آنچه درباره رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن نمی دانید

رژیم کتوژنیک سالم اگر قند یا کربوهیدراتهای تصفیه شده میخورید، کربوهیدراتهای مصرفیتان میتوانند به سرعت اضافه شوند بنابراین بهتر است آنها را محدود کرده با به طور کلی از آنها اجتناب کنید. مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن MCT، سس مایونز کتویی نیز چربیهای سالمی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به استفاده از آنها میباشید. این میوههای کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هستند و ثابت شده که باعث کاهش التهاب و جلوگیری از بروز بیماری میشوند. به صورت کلی میتوان گفت که این رژیم غذایی کتوژنیک میتواند از بروز آلزایمر در سالمندان جلوگیری کند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات متوقف شده و وارد حالت کتوز میشوید، کبد گلوتاتیون بیشتری تولید میکند که یک آنتیاکسیدان بسیار قوی است و به مبارزه با رادیکالهای آزاد، محافظت از ذخایر کلاژن و الاستین پوست، کاهش رنگدانهها و لکههای پیری و حتی جلوگیری از پسوریازیس کمک میکند.

شما میتوانید با مصرف مایعات زیاد و الکترولیت کافی به مقابله با برخی از این علائم کمک کنید. لازم به ذکر است که هرچه شما کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتیجه بهتری میگیرید. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت ۲۴ هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود. اتفاقا همین مورد هم باعث شد در جهان محبوبیتش رو از دست بده. در این بررسی به طور کامل در مورد رژیم لاغری کتوژنیک صحبت میکنیم. در بررسی کارشناسان در خصوص میزان قابل اعتماد بودن این رژیم در بین افراد مختلف، میزان مقبولیت این رژیم گاهی با تردید هایی روبرو بوده است.

علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت. به علاوه با خوردن سرکه سیب آدم میتواند به نحو بهتری با میکروبهای مختلف مبارزه کند و به آنها مبارزه کند. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد.

همچنین مشکلات دیگری مانند تیروئید، یبوست و یا بیماریهای التهابی ممکن است باعث توقف کاهش وزن شود. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. رژیم کتو با کاهش چربی اضافی بدن حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد و باعث کنترل دیابت نوع 2 میشود. این چربی باعث افزایش کلسترول بد (LDL) بدن میشود. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. تا چندین سال، عقیده بر این بود که کره و خامه باعث بیماری قلبی یا وخیمتر شدن این بیماری میشوند و دلیل آن را چربیهای اشباع زیاد آنها میدانستند.

همچنین در بسیاری از مطالعات مشخص شده که روغن زیتون در کاهش فاکتورهای خطر بیماری قلبی مؤثر است. رژیم کتوژنیک ضمناً آووکادو در بهبود وضعیت نشانگرهای سلامت قلب نیز مؤثر است. در این رژیم با مصرف چربیهای سالم و کاهش مصرف قند، التهاب و استرس، اکسیداتیو کاهش مییابد و ظاهر پوست را هم بهبود میبخشد. اولین چیزی که توصیه می شود پایش درشت مغذی ها است که اطمینان حاصل کنید مسیر خوبی را پشت سر گذاشتید و همچنین به اندازه کافی آب می نوشید و الکترولیت های مورد نیاز بدنتان را تأمین می کنید ، و در نهایت میزان مصرف لبنیات را کاهش می دهید. همانطور که در بالا اشاره کردیم در این رژیم مصرف کربوهیدراتها باید محدود شوند.

البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع ۲ است. در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه شما می توانند در رژیم غذایی شما قرار بگیرند. ناگفته نماند که این رژیم بهعنوان یک درمان جدید برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کندکردن رشد تومورها کمک کند. تمام این رژیمها در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. بااینحال رژیم کتو پس از گذشت مدت زمانی میتواند به عنوان یک انتخاب مؤثر قلمداد شود. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد.

این رژیم غذایی شما را قادر می سازد غذاهای ناسالم را با گزینه های جایگزین کنید. شرایطی مانند دیابت، مشکلات مربوط به قلب، مشکلات گوارشی و غیره را می توان با این رژیم غذایی خاص کنترل کرد. در حالی که برخی از افراد میتوانند تغییرات مربوط به رژیم غذایی را راحتتر بپذیرند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که بدن آنها برای سازگاری با تغییرات ناگهانی به زمان بیشتری نیاز دارند. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است.

همچنین، با اضافه کردن نان سبوسدار به رژیم، میزان مصرف فیبر و مواد مغذی حیاتی دیگر نیز افزایش می یابد. همانطور که بارها اشاره کردیم مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات مهمترین اصل در یک رژیم کتوژنیک است. پنیر یک ماده غذایی مغذی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد. همانطور که توضیح دادیم بازسازی و حفظ عضلات علاوه بر پروتئین به کربوهیدرات هم احتیاج دارد تا گلیکوژن مصرف شده عضلات دوباره بازسازی شود. البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. پیروی از رژیم کتوژنیک میتواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. Data was created with the ​he lp of G​SA C on tent G᠎en er ator Dem over​sion!

از سویی دیگر، به دلیل شرایط روزه، به ویژه در بهار و تابستان که روزها طولانی تر هستند، کم تحرکی نیز پارامتر مهمی خواهد بود که در این راستا باید بدان توجه بشه. در روز هایی که رژیم کتوژنیک، توسط یک فرد ورزشکار رعایت می شود، باید حدود ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات، جذب بدن او گردد. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): رژیم کتوژنیک استاندارد یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و پرچرب است. روغن نارگیل حاوی چربیهایی به نامتری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند.

در کبد این اسیدها بلافاصله به کتون و انرژی تبدیل میشوند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولکولی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تأمین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. سپس این کتونها به عنوان منبع سوخت در بدن بخصوص برای مغز عمل میکنند. این نوع رژیم برای افرادی که دچار بیماری پانکراس، بیماری کبد، مشکلات تیروئیدی، اختلالات خوردن یا سابقه اختلال خوردن و بیماری کیسه صفرا یا کسانی که کیسه صفرا را با جراحی از بدن خود خارج کرده اند محدودیت دارد. This has be en created by GSA Content  Ge nerator DE​MO​.

بیماری پارکینسون: یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز کمک کرده است. این رژیم اغلب به ورزشکاران جهت جایگزینی کربوهیدرات از دست رفته طی ورزش و تکمیل ذخایر گلیکوژن کمک می کند. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه میشود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. 3. رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد در بررسی سیزده مقاله مطالعاتی مشخص شد که رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم کربوهیدرات است. اما از طرفی تفاوت هایی هم با هم دارن که در این مقاله قراره این موارد رو با هم بررسی کنیم. اما این رژیم گزینهی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضلهسازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمیباشد. همچنین هنگام انتقال از یک رژیم غذایی استاندارد به رژیم کتو و بالعکس، راهنمایی حرفهای حیاتی است. همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند.

افراد مبتلا به دیابتهای نوع ۱ یا نوع ۲، جزء این گروه هستند. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. یکی از مهمترین مواردی که به آن اشاره میشود، در مورد دیابت است و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند. صرع یک بیماری است که مغز فرد را درگیر میکند و باعث بروز حملات عصبی و تشنج در بیمار میشود. ♦ آیا رژیم کتو باعث ریزش مو میشه؟ لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود.

اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تأمین میشود. این امر موجب میشود سلولهای سرطانی گرسنه بمانند از این رو احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل میرسد. لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تأثیر منفی بگذارد. برخی مطالعات نشان دادهاند که مصرف به اندازه لبنیات پرچرب، حتی میتواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته هم کمک کند. این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. این امر موجب کاهش وزن در فرد میشود. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از فواید رژیم کتوژنیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

sitemap