تحقق ۶۵ درصدی درآمد‌های غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اصفهان


مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد خبر داد؛

محسن امینی از تحقق ۹۸ درصدی درآمد‌های شهریه‌ای و ۶۵ درصد درآمد‌های غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن امینی مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی در نشست رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد استان اصفهان اظهار کرد: در این استان در هفت ماه سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ درآمد‌های خالص شهریه‌ای نزدیک به ۹۸ درصد محقق و درآمد‌های غیرشهریه‌ای در سطح بالایی قرار دارد. بیش از ۶۵ درصد درآمد‌های غیرشهریه‌ای محقق شده که شامل خدمات دانشجویی، خدمات عمومی اجتماعی، خدمات پزشکی و پیراپزشکی، خدمات فناوری و اطلاعات، کشاورزی و دامپروری، آموزش‌های کوتاه‌مدت، شرکت‌ها، مالی و دارایی، طرح‌های برون دانشگاهی و اعتبارات مردمی است.

وی با ارائه گزارشی کلی از وضعیت بودجه هفت ماه سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ استان اصفهان بیان کرد: با توجه به تحقق درصد بالایی از درآمد‌های غیرشهریه‌ای، بیشترین سهم درآمدی در واحد مرکز استان متمرکز شده و توازن دهی درآمد‌های غیرشهریه‌ای در همه واحد‌های دانشگاهی بر اساس ظرفیت موجود در واحد‌ها و شهر اصفهان مورد انتظار است.

مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت عملکرد هفت ماه واحد‌های دانشگاهی استان اصفهان عنوان کرد: در راستای اجرای تبصره ۱۷ ماده دو سیاست‌ها و احکام بودجه‌ای این استان به‌عنوان استان پیش‌رو اقدام به تشکیل کارگروهی متشکل از حوزه‌های ریاست، معاونت توسعه مدیریت و منابع، سازمان سما، ریاست استان و رئیس واحد کند که با مجوز سازمان برای خکخ ساختمان‌های ملکی مازاد بر نیاز واحد که در اختیار مدارس در قالب اجاره قرار می‌گیرد، ارزش‌گذاری استفاده از مکان انجام و در تفاهم‌نامه‌ای در قالب اجاره در اختیار مدارس سما قرار گرفته و منابع ناشی از آن در حساب واحد منظور شود.

امینی مطرح کرد: برای کنترل و ساماندهی هزینه‌های پشتیبانی ازجمله تجهیزات اساسی و تأسیساتی استان، یک تیم ارزیابی استان در راستای کنترل تجهیزات و تأسیسات موجود در واحد‌ها و مراکز تابعه استان به واحد‌ها اعزام و برای به‌روزرسانی تجهیزات به‌صورت متمرکز در استان، اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به مراحل ثبت اقدامات سند تحول و تعالی دانشگاه روی سامانه ساجد تشریح کرد: استان اصفهان درباره اقدامات واحد و ستاد استانی ثبت‌شده منطبق بر سند تحول و تعالی روی سامانه با در نظر گرفتن شرایط استان به‌خوبی عمل کرده و لازم است اقدامات ثبت‌شده واحد‌ها و مراکز با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود مورد بررسی مجدد قرار گیرد و روند ثبت اقدامات ثبت‌شده روی سامانه تا مرحله ورود سند به شورای نظارت ادامه یابد.

این مسئول ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و پژوهشی در واحد‌ها و مراکز تابعه استان علاوه بر وجود مشکلات مالی و عدم نقدینگی مطابق با سیاست‌ها و ضرورت حوزه متولی دانشگاه مورد انتظار است.

sitemap