3 راه که مثبت اندیشی سلامت شما را بهبود می بخشد و کاهش وزن را افزایش می دهد

دیدگاه مثبت یک عامل فوق العاده حیاتی برای لذت بردن از یک زندگی سالم است. شما می توانید تمام کلم پیچی را که به دستتان می رسد بخورید، اما اگر مسیر بدبینانه را به طور روزانه انتخاب کنید، سلامتی شما آسیب می بیند. دوز خوش بینی و روحیه شاد، دستور العمل عالی برای یک سبک زندگی سالم تر و استرس کمتر است. وقتی استرس زیاد است، چه ناشی از عوامل خارج از کنترل ما باشد و چه در ذهن خودمان ایجاد شده باشد، سطح کورتیزول در بدن افزایش می یابد. وقتی سطح کورتیزول بالا می رود، کاهش وزن دشوار می شود و در نهایت آب اضافی را حفظ می کنیم.

تغییر عادات و الگوهای فکری فعلی ما می تواند کمی تمرین داشته باشد، بنابراین با خودتان صبور باشید. زمانی که دارید صحبت می کنید یا منفی فکر می کنید شروع به جذب خود کنید و به سرعت افکار و کلمات خود را تغییر دهید.

در اینجا 3 راه وجود دارد که مثبت اندیشی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و کاهش وزن را افزایش دهد.

1. به شما کمک می کند به طور طبیعی با استرس مبارزه کنید. بر کسی پوشیده نیست که چشم انداز روشن تر به شما کمک می کند تا قبل از اینکه ذخایر انرژی شما را خشک کنند، از بسیاری از عوامل استرس زای زندگی عبور کنید.

2. شما را فعال تر می کند. یک فرد خوش بین ممکن است بیشتر در فعالیت های بدنی شرکت کند و به طور کلی انتخاب های سالم تری داشته باشد. فعالیت و حرکت نیز از عوامل کلیدی در افزایش کاهش وزن هستند.

3. روابط شما را بهبود می بخشد. شایان ذکر است که خوش بینی روابط شما را بهبود می بخشد. وقتی دیگر غمگین، ناامید، افسرده و بدبین به نظر نرسید، افرادی که شما را احاطه کرده اند پاسخ مثبت خواهند داد. روابط بهبود یافته عاملی در رفاه شما هستند. همچنین نگرش مثبت نسبت به شریک زندگی خود را در نظر داشته باشید – به جای تمرکز شدید روی چیزهای منفی، به چیزهای مثبت او فکر کنید.

همانطور که می بینید، نتایج عمیق مثبت اندیشی هر بخش از زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند با تقویت ایمنی، افزایش طول عمر، بهبود روال های روزمره و روابط و افزایش نتایج کاهش وزن به شما کمک کند. بنابراین، تمرین خوش بینی به طور مداوم بسیار سودمند است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد:

1. افکار مثبت در مورد خود و دیگران را بپذیرید. با خودتان همانطور صحبت کنید که اگر با کسی صحبت می کنید که نیاز به شادی دارد.

2. یافتن خوب در همه موقعیت ها را هدف خود قرار دهید. به جای واکنش فوری با عصبانیت یا ناامیدی، لحظه ای وقت بگذارید و طرف دیگر ماجرا را ببینید.

3. ذهن را به چالش بکشید تا هر روز چیز جدیدی یاد بگیرد.

4. یک روزنامه شکرگزاری روزانه را شروع کنید. هر روز 3 تا 5 موردی که بابت آنها سپاسگزار هستید را یادداشت کنید. با انجام روزانه این کار به تغییر دیدگاه شما کمک می کند و همچنین باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

بهترین گزینه ما برای سالم ماندن خوشبین بودن است. بیایید آن را ماموریت روزانه خود کنیم.