7 تقویت کننده طبیعی تیروئید برای کمک به تیروئید و وزن شما

از آنجایی که یکی از وظایف تیروئید شما کنترل متابولیسم است، به نظر می رسد ارتباط زیادی بین افزایش میزان علائم و مشکلات تیروئید در آمریکا و افزایش مشکلات کنترل وزن وجود دارد. تقویت‌کننده‌های طبیعی تیروئید زیر ایده‌هایی هستند که نشان داده شده‌اند به تقویت عملکرد تیروئید کمک می‌کنند و از این رو به افزایش متابولیسم کمک می‌کنند و کاهش وزن و همچنین حفظ وزن طبیعی را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

تقویت کننده تیروئید شماره 1: مسدود کننده های ید را در رژیم غذایی کاهش دهید

علاوه بر خوردن غذاهای غنی از ید، کاهش مصرف گواتروژن ها (مسدود کننده های ید) مانند بادام زمینی و سویا نیز مهم است. تمام سبزیجات چلیپایی خام مانند بروکلی، کلم، شلغم، کلم پیچ و گل کلم نیز گواتروژن هستند. قبل از مصرف به مقدار قابل توجهی حتما آنها را بپزید.

فرآورده‌های سویا احتمالاً بدترین عامل سوء استفاده از گواتروژن هستند، اول از همه به این دلیل که پختن مواد ضد تیروئید موجود در آنها را از بین نمی‌برد. ثانیاً، مطالعات نشان می دهد که آنها در 70٪ یا بیشتر از تمام غذاهای موجود در قفسه های مواد غذایی ما به شکل روغن سویا، روغن گیاهی، پروتئین گیاهی بافت دار، آرد سویا، ایزوله پروتئین سویا و غیره وجود دارند. در حالی که اکنون که سویا برای ما مفید است، ممکن است باور این موضوع برای شما سخت باشد که سویا می تواند با تداخل در عملکرد تیروئید باعث افزایش وزن شود. با این حال، مطالعات زیادی برای تأیید این ادعا وجود دارد، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم که این پیشنهاد را دنبال کنید تا از تمام محصولات سویا خودداری کنید، به جز مقادیر کمی سویای تخمیر شده مانند سس سویا طبیعی، تمپه و میسو.

تقویت کننده تیروئید شماره 2: کاهش غذاهای تصفیه شده و روغن های گیاهی

غلات و قندهای تصفیه شده و همچنین از بسیاری جهات دیگر برای شما مضر هستند، استرس زیادی به تیروئید وارد می کنند و می توانند در عملکرد خوب تیروئید اختلال ایجاد کنند. علاوه بر این، ثابت شده است که روغن های گیاهی باعث چاق شدن حیوانات می شود، اما باعث ایجاد مشکلات تیروئیدی و سایر مشکلات از جمله سرطان می شود. بنابراین اگر می‌خواهید تیروئید سالمی داشته باشید، مصرف تمام روغن‌های گیاهی خود را کاهش دهید – این روغن‌ها شامل کانولا، ذرت و سویا می‌شود. این همچنین به این معنی است که بیرون از خانه غذا نخورید یا غذاهای بسته بندی شده را زیاد مصرف نکنید، زیرا رستوران ها و غذاهای بسته بندی شده اغلب حاوی برخی از این روغن ها هستند.

تقویت کننده تیروئید شماره 3: منابع طبیعی ید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

برخی از منابع طبیعی ید که به نظر می‌رسد بدن به خوبی از آنها استفاده می‌کند شامل نمک‌های دریایی تصفیه‌نشده، کلپ، مثانه و سایر جلبک‌های دریایی، تخم‌مرغ، کره و بیشتر غذاهای دریایی، به‌ویژه ماهی‌های اعماق آب‌های سرد است. سس ماهی نیز اگر درست تهیه شود منبع غنی ید است و اغلب در غذاهای تایلندی استفاده می شود. همچنین ممکن است تامین ید اضافی در رژیم غذایی خود با مصرف عصاره کلپ یا مثانه یا فرمول گیاهی دیگری که حاوی جلبک دریایی و همچنین سایر گیاهانی است که می تواند برای تغذیه غده تیروئید مفید باشد، مفید باشد.

تقویت کننده تیروئید شماره 4: مواد معدنی و ویتامین هایی را اضافه کنید که از عملکرد تیروئید پشتیبانی می کنند

روی، کروم، سلنیوم و منگنز همگی مواد معدنی هستند که نشان داده شده است از تیروئید حمایت می کنند. می‌توانید مواد معدنی بیشتری را به رژیم غذایی خود به شکل طبیعی اضافه کنید که به حمایت از غده تیروئید کمک می‌کند با استفاده از مکمل‌های سبزیجات مبتنی بر غذا و/یا کلسیم مرجانی که حاوی مواد معدنی کمیاب مانند روی و سلنیوم است.

یکی از مفیدترین ویتامین ها برای غده تیروئید ویتامین A است، اگرچه مجموعه ویتامین های B، C و E نیز مهم هستند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید اغلب در تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A مشکل دارند، بنابراین مهم است که مقداری ویتامین A واقعی دریافت کنید. هرگز ویتامین A مصنوعی مصرف نکنید، زیرا مطالعات نشان داده است که در سطوح بالاتر سمی است.

بسیاری از ویتامین‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید، اگر نگوییم اکثر ویتامین‌ها، مواد مغذی جدا شده‌ای هستند که از منابع مصنوعی به دست می‌آیند. این به طور کلی به این دلیل است که این ویتامین ها هزینه کمتری برای تولید نسبت به ویتامین های منابع غذایی زنده دارند. با این حال، مکمل های ویتامینی که مصنوعی هستند، تمام عوامل کمکی لازم برای استفاده کامل بدن از آن مکمل را فراهم نمی کنند. بنابراین، این محصولات ممکن است در کوتاه مدت مواد مغذی بسیار مورد نیاز را به بدن شما بیاورند، اما در دراز مدت احتمالاً مشکلات دیگری را در بدن شما ایجاد خواهند کرد. اگرچه یافتن آنها دشوار است، اما برای سلامتی شما ارزش آن را دارد که فقط 100 درصد مکمل های غذایی کامل و غذاهای فوق العاده را جستجو کنید.

تقویت کننده تیروئید شماره 5: بیشتر ورزش کنید، به خصوص ریباندینگ

ورزش همچنین برای تیروئید شما مفید است – هر نوع. ریباندر می تواند به ویژه مفید باشد، اما تمام ورزش ها ترشح غده تیروئید را تحریک می کند و به افزایش حساسیت سلول های شما به هورمون های تیروئید کمک می کند. اگر آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید زیاد ورزش کنید، ممکن است بخواهید به اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی خود یا شاید برخی از غذاهای فوق‌العاده خوب برای کمک به افزایش سطح انرژی خود فکر کنید تا احساس ورزش کنید.

تقویت کننده تیروئید شماره 6: روغن نارگیل بکر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به نظر می رسد روغن نارگیل به دلیل خواص محرک متابولیسم، یک سازنده عالی سیستم تیروئید باشد. اگر با تیروئید خود مشکل دارید، می خواهید حتما روغن نارگیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به یاد دارید که چگونه به شما گفتیم که حیوانات با خوردن روغن های گیاهی چاق تر می شوند؟ خوب، همین کشاورزان سپس سعی کردند به حیوانات خود روغن نارگیل بدهند تا ببینند آیا این کار آنها را بدون همان مشکلاتی که حیواناتشان در مورد روغن های گیاهی تجربه می کردند چاق می کند. حدس بزن چی شده؟ در عوض حیوانات را فعال تر و لاغرتر کرد! پس همین امروز روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

تقویت کننده تیروئید شماره 7: استفاده از فلوراید در آب و خمیر دندان خود را متوقف کنید

به گفته چری کالبون در “رژیم غذایی نارگیل”، مجموعه ای از شواهد نشان می دهد که فلوراید ممکن است با عملکرد مناسب تیروئید تداخل داشته باشد. این بدان معنی است که اگر آب شما فلورایده است، خرید فیلتر آب که فلوراید را فیلتر می کند، بسیار مفید است. اگر مطمئن نیستید، با تامین کننده آب خود مشورت کنید – حدود 50 درصد از آب لوله کشی آمریکا امروزه فلورایده شده است. همچنین می‌خواهید از خمیردندان‌های حاوی فلوراید خودداری کنید، زیرا مقداری از آن به ناچار بلعیده می‌شود.

اگرچه هیچ یک از این توصیه‌ها نباید جای مشورت با یک پزشک را بگیرد، اما بسیاری دریافته‌اند که با گنجاندن آنها در سبک زندگی‌شان، علائم تیروئیدشان بهتر شده و کاهش وزن آسان‌تر شده است.

حق چاپ 2012 کارن پیجوان. این مقاله فقط به طور کامل و تنها در صورتی قابل کپی است که همه پیوندها، از جمله پیوندهای موجود در کادر منبع یا بخش درباره نویسنده، دست نخورده باقی بمانند.