4 راه برای تمام شدن انرژی در طول روز بدون کافئین


“بیدار شو و بوی قهوه را حس کن” یک دلیل ضرب المثل است. اگر تنها چیزی که شما را مجبور می کند از تخت بلند شوید وعده یک فنجان قوی است ، شما تنها نیستید. با این حال ، برای اکثر مردم ، این چیزی بیش از یک روکش است. در حقیقت ، بسیاری از افراد قهوه نوشابه بعد از ظهر می نوشند-اما تکیه بر کافئین برای مزایای انرژی تمام روز می تواند منجر به عوارض جانبی شود. در حالی که ما نمی گوییم باید قهوه را برای همیشه بشکنیم ، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید من را بدون ریختن یک فنجان دیگر بردارید. بنابراین ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم یک سبک زندگی متعادل را در پیش بگیرید و به شما آموزش دهیم که چگونه بدون کافئین انرژی خود را تمام کنید!

علل مصرف کم انرژی

ما درک می کنیم – اگر مخزن سوخت شما به اندازه کافی پر نشده باشد ، راحت تر می توانید بگویید که میزان کافئین را نسبت به میزان خود کاهش می دهید. اگر احساس می کنید در حال کشیدن هستید ، این مرحله را از دست داده اید یا فقط می خواهید به خانه بروید و روی کاناپه دراز بکشید ، ممکن است احساس کنید که یک فنجان کافئین اضافی تنها نجات شما است. اگر به علت اصلی رسیدید ، چرا همیشه خسته هستید؟

عوامل زیادی می توانند باعث خستگی شوند ، از جمله جنبه های سلامتی و عادات زندگی. این معمولا کمبود خواب است. بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک سوم بزرگسالان هفت ساعت یا بیشتر در روز به اندازه توصیه شده نمی خوابند. علاوه بر شب های بی خوابی ، عوامل دیگر می توانند انرژی شما را کاهش دهند. نگرانی های مربوط به سلامت روان (مانند استرس ، افسردگی و اضطراب) ، عوامل سبک زندگی (مانند ورزش بیش از حد و رژیم غذایی ناسالم) و البته شرایط سلامتی (مانند دیابت ، بیماری های قلبی و اختلالات خود ایمنی) وجود دارد.

بنابراین قبل از اینکه به یک فنجان قهوه اضافی دست پیدا کنید ، آنها اینجا هستند 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید.

چرا کافئین همیشه جواب نمی دهد

بر اساس اداره غذا و داروی آمریکابه طور کلی مصرف روزانه 400 میلی گرم کافئین ، یعنی حدود چهار یا پنج فنجان قهوه ، برای بزرگسالان سالم بی خطر است. اما به خاطر داشته باشید که کافئین در سایر غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه و سبز ، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. بنابراین شما باید این منابع دیگر را نیز در نظر بگیرید!

طبق نظر FDA ، هر کس محدودیت کافئین خود را دارد که می تواند تحمل کند. و اگر با بدن خود هماهنگ هستید ، می دانید محدودیت شما بر اساس احساس شما در مورد کافئین کجاست. به عنوان مثال ، اگر احساس عصبی ، اضطراب ، سردرد یا مشکلات گوارشی دارید ، ممکن است بیش از حد مصرف کنید. همچنین اگر در طول روز کافئین مصرف می کنید ، در خوابیدن شب دچار مشکل می شوید و به دلیل این اختلال خواب ، ممکن است روز بعد بیشتر خسته شده و یک دور باطل ایجاد کنید. همانطور که می بینید ، نکته اصلی این است که یاد بگیرید چگونه بدون انرژی و بدون کافئین بمانید!

چگونه بدون کافئین تمام روز انرژی خود را تمام کنیم

بیشتر بخورید H20

قهوه و نوشابه های انرژی زا از نظر مایع هستند ، اما جایگزین مصرف آب نمی شوند. در واقع ، آنها می توانند آب بدن شما را کم کنند! بنابراین اگر می دانید که در طول روز به اندازه کافی مرطوب کننده نیستید ، افزایش مقدار نوشیدنی شما جواب می دهد.

همان تغییر ساده بود نشان داده شده برای کاهش خستگی ، خواب آلودگی و مشکلات شناختی مانند گیجی ، بنابراین اگر می خواهید هوشیار و سرشار از انرژی باشید ، به نوشیدن ادامه دهید!

با این حال ، اگر افزایش مصرف خود را برای شما دشوار می کند ، ممکن است کمک کند که یک بطری آب به هدف شما برسد. این انتخاب ساده هیدراتاسیون به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کرده و پایدارتر زندگی کنید – به نظر می رسد یک برد است!

غذاهای مرطوب کننده بخورید

میوه ها و سبزیجات علاوه بر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ، یک مزیت جدی نیز به همراه دارند: آنها پر از آب هستند! بنابراین در حالی که از مواد مغذی مفید برخوردار هستید ، نیازهای هیدراتاسیون خود را نیز برآورده می کنید. در واقع 20 درصد مال شماست مایعات مورد نیاز روزانه می تواند از غذا ناشی شود!

میوه ها و سبزیجات غنی از آب (مانند خربزه ، مرکبات ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی ، کدو تابستانی ، خیار ، زنجبیل) اضافه کنید فلفل) تا زمانی که می توانید به وعده های غذایی و میان وعده ها بپردازید. جایزه؟ بسته بندی رژیم غذایی با محصولات زراعی با استرس کمتری همراه است – یکی از این موارد باعث می شود انرژی کم!

حرکت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خواب راحت انجام دهید؟ بدن خود را در طول روز حرکت دهید. در مطالعه ای در PeerJ،، ورزش با کیفیت بهتر خواب ارتباط دارد – به ویژه در افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند. ورزش یک پادزهر عالی برای استرس است و طبق تحقیقات انجام شده ، می تواند احساس اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. علاوه بر این ، می تواند از نظر جسمی شما را از آماده شدن برای خوابیدن در زمان مناسب خسته کند.

مرتبط: ارتباط بین تمرینات قدرتی و خواب بهتر

پنج را بیرون بیاورید

غواصی انرژی در محل کار؟ بیرون بروید و خود را با کمی هوای تازه پذیرایی کنید. بودن در طبیعت ، به ویژه در زیر نور طبیعی خورشید ، با سلامت روانی بهتر همراه است زیرا یک تقویت کننده انرژی طبیعی است. طبق ادعاها پژوهش، می تواند ذهن شما را بازیابی کند و از خستگی شناختی جلوگیری کند!

من نمیتونم برم بیرون؟ پنجره را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید.

کافئین را برای یک وزوز کاملاً طبیعی کنار بگذارید

معمول است که “کم” با کافئین “درمان” کنید ، اما می توانید نشاط خود را از راه های دیگر افزایش دهید! برای افزایش ذخایر انرژی طبیعی خود ، مطمئن شوید که هیدراته می شوید ، سالم غذا می خورید ، ورزش می کنید و در طبیعت وقت می گذرانید.

اکنون که می دانید چگونه انرژی بدون کافئین خود را تمام کنید ، در صورت احساس خستگی به دنبال این تقویت کننده های طبیعی انرژی باشید!

اگر هنوز به جامعه ما ملحق نشده اید ، به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمرینات و مدیتیشن های نامحدود رایگان دسترسی پیدا کنید که برای کسانی که به دنبال افزایش انرژی طبیعی هستند بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید