5 غذای برتر که دیابت را درمان می کند

این 5 ماده غذایی که دیابت را درمان می کنند و به راحتی در خانه یا در نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی یافت می شوند، فقط دیابت نوع 2 را درمان می کنند. بر خلاف دیابت نوع 2، دیابت نوع 1 غیر قابل درمان است و قابل پیشگیری نیست. با وجود این، این 5 ماده غذایی هنوز هم می توانند با کمک به کاهش عوارض مرتبط با دیابت نوع 1، فوایدی برای مبتلایان به دیابت نوع 1 داشته باشند.

غذاهایی که دیابت را درمان می کنند

1. کره بادام زمینی و سایر مغزها

برخی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که کره بادام زمینی و سایر آجیل ها را به طور منظم مصرف می کنند، می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

محققان هنوز به طور کامل درک نمی کنند که چرا آجیل ها برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بسیار مفید هستند، با این حال، آجیل های مختلف خواص درمانی زیادی مانند فیبر، منیزیم، پروتئین، چربی های تک غیراشباع (چربی های سالم) و غیره دارند.

تصور می‌شود که چربی‌های تک غیراشباع موجود در بسیاری از آجیل‌ها که حدود 85 درصد از کل محتوای چربی موجود در آجیل را تشکیل می‌دهند، می‌توانند مقاومت به انسولین را کاهش دهند که معمولاً ریشه در ایجاد پیش دیابت و همچنین دیابت نوع 2 است.

در حالی که آجیل حاوی مقدار زیادی چربی سالم است، محتوای کل چربی موجود در آجیل یکی از معایب مربوط به مصرف آجیل است. این بدان معناست که مصرف حدود یک سوم فنجان آجیل معمولاً حاوی حدود 20 گرم چربی و حدود 250 تا 300 کالری است.

با این حال، از آنجایی که آجیل ها بسیار مفید هستند، مهم است که آنها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید زیرا محتوای چربی و کالری بالایی دارند. درست کردن آجیل برای سلامتی شما در مبارزه با دیابت یا هر بیماری دیگر به این معنی است که هنگام مصرف آجیل های مختلف در مصرف آن افراط نکنید.

اگر مقدار زیادی آجیل مصرف می کنید، فقط مطمئن شوید که مصرف سایر غذاهای حاوی چربی های مختلف را کاهش دهید. علاوه بر این، برای حفظ تعادل کل کالری مصرفی در صورت مصرف زیاد آجیل، به سادگی میزان کالری های دیگر را در رژیم غذایی خود از قبیل کالری های گوشت، غذاهای تصفیه شده و غیره کاهش دهید.

آجیل علاوه بر کاهش خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی، برخی سرطان ها و همچنین کاهش کلسترول کمک کند. کلسترول بالا و بیماری قلبی معمولاً برای افراد مبتلا به دیابت نیز مشکل است، بنابراین آجیل مطمئناً می تواند بسیار مفید باشد.

آجیل منبع عالی فیبر است که یکی از بهترین راه‌ها برای درمان دیابت است و بادام و پسته حاوی برخی از بالاترین مقادیر فیبر موجود در آجیل هستند.

آجیل همچنین منبع خوبی از پروتئین است و بادام زمینی حاوی بالاترین میزان پروتئین موجود در هر آجیل است. حتی یک سوم فنجان بادام زمینی حاوی پروتئین بیشتری نسبت به مقدار پروتئین موجود در همان مقدار ماهی یا گوشت گاو است. علاوه بر این، پروتئین موجود در بادام زمینی کامل ترین نوع پروتئین است.

برای اطمینان از اینکه مقدار مفیدی از آجیل را بدون افزودن کالری یا چربی زیاد به رژیم غذایی خود مصرف می کنید، حدود یک مشت آجیل (حدود یک اونس) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را پنج بار در هفته مصرف کنید.

2. قهوه

در حالی که دیابتی ها باید مراقب میزان قهوه ای که باید بنوشند، برخی از مطالعات انجام شده بر روی افراد سالم نشان داده است که نوشیدن حداقل شش فنجان قهوه در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا 22 درصد و 33 درصد برای افراد بدون کافئین کمک کند. قهوه.

مطالعه دیگری نشان داد که تنها یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 13 درصد کاهش می دهد. مطالعات مختلف دیگر نیز یافته‌های متفاوتی از این یافته‌ها ارائه کردند، اما به طور کلی، همه مطالعات نشان دادند که مصرف متوسط ​​قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد، بنابراین بنوشید!

این کافئین یا کمبود کافئین در قهوه نیست که باعث این کاهش خطر می شود، بلکه آنتی اکسیدان های موجود در قهوه هستند که معتقدند مفید هستند. اعتقاد بر این است که این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بتا در لوزالمعده کمک می کنند که هورمون انسولین را تولید می کنند که مسئول حذف گلوکز در خون و انتقال آن به سلول ها است. از طرف دیگر تصور می شود کافئین تحمل گلوکز را در افراد بدون دیابت مختل می کند.

علاوه بر این، قهوه حاوی اسید کلروژنیک که می تواند جذب قند را کند کند که علاوه بر ایجاد حساسیت بهتر به انسولین از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

یکی دیگر از فواید قهوه برای دیابت این است که برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند، هرچند کم. چاقی به شدت با ایجاد پیش دیابت و همچنین دیابت نوع 2 مرتبط است و هر کاری که می توانید برای کاهش وزن خود انجام دهید از جمله نوشیدن قهوه یک مزیت است.

معایب نوشیدن قهوه این است که مصرف بیش از حد آن می تواند فشار خون را افزایش دهد، باعث بی خوابی و اعتیاد آور شود.

3. روغن زیتون

یکی دیگر از بهترین غذاهایی که دیابت را درمان می کند روغن زیتون است که فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. درست مانند آجیل، روغن زیتون حاوی چربی‌های تک غیراشباع است که به عنوان اسیدهای چرب سالم مورد نیاز بدن است که به کاهش سطح قند خون و همچنین کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند که می‌تواند برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت مشکل‌ساز باشد.

سایر فواید روغن زیتون این است که می تواند به کاهش فشار خون، سطح کلسترول و غیره نیز کمک کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز را هدف قرار دهید و آن را به جای روغن های دیگری که در حال حاضر استفاده می کنید و ممکن است سالم نباشند، استفاده کنید. علاوه بر این، سعی کنید فقط از روغن زیتون فرابکر تولید شده، تصفیه نشده و ارگانیک استفاده کنید که بیشترین سود را برای سلامتی و تندرستی شما دارد.

4. دارچین

نتایج حاصل از اثرات دارچین زمانی که توسط افرادی که با دیابت مبارزه می کنند بسیار چشمگیر است و آن را به یکی از بهترین غذاهای درمان کننده دیابت تبدیل می کند.

مشخص شده است که دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و همچنین به سلول های بدن کمک می کند تا گلوکز را جذب کنند تا برای انرژی استفاده شود. منگنز که یک ماده معدنی است که در دارچین یافت می شود به نظر می رسد می تواند به بدن کمک کند تا قند خون را به طور موثرتری مصرف کند.

دارچین همچنین برای کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی علاوه بر فواید بسیاری دیگر برای سلامتی مفید است، بنابراین یک جایگزین طبیعی عالی در مبارزه با بسیاری از بیماری ها و شرایط غیر از دیابت است.

5. لوبیا

فیبر یکی از عناصر مهم برای درمان دیابت نوع 2 و کاهش علائم و عوارض مرتبط با دیابت نوع 1 است و لوبیاها مملو از فیبر محلول بسیار مهمی هستند که در صورت مخلوط شدن با آب ژل در معده ایجاد می کند که به بهبود آن کمک می کند. روند هضم را کند می کند که به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می کند.

فیبر محلول همچنین به کاهش کلسترول و همچنین کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. این امر باعث می شود که لوبیاها و همچنین سایر غذاهای حاوی فیبر محلول مانند عدس، نخود، میوه ها و سبزیجات به بخش مهمی از رژیم غذایی دیابتی تبدیل شوند.