6 راه برای بررسی سلامت روانی


یکی از مثبت ترین موارد دو سال گذشته: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ، صرف نظر از پیشینه و شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده اند – به ویژه در زندان ها و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. اکنون به طور گسترده ای شناخته شده است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برهه ای از زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی دست و پنجه نرم می کنند. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده شما هر سال بیماری روانی را تجربه می کنید – و برای مبارزه با سلامت روان نیازی به تشخیص بیماری روانی نیست. طبق گزارش CDC ، کار تمام شده است 50 درصد ما ما در زندگی خود یک بیماری یا اختلال سلامت روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده اند ، سلامت جسمانی ما بر سلامت روانی ما (و بالعکس!) تأثیر می گذارد. برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، ضروری است که با مغز و رفاه احساسی خود ثبت نام کنیم.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما می تواند برخی از “چراغ های کنترل موتور” را به شما بدهد ، به اصطلاح – به شما اطلاع می دهد که همه چیز مثل قبل کار نمی کند و شما باید بچرخید.

دکتر روانشناس بالینی دکتر فارست تالی ، بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه عملیات ناسا است. دکتر هرکس می گوید: “هر کسی که به چت رادیویی ناسا گوش داده است ، هنگامی که یک سفینه فضایی در حال پرتاب است ، بین برج کنترل و خلبانان یک رفت و برگشت مداوم شنیده است.” تالی “آنها بررسی می کنند که آیا سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و آماده هستند. “

دکتر ادامه می دهد: “این احمقانه است که تصور کنیم فقط به دلیل وجود موشک های موفق متعدد در گذشته ، این بار نیز همه چیز آنطور که باید کار خواهد کرد.” تالی “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش یک درس وجود دارد که هر یک از ما باید از آن استفاده کنیم.” “مهم است که ما به طور دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اساسی “خود را” بررسی “کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر روان توضیح می دهد: “سلامت روان بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمی و بسیاری از شیوه های مبتنی بر ایمان شما است.” تالی در زیر بهترین پیشنهادات وی برای چک لیست سلامت روان شما آمده است. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید این کار را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک دفتر خاطرات از یافته های خود داشته باشید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر مجبور هستید در زمینه های مختلف کار کنید ، اولویت و کار را به آنها بدهید فقط در بالاترین اولویت هنگامی که در یک زمینه پیشرفت کردید ، از دیگران پیروی کنید. “

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

سوالات دکتر تالی برای دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم توسعه می یابد؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و اگر چنین است ، آیا باید تلاشی برای حذف منبع این اصطکاک انجام دهم؟ آیا به افراد نزدیک خود توجه کافی کرده ام؟ “این را در ذهن خود بنویسید و ارزیابی کنید که چگونه این اندازه گیری روابط بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 به خلق و خوی خود امتیاز دهید

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر. تالی می گوید: “متوسط ​​خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (بگذارید اوقات خوب ادامه پیدا کند)؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم آن را برطرف کنم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده ، مقصر ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی باشد. توجه داشته باشید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما درباره چه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من عمدتا مثبت هستند ، مرا در زندگی راهنمایی می کنند ، بر شکرگزاری و فرصت ها متمرکز هستند ، یا منفی هستند ، من را عقب می اندازند و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که سخت تلاش کنیم تا روی موارد مثبت تمرکز کنیم. ” تالی

شماره 4 به عادات و رفتارهای خود نگاه کنید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر می پرسد تالی او یکی از مثالهایی را که می توانید با آن ارتباط بگیرید ذکر می کند: شما می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و تکرارها را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به او می گوید: “در این مورد ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این ممکن است نشان دهنده یک اختلال در سلامت روان باشد.” او می گوید زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است. ” “اگر معمولاً به یک روال عادی پایبند هستید و اخیراً” خاموش “شده اید ، این امر نیز صدق می کند. فکر کنید این چراغ کنترل موتور است!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را بررسی کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، گذرا نیست ، اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد: “سلامتی ضعیف بینایی ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” با مرغ یا تخم مرغ). تاخیر کنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را مرتب کنید.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

این توسط دکتر توضیح داده شده است. تالی ایمان و معنویت بازی کردن نقشهای اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما اعتقاد راسخی بر اساس ایمان دارید ، اما همه تلاش ها برای تحقق بخشیدن به آنها را کنار گذاشته اید؟” از دکتر می پرسد تالی “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر از کلیسا / معبد دیدن کردید ، شروع کنید. آیا ایمان شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. به تأخیر نیندازید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. به بیشتر انگیزه بدهید. “

فعال باشید: یک شیوه زندگی مناسب برای سلامت روان داشته باشید

همانطور که دکتر تالی ، این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. و منتظر احساس وحشتناک نباشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف رفاه خود ، با سلامت روان خود وارد عمل شوید.

اولویت دادن به خواب ، رژیم غذایی ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشکی نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که ذهن شما بهترین توانایی را برای کنار آمدن با سخت ترین فصل های زندگی دارد. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما به شدت تغییر می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید