آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن را پیگیری می‌کنیم


سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر امیر عبداللهیان به ژاپن گفت: موضوع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن در دستور کار آقای امیرعبداللهیان قرار دارد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی امروز دوشنبه در نشست خبری تاکید کرد: موضوع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن در دستور کار آقای امیرعبداللهیان قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ایران در چارچوب نگاه دولت به گسترش روابط با کشورهای آسیایی و به دعوت رسمی وزیر امور خارجه ژاپن به این کشور سفر کردند، اضافه کرد: آقای امیر عبداللهیان شب گذشته وارد ژاپن شدند و و دیدرا با وزیر خارجه در اولین ساعات کاری امروز به وقت محلی انجام شد و دیدار با نخست وزیر انجام می شود، موضوعات مختلفی با ژاپن مد نظر داریم در چارچوب نگاه دولت به گسترش روابط با کشور های آسیایی در اولویت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: مطالبات ایران از ژاپن در دستور کار وزیر خارجه است و دولت با جدیت به دنبال پیگیری مطالبات از کشورهای مختلف است و در دیدار رئیس جمهور کشورمان  با نخست وزیر ژاپن هم مطرح شده و در دیدار های مقامات مختلف هم مورد توجه بوده و ژاپن هم اعلام کرده به دنبال تادیه دیون خود است

کنعانی گفت: ما خوشبختانه در سطوح مختلف آمد و رفت‌های دیپلماتیک با فدراسیون روسیه بر قرار است و موضوعات مختلفی برای گفت‌‌وگو و تبادل نظر داریم و امروز معاون وزیر خارجه روسیه به تهران سفر می‌کند.

وی افزود: فردا نشست مهمی در وزارت خارجه داریم و کنفرانس برای بررسی ظرفیت‌های کشورهای بریکس و بریکس پلاس تحت عنوان «کنفرانس ایران و بریکس، چشم اندازهای برای شراکت و همکاری» در وزارت خارجه برگزار می‌شود و سفرا و شخصیت های ارشد و دیپلمات‌ها و سفرای این کشورها در تهران برگزار می‌شود.

تکمیل می شود…

 

sitemap