبت و تاثیرگذار این رژیم در بهبود بیماریهای عصبی یا بیماریهای مرتبط با انسولین توسط پژوهشهای بسیاری بررسی شده است.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. این یک هشدار نیست و دلیل آن به خاطر تراوشات اضافی فاز کتوسیس است. برای افرادی که نمیتوانند به فاز کتوسیس وارد شوند توصیه میکنیم که فستینگ انجام دهند. برای اینکه در فاز کتوسیس بمانیم می توانید بهترین آجیل های کم کربوهیدرات و دانه ها که در ادامه آمده اند را مصرف کنید. بعد از 2 تا 3 ماه اول، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید – فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی برگردید. حالا با هم ببینیم که بهترین مواد غذایی برای رژیم کتو چیست. علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. نویسنده چندین بیماری دیگر را ذکر میکند که معتقد بود در اثر مصرف ساکاروز ایجاد میشود یا آن را تشدید میکند: سوء هاضمه (سوء هاضمه)، پوسیدگی دندان، درماتیت سبورئیک، تغییر در ضریب انکسار چشم، و اشکال مختلف سرطان.

رژیم کتوژنیک صبحانه

این رژیم غذایی با هدف تغییر سبک زندگی طراحی شده و رفتارهای ناسالم تغذیهای را با رفتارهای سالم جایگزین میکند. غذا نمی­خورند. این رژیم پیشنهاد می کند که افراد برای شروع کاهش وزن یا غلبه بر ثبات وزن، برای چند روز رژیم غذایی مبتنی بر تخم مرغ را رعایت کنند. برای اینکه بدانیم رژیم کتوژنیک خطرناک است یا خیر، ابتدا باید با طرز کار این رژیم غذایی آشنا شوید. حتی این طرفداران رژیم قلیایی می گویند وقت خوب جویدن گذاشتن باعث می شود این مواد غذایی با فیبر بالا سریع تر از معده خارج شوند و حتی باعث کوچک شدن معده نیز می شود.

باشید که آیا دستور العمل واقعاً خوب است یا خیر. به بدن ما اجازه میدهد که کمبود طولانی مدت آنها کتوز را به حرکت درآورد، که چیزی بیش از یک فرآیند طبیعی یا سوزاندن ذخایر چربی محیطی ذخیره شده قبلی به دلیل قحطیهای احتمالی نیست. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد. ما برای شما یک رژیم لاغری کتوژنتیک ۱۰۰ درصد شخصی سازی شده برای شما تنظیم می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیرید. ما می دانیم که رژیم کتوژنیک بر عضله سازی و حجم دهی در ورزش های استقامتی مثل بدنسازی چندان تاثیر مثبتی ندارد و معمولا برنامه غذایی مناسب بدن سازی متفاوت است. مردم معمولا فراموش می کنند که این سطح قند خون نیست که برای کاهش وزن مهم است، بلکه تاثیر آن بر انسولین، هورمون های ذخیره سازی ما است.

رژیم کتوژنیک در شیردهی دکتر روشن ضمیر

قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. تفاوت در این شاخص بین AD و DLB میتواند به این دلیل باشد که تشخیص DLB دشوارتر بوده و ممکن است بعد از گذشت زمان زیادی از بیماری، تشخیص داده شود. دکتر طاهری میگوید: اگر مقدار زیادی مایعات بنوشید و میزان مصرف کربوهیدرات خود را بالا ببرید، آنفولانزای کتویی از بین میرود. مقدار کربوهیدرات ممکن است بین ۳ تا ۱۵ درصد باشد. همچنین تحقیقاتی که بر روی این موضوع انجام گرفته است، حاکی از آن است که رژیم کتو باعث کاهش حساسیت به انسولین تا حدود ۷۵ درصد می گردد. یک چهارم کودکان مبتلا به صرع تا دو هفته پس از استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک، نشانههای بهبودی را از خود نشان میدهند؛ با این حال کارشناسان تاکید میکنند که بهتر است این رژیم ابتدا حدود سه ماه به صورت آزمایشی به کار گرفته شود. Th᠎is  post w​as done  by GSA  Content G᠎enerat or DEMO᠎!

رژیم کتوژنیک گیاهی

چرا نمونه برنامه غذایی برای یک هفته! چندین روش مختلف برای برنامه رژیم فستینگ وجود دارد، اما همه آنها بر اساس انتخاب دوره­های زمانی منظم برای غذا خوردن و سپس اجتناب از غذا هستند. بارزترین تظاهرات مالیات بر «نوشیدنیهای شیرین شده با شکر» بودهاست. درمان قطعی و مشخصی برای این بیماری وجود نداشته اما می تواند با رعایت نکاتی، تاثیرات و روند پیشروی آن را کاهش داد. در بیماري که سالها تحت درمان رژیم کتوژنیک بوده میتوان رژیم را به صورت ناگهانی و یا به تدریج قطع نمود. اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟ پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا انتخابهای شما را راهنمایی کند؛ بنابراین گرفتن رژیم به افرادی که انسولین یا هرگونه داروی دیابتی و داروی فشار خون مصرف میکنند، توصیه نمیشود.

برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینه های مناسب کتو را برای راهی سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می کنند. حالا که می دانید چطور چربی های اضافی پا را سریع از بین ببرید از همین امروز شروع کنید و تمریناتی که در این مطلب گفته شد را پیاده کنید. وقتی اشتیاق و علاقه شما برای صرف نوعی غذا به اوج میرسد، اگر کمی در برابر آن مقاومت کنید، طبق معمولً از میزان هوش و اشتیاق شما کاسته خواهد شد. منجر به افزایش زیادی در مصرف نشاسته شد که بشریت به خوبی با آن سازگار شد. در این رژیم مصرف حبوبات، نان، پاستا، غلات صبحانه، سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی، محصولات لبنی و شیرینیها ممنوع است. هنگامی که در بیرون از خانه غذا میخورید ، یک غذای مبتنی بر گوشت ، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید و به جای کربوهیدرات یا نشاسته ، سبزیجات یا سالاد سفارش دهید.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده

استفاده از مکملی مانند روغن امسیتی یا کتونها مفید هستند. بدن و مغز از این کتونها به عنوان منبع انرژی استفاده میکنند. چربیها در کبد تبدیل به «کتون» میشوند و مغز انرژی خود را از مصرف کتونها تامین میکند. کتوز حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به عنوان منبع اصلی تامین انرژی خود استفاده می کند. انسولین علاوه بر افزایش و کاهش وزن، وضعیت متابولیک کتوز را نیز تنظیم می کند .بر این اساس، زمانی که سطح انسولین بالا باشد، چربی ذخیره شده نمی تواند تجزیه شود و برای انرژی سوزانده شود. شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید. قبل از شروع این سبک جدید حتماً باید در مورد نکاتی که در ادامه مطلب به آنها میپردازم، آگاه باشید.

ناگهان سبک جدید را رها کرده و به عادات سابق بازمیگردند. در فصل ۱۲ از نسخه جدید (آیا میتوانید آن را ثابت کنید؟) او در مورد چندین آزمایش با افراد انسانی نوشت که در آنها مصرف چربی با کاهش چربی حیوانی دستکاری شده بود. مطالعهی دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع دوم نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکردند بهطور متوسط در طی یک دورهی ۲ ساله، چیزی حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردند. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست. شما حمایت و انگیزه به دست خواهید آورد و یاد خواهید گرفت که چقدر باید بخورید، یک وعده غذایی متعادل چگونه به نظر می رسد و چگونه از این دانش برای دستیابی به حفظ وزن استفاده کنید.

این رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل رسانده و بیشتر باید از چربیهای مفید استفاده کنید. همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است. همچنین تخم مرغ طبخ آسانی هم دارد. در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد. به همین دلیل رژیم غذایی دش بر مصرف سبزیجات و میوه ها تاکید دارد. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

از سبزیجات محبوب رژیم کتو میتوان به کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی، سبزیجات سبز رنگ ،مارچوبه، خیار و کدو اشاره کرد. شام: مرغ با سُس پستو، پنیر خامهای و سبزیجات. شام: استیک به همراه تخم مرغ و سالاد دورچین. این سالاد علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، از چربی مناسبی برخوردار و خواص دیگری را هم در خود جای داده است. البته استفاده از سالاد تن ماهی به عنوان وعده اصلی هم ممکن است. رژیم غذایی مدیترانهای برمصرف غلات کامل، میوهها و سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها، روغن زیتون، و مقداری گوشت و ماهی بدون چربی تاکید دارد. پروتئین، ویتامین و چربیهای امگا ۳ از پایههای اصلی تن ماهی هستند. ویتامین D نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه باعث جذب منیزیم نیز می شود.

رژیم کتوژنیک شیردهی

تنها در این صورت است که از عوارض کاهش شدید قند خون به نام هیپوگلیسمی، در امان خواهید ماند. انسولین هورمونی است که به جذب گلوکز خون کمک می کند. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری این رژیم نقشی کلیدی دارند. در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود. بعد از داشتن یک هفته رژیم کتو، بدن به راحتی از چربی ذخیره شده استفاده کرده و آنها را میسوزاند. برای داشتن خواب راحت کلسیم بخورید تا این مشکل شما رفع شود. معمولاً بعد از اینکه احساس خارش با از بین رفتن حس عمقی رفع شد، احساس بیحسی بروز میکند. به همین دلیل، مصرف آنها به دلیل افزایش اشتها منجر به کاهش کالری و از بین رفتن میل شدید به مصرف شیرینی نمی شود. اشتهای کاذب به این معنا می باشد که فرد گرسنه نیست اما تمایل به میل غذا دارد.

همچنین نسبت به سایر رژیمها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربیهای ذخیرهای در طی فرایند چربی سوزی، از بین میروند. انجام این فعالیت های ورزشی در کنار هم به کاهش مقاومت به انسولین کمک کرده و علاوه بر از بین بردن چاقی شکمی به چربی سوزی در نواحی دیگر نیز کمک می کند. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. برای مثال، بدون استروژن متابولیسم بدن کاهش مییابد و بدن شروع به توزیع دوباره چربی میکند. هر چه بیشتر چربی مصرف کنید، استروژن بیشتری در بدن خود خواهید داشت. ۳ سال پیش میوه های چاق کننده را بشناسید:بسیاری از افراد با وجود اینکه رژیم لاغری می گیرند ولی اطلاعی در مورد اینکه چه میوه ای بخورند تا نتیجه ی بهتری بگیرند، ندارند.

در نتیجه عملکرد این هورمون ها، شما کالری کمتری طی ۲۴ ساعت پس از مصرف تخم مرغ، دریافت خواهید کرد. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. برای آماده کردن این شام کتوژنیک بی نظیر، فر رو تا دمای حدود 400 درجه فارنهایت گرم کنید. ثابت شده باشد که برای استفاده در دوزهای معقول بی خطر است. هنگام استفاده از رژیم کتوژنیک که در خود چربیهای اشباع شده زیادی دارد، شما ناخودآگاه میزان کلسترول مضر خون را بالا میبرید و در نتیجه درمعرض خطر بیماری قلبی قرار میگیرید.

 Art᠎icle has  be en creat᠎ed by G​SA Con᠎tent Gener​at᠎or D​emov​ersion .

همچنین باعث جریان بهتر خون در قلب میشود.

دکتر طاهری میگوید: هر چه بیشتر چربی مصرف کنید، سلولهای شما استروژن بیشتری تولید میکنند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان بالا میرود. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳ توسط مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است افراد گروه رژیم کیتو در مقایسه با افراد گروه رژیم کم چرب کاهش وزن بهتر و خطر بیماری قلبی کمتری داشتند. همچنین باعث جریان بهتر خون در قلب میشود. جو هو گفت: پیام شماره ۱ برای من این است که محدودیت شدید برخی از کربوهیدراتهای سالم برای بهبود کنترل قند خون و سلامت متابولیک قلب ضروری نیست. مشخص شده است که رعایت این رژیم به کاهش وزن کمک میکند و مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارد. این رژیم غذایی سلامت محور همچنین میتواند باعث بهبود عملکرد هورمونهای انسولین و بهبود حساسیت نسبت به انسولین در بیماران دیابتی نیز بشود. درحالیکه کسانی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر داشتند، توانستند تنها ۶٫۹ کیلوگرم وزن کم کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شش نمونه های خیره کننده از کتوژنیک چیست زیبا وب سایت خود باشید.

sitemap