9 آبمیوه سالمی که باید در دوران بارداری بنوشید

اگر به دنبال حفظ یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری خود هستید، دستور العمل ها/آبمیوه های نوشیدنی بارداری ممکن است ایده خوبی باشد.

چرا باید در دوران بارداری آب میوه بنوشم؟

خوردن میوه ها و سبزیجات تازه همیشه توصیه می شود و در دوران بارداری ضروری است. این همیشه در دوران بارداری یک تجربه خوشایند نیست. ممکن است با حالت تهوع دست و پنجه نرم کنید، ممکن است احساس نفخ داشته باشید و اصلاً تمایلی به خوردن نداشته باشید. بهترین جایگزین برای اطمینان از اینکه هم شما و هم کودکتان همچنان مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید و احساس کم آبی نمی کنید، خوردن کمی آب میوه است.

دستور العمل های نوشیدنی بارداری در دوران بارداری:

بسته به نوع سبزیجات و میوه هایی که دوست دارید و بسته به فصل موجود است، می توانید هر روز مقداری آب میوه تازه درست کنید. نگاهی به 9 بهترین دستور العمل ها/آبمیوه های نوشیدنی بارداری بیندازید:

1. نارنجی:

آب پرتقال سرشار از مواد مغذی است و می تواند به عنوان محافظ طبیعی شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا عمل کند. پرتقال در پیشگیری از آنفولانزا بسیار مفید است و نیاز به هر نوع دارویی در دوران بارداری را برطرف می کند. آب پرتقال همچنین یک راه خوب برای حفظ سطح ایمنی بالا است. این منبع غنی از ویتامین C است و همچنین حاوی مقدار مشخصی پتاسیم است.

2. آب هویج:

هویج یک راه عالی برای افزایش بینایی جنین شماست. همچنین به پاکسازی کبد و پاکسازی بدن از هرگونه سموم کمک می کند. آب هویج منبعی غنی از ویتامین های A و E است. این باعث می شود پوست شما سالم و درخشان بماند. این ویتامین ها همچنین برای حفظ سلامت ناخن و کمک به شکنندگی آنها مفید هستند. آب هویج همچنین یک ماده طبیعی خوب است که به شما کمک می کند با ریزش بیش از حد مو که در درجه اول با بارداری مرتبط است مبارزه کنید. همچنین از هرگونه مشکل سلامتی که ممکن است به دلیل نوسانات غده تیروئید داشته باشید، جلوگیری می کند.

3. آب ریشه چغندر:

مصرف آب ریشه چغندر در دوران بارداری به افزایش انرژی شما کمک می کند. این به شما قدرت لازم را در طول بارداری شما می دهد. آب ریشه چغندر سرشار از آهن است، بنابراین مصرف این آب به جلوگیری از هرگونه شرایط کم خونی کمک می کند. این سبزی خاص دارای محتوای فیبر باورنکردنی است، به این معنی که برای سیستم گوارش شما ایده آل است. مصرف این آب میوه همچنین به حذف تمام سموم از بدن شما و همچنین تصفیه خون شما کمک می کند.

4. اپل:

آب سیب یک راه عالی برای جلوگیری از افزایش وزن غیر ضروری در دوران بارداری و بعد از آن است. مصرف آب سیب به رشد و تکامل مغز جنین شما کمک می کند. همچنین منبع بسیار خوبی از آهن است و به جلوگیری از هرگونه بیماری کم خونی در شما کمک می کند.

5. آب هلو:

آب هلو سرشار از آهن و پتاسیم است. این آب از احتمال کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می کند. آب هلو می تواند به دفع سموم از بدن شما و پاکسازی مثانه و کلیه کمک کند. این یک راه طبیعی برای جلوگیری از هر گونه سنگ کلیه در دوران بارداری است. آب هلو همچنین از یبوست، مشکلات مربوط به خون یا سوء هاضمه در دوران بارداری جلوگیری می کند

6. آب توت فرنگی:

مصرف آب توت فرنگی در دوران بارداری به پوست شما درخشندگی طبیعی کمک می کند. محتوای آب بسیار بالایی دارد و از کم آبی بدن جلوگیری می کند. این آب میوه دارای فیبر محلول است که برای قلب باردار بسیار مهم و مفید است. همچنین حاوی فولات است که در دوران بارداری برای شما و جنین شما بسیار ضروری است.

7. آب لیمو:

آب لیمو حاوی چندین ماده مغذی سالم مانند پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فیبر، ویتامین ها و غیره است. همچنین حاوی مواد معدنی، اسید فولیک، روی و کلسیم است که برای شما و کودکتان مفید است. نوشیدن آب لیمو می تواند به طور طبیعی به مبارزه با حالت تهوع کمک کند.

8. آب نارگیل:

این در اصل یک آب میوه نیست، آب نارگیل یکی از نوشیدنی های میوه ای سالم است که می توانید در دوران بارداری مصرف کنید. این به جلوگیری از هرگونه نگرانی در مورد کم آبی بدن کمک می کند و می تواند با دادن مقداری انرژی طبیعی به بدن شما با خستگی مبارزه کند.

9. شیره انگور:

نوشیدن آب انگور در دوران بارداری می تواند با سوزش سر دل مبارزه کند، فشار خون شما را تحت کنترل نگه دارد، از یبوست پیشگیری یا درمان کند و به حملات میگرن کمک کند. همچنین می تواند به مبارزه با ریزش مو کمک کند، که یک شکایت رایج در دوران بارداری است.

همه این میوه ها و سبزیجات سرشار از فواید سلامتی هستند که برای شما و کودکتان بسیار مهم است. اگر سلامت عمومی و بارداری شما طبیعی باشد و به آرامی پیشرفت کند، همه اینها برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شوند. ما قویاً توصیه می کنیم قبل از مصرف هر یک از بهترین آب میوه ها برای بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

اینها نه اولین دستور العمل/آبمیوه نوشیدنی بارداری هستند که باید بنوشید. مصرف این آب میوه ها مطمئنا برای شما و کودکتان مفید خواهد بود.

لطفا تجربیات خود را از مصرف آبمیوه های ذکر شده در بالا به اشتراک بگذارید. در عین حال، این مقاله را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.